• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Geodezyjny operat techniczny w formie elektronicznej na tle obowiązujących przepisów prawnych

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Jak wygenerować dokument operatu? Jak uwierzytelnić dokumenty? Jak je przekazać organowi administracji i jak się z nim "rozliczyć" z tego? Jak ocenić te dokumenty i jak je zarchiwizować? Jakie trudności napotykamy? Na te i inne pytania zostaną udzielone odpowiedzi na bazie obowiązujących przepisów prawnych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności w zakresie sporządzania, przekazywania i archiwizowania dokumentacji geodezyjnej w formie cyfrowej. Szczególnie w obecnym czasie utrudnionego dostępu do instytucji publicznych ze względu na panującą pandemię, ale i z powodu wygody i ekonomii taki sposób działania nabiera istotnego znaczenia.

zwiń
rozwiń
Program

1. Nowelizacja Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne i jej wpływ na cyfryzację dokumentacji geodezyjnej.
2. Nowelizacja rozporządzenia Ministra Rozwoju z 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i jej wpływ na cyfryzację dokumentacji geodezyjnej.
3. Opracowanie wynikowej dokumentacji geodezyjnej w formie cyfrowej:

a. Dokumenty wchodzące w skład operatu.
b. Szkic polowy w postaci elektronicznej.
c. Dokumenty skanowane, dokumenty nieskanowane generowane z urządzeń pomiarowych.
d. Format zapisu dokumentów.
4. Uwierzytelnianie cyfrowej dokumentacji geodezyjnej przekazywanej do zasobu geodezyjnego:
a. Podpis elektroniczny.
b. Podpis elektroniczny osobisty.
5. Przekazywanie cyfrowej dokumentacji geodezyjnej do organu administracji geodezyjnej:
a. Dostęp do systemu do prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
b. Umieszczanie dokumentów w systemie.
6. Klauzulowanie cyfrowej dokumentacji geodezyjnej.
7. Pliki generowane z bazy roboczej wykonawcy prac geodezyjnych i ich przekazywanie do organu administracji geodezyjnej.
8. Weryfikacja przez organ administracji geodezyjnej operatu elektronicznego. Przyjęcie operatu do zasobu lub jego zwrot, dowód doręczenia zwracanego operatu elektronicznego.
9. Oświadczenia na cyfrowych opracowaniach geodezyjnych.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy starostw powiatowych w szczególności administracja geodezyjna, wykonawcy prac geodezyjnych, geodeci, geodeci kierownicy prac, projektanci i odbiorcy opracowań geodezyjnych np. inwestorzy na rynku. Nieruchomości, pośrednicy w ich obrocie, zarządcy etc.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Mgr inż. geodezji i kartografii. Od 2004 r. związany zawodowo z samorządem lokalnym i administracją publiczną. W latach 2004 – 2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich Aglomeracji Wrocławskiej, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej Gazoprojekt S.A. Obecnie pełni funkcję geodety powiatowego. Doświadczenie w przygotowaniu i prowadzeniu szkoleń dla JST w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych. Szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych. Obecnie również członek zarządu Związku Powiatów Województwa Dolnośląskiego.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 299 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia@frdl.org.pl do 25 stycznia 2021 r.