• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Pracownicze plany kapitałowe w JST. Jak uniknąć błędów przy wdrożeniu

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Szanowni Państwo,

zbliża się dzień 1 stycznia 2021 roku dzień, w którym zgodnie z ustawą jednostki sektora finansów publicznych będą zobowiązane wprowadzić przepisy dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych. W związku z tym, że przed Państwem ostatni etap wdrażania rozwiązań Planów kapitałowych zapraszamy na szkolenie wszystkie osoby bezpośrednio zajmujące się wdrażaniem PPK w jednostkach, pracowników działów kadrowych, prawnych oraz osoby zainteresowane tematyką, które podczas szkolenia otrzymają praktyczne porady w jaki sposób wdrożyć PPK w swojej jednostce, jakich błędów należy i można uniknąć na tym etapie.

Każdy z uczestników szkolenia otrzyma komplet niezbędnych dokumentów (regulaminów, procedur, wniosków, pism, protokołów, deklaracji itp. wymaganych nowymi przepisami)!

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy na temat tego jakich błędów należy unikać przy wdrażaniu PPK. Poruszane na szkoleniu problemy będą przykładami realnych sytuacji, z którymi prelegent spotkał się wdrażając PPK w różnych jednostkach, zarówno tych małych kilkuosobowych jak i w dużych i średnich firmach.

zwiń
rozwiń
Program

I. Obowiązki Podmiotów zatrudniających związane z PPK od stycznia 2021 r.

1. Podstawowe założenia i pojęcia związane z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK) w praktyce jst:

  • Zasady ogólne stosowania ustawy o PPK – przegląd procedur i regulaminów!
  • Cele i założenia Pracowniczych Planów Kapitałowych a ich zgodność z dokumentacją wewnętrzną Urzędów i jednostek ( JSFP),
  • Przekazywanie wpłat do PPK a RODO i ustawy podatkowe.

2. Nowe obowiązki Podmiotów zatrudniających od stycznia 2021 – ZMIANA USTAWY o PPK!

  • Zgodność procedur z nowym prawem,
  • Podmiot zatrudniający, a PPK – na co uważać,
  • Etapy i terminy wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych przez kolejnych pracodawców (zakłady pracy sfery budżetowej),
  • Zwolnienie z finansowania przez pracodawcę wpłat do PPK,
  • Obowiązki informacyjne i administracyjne pracodawcy i sankcje za ich niespełnienie!

II. Pracownik, a PPK:

1. Wpłaty na PPK a sprawy operacji naliczenia, pobierania i odprowadzania:

  • Przekazywanie wpłat do PPK,
  • Wpłaty od państwa,
  • Wpłaty osób zatrudnionych,
  • Wpłaty finansowane przez pracodawcę.

2. Uczestnictwo osób zatrudnionych w PPK – obsługa dyspozycji:

  • Rezygnacja pracownika z dokonywania wpłat do PPK,
  • Wznowienie dokonywania wpłat do PPK,
  • Złożenie przez pracownika wniosku o dokonywanie wpłat,
  • Zmiana Pracodawcy i tego konsekwencje w PPK,
  • Dysponowanie oszczędnościami w trakcie trwania okresu zatrudnienia,
  • Wypłata środków przed ukończeniem 60. roku życia,
  • Dysponowanie oszczędnościami po ukończeniu 60 lat,
  • Dziedziczenie środków i ich podział w przypadku śmierci uczestnika PPK,
  • Podział środków w przypadku rozwodu lub unieważnienia małżeństwa,
  • Nadzór nad funkcjonowaniem PPK.

III. Opodatkowanie i kontrola organów nadzorczych:

1. Opodatkowanie PPK:

  • Zasady opodatkowania uczestników PPK - jakie są konsekwencje podatkowe w 2021 roku,
  • Opodatkowanie wpłat do PPK,
  • Opodatkowanie wypłat z PPK na rzecz: Uczestnika PPK, byłego małżonka uczestnika PPK, małżonka zmarłego uczestnika PPK i innych osób uprawnionych.

2. Sankcje związane z nieprawidłowym wdrożeniem PPK oraz kompetencje kontrolne w zakresie PPK.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Wszystkie osoby bezpośrednio zajmujące się wdrażaniem pracowniczych planów kapitałowych w jednostkach, pracownicy działów kadrowych, płacowych, finansowych i prawnych oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką PPK

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik i ekonomista, ekspert z wieloletnim doświadczeniem. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy i ochrony danych osobowych. Zajmuje się doradztwem, weryfikacją i przeglądem stanu dokumentacji prawno-pracowniczej pod kątem zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, ekspert Wydawnictwa Wiedza i Praktyka, Inspektor Ochrony Danych Osobowych, oraz wdrożeniowiec PPK w kilkunastu dużych i średnich firmach.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 295 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www. frdl.mazowsze.pl lub mailem na adres szkolenia @frdl.org.pl do 18 stycznia 2021 r.