• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Śląskie Forum Oświaty Samorządowej. Konkursy na stanowisko dyrektora szkoły, przedszkola, placówki w kontekście zadań, obowiązków i odpowiedzialności samorządu

Członkowie Forum oświaty w ramach składki.

Ważne informacje o szkoleniu

Kolejne spotkanie członków Śląskiego Forum Oświaty Samorządowej ma na celu usystematyzowanie działań organu prowadzącego w zakresie przygotowania i przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły, zespołu szkół, placówki oświatowej w czasie zmiennych form funkcjonowania placówek oświaty. Zapraszamy zainteresowane samorządy do przystąpienia do Forum, którego misją jest wzajemne wspieranie się członków poprzez spotkania szkoleniowe, dyskusje, wymianę doświadczeń oraz przygotowywanie wystąpień do organów nadzorczych i centralnych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Wymiana doświadczeń i udzielenie merytorycznego wsparcia w opracowaniu procedur i dokumentacji konkursów na dyrektorów szkół lub placówek oświatowych.
  • Przykłady dobrych i złych praktyk związanych prowadzeniem konkursów oraz związanych praktyk związanych z pracą komisji konkursowych.
  • Próba odpowiedzi na pytanie o realny wpływ samorządu na politykę kadrową dotyczącą wyboru kierowników samorządowych jednostek oświatowych.

 

Uczestnik po szkoleniu:

  • Będzie miał wiedzę o aktach normatywnych regulujących przebieg konkursu.
  • Będzie znał i stosował zasady projektowania procesu prowadzenia konkursu.
  • Będzie znał przepisy prawa, dotyczące wymagań stawianych kandydatom przystępującym do konkursu oraz przepisy prawa związane z przebiegiem konkursu.
  • Będzie znał katalog wymaganych dokumentów w zakresie procedur prowadzenia konkursu i skonstruuje projekty wymaganych dokumentów.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Status dyrektora szkoły/przedszkola czyli kim jest dyrektor na gruncie przepisów prawa?
  2. Czy i jaki wpływ na wybór kandydata na stanowisko dyrektora ma samorząd (organ prowadzący).
  3. Przepisy prawa dotyczące konkursu na dyrektora:
    1. akty normatywne, regulujące przebieg konkursu,
    2. akty normatywne, regulujące wymagania wobec przystępujących do konkursu.
  4. Wymagania kwalifikacyjne niezbędne do ubiegania się o stanowisko dyrektora:
    1. wymagania kwalifikacyjne dla kandydatów na dyrektorów,
    2. zaświadczenia potrzebne do dokumentacji konkursowej,
    3. oświadczenia potrzebne do dokumentacji konkursowej.
    4. zaświadczenie lekarskie i jego ranga w czasie analizy formalnej dokumentów.
  5. Definiowanie ewentualnych punktów przesilenia, które mogą wystąpić w procesie prowadzenia konkursu.
  6. Zadania organu wykonawczego w samorządzie w zakresie realizacji postępowania konkursowego.
  7. Ogłoszenie o konkursie (treść, terminy, publikacja) - przykłady praktyk.
  8. Skład komisji konkursowej.
  9. Liczba członków komisji.
  10. Definiowanie uprawnienia związków zawodowych do wskazania przedstawiciela do komisji w kontekście wywiązywania się z obowiązków informacyjnych nałożonych na zakładową organizację związkową.
  11. Przedstawiciele rady pedagogicznej oraz przedstawiciele rodziców wskazani na członków komisji konkursowej – na co zwrócić uwagę?
  12. Praca Komisji Konkursowej – uwagi i doświadczenia związane z dokumentowaniem procesu prowadzenia prac. Sytuacje mające znaczenie dowodowe w kontekście rozstrzygnięć i wyboru kandydata.
  13. Brak rozstrzygnięcia konkursu.
  14. Unieważnienie konkursu i jego konsekwencje.
  15. Konkursy w okresie COVID 19.
  16. Powierzenie stanowiska dyrektora szkoły/przedszkola/zespołu.
  17. Orzecznictwo sądowe- wybrane przypadki.
  18. Przykłady dobrych i złych praktyk.
  19. Dyskusja, pytania.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Przedstawiciele organów prowadzących szkoły i placówki oświatowe - publiczne i niepubliczne, dyrektorzy i pracownicy wydziałów edukacji, CUW-ów, ZEAS-sów, pracownicy jst, odpowiedzialni za zadania związane z zarządzaniem oświatą.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony wykładowca, prawnik, ekspert oświatowy z zakresu prawa pracy w oświacie, zarządzania edukacją, finansów publicznych, konsolidacji obsługi wspólnej w administracji publicznej. Trener szkoleń Ośrodków Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej z zakresu prawa oświatowego, zarządzania oświatą, ochrony danych osobowych, kontroli zarządczej, finansów publicznych, prawa pracy, systemów informatycznych w oświatowej logistyce i sprawozdawczości. Ekspert, trener i autor materiałów w projekcie Doskonalenie Strategii Zarządzania Oświatą na poziome regionalnym i lokalnym –etap II, absolwent Training Reform Education of Management, propagator nowoczesnych rozwiązań informatycznych dla edukacji z zakresu zarządzania. Autor wielu opracowań i publikacji, m.in. książki: „Centra Usług Wspólnych w samorządach”. Propagator obsługi wspólnej w JST, współautor nowelizacji przepisów ustawy Karta nauczyciela. Konsultant i doradca korporacji samorządowej – związku gmin, wykładowca uczelni wyższej. Redaktor opinii prawnych publikowanych.

zwiń
rozwiń