• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Budowa oferty inwestycyjnej i jej promocja kluczem do pozyskania inwestorów w gminie

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie budowanie oferty inwestycyjnej i jej promocja.

Ważne informacje o szkoleniu

Ciągły rozwój infrastruktury komunikacyjnej w naszym kraju oraz dobra koniunktura gospodarcza to szansa dla wielu gmin na pozyskanie inwestorów na terenach, które do tej pory wydawały się mało atrakcyjne pod tym kątem. Sami inwestorzy również coraz częściej przychylnie spoglądają nie tylko w kierunku wielkich aglomeracji miejskich, gdzie grunty są drogie, a o pracowników trudno, ale właśnie w kierunku mniejszych ośrodków miejskich oraz gmin wiejskich. Widząc ten trend coraz więcej gmin tworzy ofertę inwestycyjną i stara się przyciągnąć inwestorów, aby stworzyć miejsca pracy, a także zwiększyć dochód gminy. Czasy ofert inwestycyjnych rozumianych jako broszura wychwalająca piękno przyrody oraz mapka gminy z kilkoma zdjęciami prezentującymi najszerszą drogę oraz największy zakład produkcyjny już dawno minęły. Proponowane szkolenie to odpowiedź na potrzeby zgłaszane przez samorządowców i inwestorów.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zrozumienie jak gospodarczo wykorzystać potencjał endogeniczny gminy w podnoszeniu atrakcyjności inwestycyjnej.
  • Systemowe wdrożenie standardów pozyskania inwestorów. Osiągnięcie wysokiego poziomu obsługi inwestorów i przedsiębiorców zainteresowanych realizacją nowych inwestycji na terenie gminy. Budowa kultury organizacyjnej urzędu i jednostek podległych.
  • Efektywne inwestowanie środków finansowych w promocje gminy. Definiowanie grupy docelowej inwestorów. Dobór narzędzi komunikacji budujących relacje z inwestorem. Jak wygląda dobrze przygotowana oferta inwestycyjna?
  • Implementowanie promocji jako integralnego modułu procesów inwestycyjnych.
  • Reagowanie na korzyści, które niesie ze sobą renomowany inwestor. Jak przyciągnąć go do regionu, gminy? Jak zachęcać inwestorów do inwestowania w naszej gminie?
  • Uzyskanie informacji nt. technik negocjacji z inwestorem.
zwiń
rozwiń
Program

1. Oferta inwestycyjna - wzorce. Dostępne wytyczne jak tworzyć ofertę inwestycyjną, a nawet jak ją skutecznie promować.

2. Wiedza – edukacja pracowników – musisz wiedzieć JAK. Internet – miejsce, gdzie najefektywniej można promować ofertę inwestycyjną gminy. Istotne jest korzystanie z narzędzi monitorowania rynku: raporty, analiza popytu i konkurencyjności, plany internacjonalizacji przedsiębiorstw w UE, analiza danych z portali branżowych, współpraca z instytucjami otoczenia biznesu, współpraca z innymi samorządami.

3. Aktualizacja – interaktywność. Portal inwestycjejst.pl. Inne portale umożliwiające promocję terenów inwestycyjnych.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra zarządzająca JST oraz pracownicy wydziałów: inwestycji, obsługi inwestora, promocji marketingu, PR, komunikacji oraz rzecznicy prasowi w jednostkach samorządu terytorialnego, instytucjach kultury, jednostkach oświatowych oraz stowarzyszeniach i fundacjach.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Metodolog, ekspert ds. planowania strategicznego rozwoju. Autorka wielu opracowań strategicznych dla biznesu, samorządów i organizacji pozarządowych. Specjalizuje się w strategiach rozwoju, public relations, brandingu, internacjonalizacji i modelach biznesowych. Wykładowca, coach w obszarze zarządzania rozwojem społeczno-gospodarczym, komercjalizacji wiedzy, innowacjach społecznych, CSR. Posiada interdyscyplinarne doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej oraz nadzorowaniu działalności spółek akcyjnych. Koordynator projektów współpracy B+R+JST. Od 12 lat prowadzi działalność gospodarczą w branży rozwojowej, doradca ds. rozwoju i promocji przedsiębiorstw, gmin, organizacji pozarządowych. Autorka albumów biograficznych i wydawnictw promocyjnych m.in. Lubelskie. Człowiek i Przestrzeń, 50 lat Mostostal Puławy.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena regularna: 310 zł netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.mistia.org.pl lub mailem na adres szkolenia@mistia.org.pl do 14 lipca 2021 r.