• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zastosowanie ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w praktyce urzędnika

Ustawa o dostępności rodzi w samorządach szereg trudności. Dlatego zapraszamy Państwa na szkolenie, które wyjaśni najważniejsze problemy związane z ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Ważne informacje o szkoleniu

Po sporządzeniu raportu, koordynatorzy ds. dostępności są zobligowani do zaplanowania i wdrożenia działań, zapewniających dostępność urzędu osobom ze szczególnymi potrzebami. Proponujemy Państwu szkolenie, które od strony praktycznej wskaże rozwiązania proste, realne, w szczególności w obszarach cyfrowym i komunikacyjno - informacyjnym, zgodnie z założeniami ustawy oraz dobrymi praktykami. Trener jako czynny koordynator ds. dostępności podzieli się zastosowanymi pomysłami w jednostkach obsługiwanych. Szkolenie wskaże również przykłady prawidłowo zastosowanych reguł w zakresie dostępności, będzie świetnym warsztatem dla osób, które pełnią funkcję koordynatora ds. dostępności lub są wyznaczone do realizacji tych zadań w pozostałych jsfp.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Omówienie wymogów i zasad ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w szczególności w zakresie dostępności cyfrowej i komunikacyjno- informacyjnej.
  • Nabycie praktycznych umiejętności stosowania reguł w zakresie dostępności.
  • Omówienie dobrych praktyk stosowanych w urzędach.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych, uzyskania praktycznych porad i wskazówek, przydatnych w bieżącej pracy.
zwiń
rozwiń
Program

1. Wstęp – podstawowe informacje:

  • Obowiązujące przepisy prawa.
  • Podmioty zobowiązane do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Identyfikacja osób o szczególnych potrzebach - kogo dotyczy ustawa o zapewnieniu dostępności osobom o szczególnych potrzebach?
  • Dostępność jako prawo człowieka – najważniejsze zagadnienia.

2. Wprowadzenie do dostępności cyfrowej:

  • dostępność stron i serwisów internetowych.
  • tworzenie dostępnych treści.
  • tworzenie dostępnej dokumentacji (np. pliki Word, PDF).

 3. Jak tworzyć dokumenty MS Word:

  • Uwagi ogólne.
  • Czcionki, akapity, tekst.
  • Grafiki i tabele.
  • Język tekstu i jego fragmentów.
  • Kolory w dokumencie.
  • Jak eksportować dokument?
  • Przydatne rady – czego należy unikać?

 4. Prezentacja Power Point:

  • Podstawowe zasady.
  • Układ i kolejność slajdów.
  • Tekst zastępczy.
  • Elementy prezentacji – tabele i hiperłącza.

 5. Dokumenty XLS lub XLXS w Excel:

  • Excel i czytniki ekranu.
  • Wykresy i obrazy.
  • Nagłówki.
  • Dobre praktyki.

 6. Strony internetowe i aplikacje mobilne:

  • Bezwzględna i względna dostępność cyfrowa.
  • Treści na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych.
  • Lista kontrolna dostępności cyfrowej.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze i pracownicy jednostek administracji publicznej, zobowiązani do zapewnienia dostępności, koordynatorzy ds. dostępności, audytorzy, kontrolerzy wewnętrzni jsfp, wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem aktualnej wiedzy i umiejętności w zakresie objętym programem szkolenia na gruncie ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych, w tym wdrażania systemu kontroli zarządczej dla sektora publicznego. Posiada uprawnienia audytora PN-ISO/EIC 27001 – Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, pełni funkcje Inspektora Ochrony Danych w dużych firmach produkcyjnych, jst, w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury. Czynny Koordynator ds. dostępności oraz sygnalista w urzędzie.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 305 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl lub mailem na adres centrum@frdl.szczecin.pl do 9 sierpnia 2021 r.