1. Podstawy prawne prowadzenia rejestru instytucji kultury (RIK):
- ustawa z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
- rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury.
2. Rola organizatora (jednostki samorządu terytorialnego) w prowadzeniu rejestru.
3. Rodzaje instytucji kultury, które podlegają wpisowi do rejestru.
4. Rejestr instytucji kultury – analiza RIK na podstawie konkretnych przykładów, omówienie poszczególnych kolumn rejestru
5. Zasady i sposób prowadzenia rejestru IK:
- elementy rejestru IK,
- zasady dokonywania wpisu,
- zasady dokonywania zmian,
- dane, które podlegają wpisowi,
- formy dokonywania wpisu,
- zasady wykreślenia wpisu,
- osoby upoważnione do dokonywania wpisu.
6. Elektroniczna księga rejestrowa – omówienie na przykładach poszczególnych elementów księgi, co należy wpisywać i w jaki sposób?
7. Akta rejestrowe:
- dokumenty stanowiące podstawę wpisu,
- dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego,
- ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
8. Udostępnianie danych z rejestru instytucji kultury:
- wydawanie urzędowo poświadczonych odpisów,
- odpis pełny,
- odpis skrócony.
9. Analizowanie przykładowych rejestrów instytucji kultury i elektronicznych ksiąg rejestrowych.
10. Praktyczne ćwiczenia.
11. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.
UWAGA! Zalecane jest, aby każdy uczestnik miał przygotowany na szkolenie swój RIK i księgi rejestrowe instytucji, aby móc praktycznie omówić prawidłowość prowadzenia lub ewentualne błędy w części warsztatowej szkolenia.
Kultura, sport, NGO, promocja