• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

ABC pracy rzecznika prasowego

Zapraszamy Państwa na szkolenie z dziedziny Public Relations, którego przedmiotem będzie praca rzecznika prasowego i kształtowanie wizerunku urzędu.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jaką rolę w organizacji pełni rzecznik prasowy oraz poznają jego podstawowe techniki i narzędzia w pracy. Dowiedzą się jakiego rodzaju tematy mogą zainteresować media i jak je identyfikować w firmie czy instytucji. Nauczą się konstruować informację prasową, zdobędą wiedzę na temat tego, w jaki sposób przygotować pakiet prasowy dla poszczególnych typów mediów. Dowiedzą się również, jak nawiązywać kontakty z dziennikarzami i od czego zacząć budowę dobrej bazy kontaktów medialnych oraz jak przygotować się do wywiadu prasowego, radiowego i telewizyjnego. Kiedy i w jaki sposób organizować briefing, a kiedy konferencję prasową. Jakich błędów nie popełniać w relacjach z mediami.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Jeżeli do Twoich obowiązków należy kontakt z mediami, dopiero zaczynasz pracę rzecznika prasowego, chciałbyś nim zostać lub po prostu chcesz uporządkować swoją wiedzę w tym zakresie - to szkolenie jest dla Ciebie. Zdobędziesz praktyczną wiedzę, która pozwoli Ci efektywnie komunikować się z otoczeniem medialnym i kształtować pozytywnie wizerunek Twojej organizacji, niezależnie od Twojego dotychczasowego doświadczenia w tej dziedzinie.

zwiń
rozwiń
Program
  1. PR czyli co? definicja public relations, cel działań PR, definiowanie grup odbiorców,
  2. Podstawowe narzędzia współpracy z mediami informacja prasowa, wywiad, relacja telewizyjna, program radiowy i tv, artkuł sponsorowany - tak czy nie?
  3. O czym pisać czyli co to jest news? Jak wybrać temat informacji prasowej oraz napisać poprawny, atrakcyjny i skuteczny komunikat.
  4. Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z mediami. Jak nawiązać i utrzymywać kontakty z dziennikarzami, zbudować efektywną bazę mediów? Co powinno znaleźć się w tzw. „pakiecie prasowym”, nośniki; w jaki sposób należy je przekazać dziennikarzom? Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać, by nie zrazić do siebie dziennikarzy.
  5. Jak zorganizować briefing lub konferencję prasową? Czym różni się briefing od konferencji prasowej, kiedy i gdzie je organizujemy, kogo zapraszamy, jakie materiały przygotować, kto ma je poprowadzić, jak długo powinna trwać, kto powinien zabrać głos.
  6. Specyfika wywiadu prasowego, radiowego i telewizyjnego. Specyfika poszczególnych wywiadów, jak się ubrać, przygotować, zachowywać, na co zwracać uwagę.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie kierowane jest do pracowników działów Public Relations, rzeczników prasowych, menedżerów odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku firmy, instytucji, urzędu, organizacji oraz za informowanie opinii publicznej o aktualnej sytuacji i planach firmy.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

PR-owiec z doświadczeniem dziennikarskim. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz podyplomowych studiów Public Relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Pierwsze kroki stawiała w dolnośląskich redakcjach dzisiejszej Gazety Wrocławskiej, a także jako reporterka i prowadząca programy informacyjne TV DAMI oraz poranne pasmo w telewizji TeDe. Od prawie 15 lat związana z branżą PR jest ekspertem kreowania wizerunku organizacji publicznych, m.in. Stadionu Wrocław, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej oraz Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Prowadzi szkolenia dla instytucji publicznych oraz biznesu w dziedzinie Public Relations w zakresie: komunikacji medialnej, komunikacji kryzysowej, kreowania wizerunku oraz efektywnego zarządzania czasem.

zwiń
rozwiń