• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Etykieta zawodowa i savoir vivre w pracy urzędnika

online
Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie savoir vivre oraz etykieta w instytucjach publicznych.

 

Ważne informacje o szkoleniu

Etykieta zawodowa określa zakres umiejętności niezbędny do profesjonalnego reprezentowania instytucji w której jesteśmy zatrudnieni. W trakcie proponowanych zajęć omówimy reguły savoir-vivru w zakresie precedencji, przedstawienia siebie i innych, podejmowania gości czy też komunikacji telefonicznej i elektronicznej. Dzięki udziałowi w proponowanym szkoleniu, uczestnicy wzmocnią swoją pewność w zakresie codziennych kontaktów z interesantami, gośćmi instytucji czy współpracownikami. Proponowane zajęcia będą miały formułę warsztatową, w trakcie zajęć zaplanowaliśmy liczne ćwiczenia indywidualne i grupowe.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Uzyskanie praktycznej wiedzy i umiejętności związanych ze współczesnymi regułami profesjonalnego savoir-vivru.
• Wzmocnienie pewności siebie uczestników w codziennych kontaktach z interesantami, gośćmi instytucji, współpracownikami.
• Rozwinięcie umiejętności zachowania w trudnych i nietypowych sytuacjach.

zwiń
rozwiń
Program

1. Fundamentalne zasady savoir-vivre w pracy:
• Etykieta biznesu a etykieta towarzyska – różnice i elementy wspólne.
• Precedencja – zasady pierwszeństwa w codziennych sytuacjach zawodowych.
• Reguły etykiety obowiązującej w urzędach.
2. Powitania, przedstawianie siebie i innych:
• Formy powitań z uwzględnianiem precedencji w różnych sytuacjach zawodowych.
• Przedstawianie siebie i innych w sytuacjach zawodowych.
• Właściwe tytułowanie w kontaktach służbowych.
• Propozycja przejścia na ty (kto, w jaki sposób i kiedy może wyjść z inicjatywą.
3. Podejmowanie gości w instytucji:
• Zasady zachowania przy recepcji, w sekretariacie, w windzie, na korytarzu, w szatni, na schodach.
• Small talk – sztuka małej rozmowy.
• Reguły zajmowania miejsc przy stole konferencyjnym.
• Podawanie poczęstunku gościom – przyjmowanie zamówień i serwowanie napojów.
• Spotkania online – zasady savoir-vivre i dobre praktyki.
4. Etykieta komunikacji telefonicznej i elektronicznej:
• Trudne sytuacje przez telefon – sposoby radzenia sobie z nimi.
• Najczęstsze gafy telefoniczne.
• Wideokonferencje – zasady.
• Zwroty grzecznościowe w korespondencji.
• Netykieta – sztuka komunikacji elektronicznej.
5. Służbowy dress code – co, kiedy i jak nosić do pracy:
• Style ubioru do pracy – formal dress, business casual, smart casual.
• Fryzura, makijaż, dodatki stosowne w pracy.
• Złodzieje wizerunku. Jakich błędów unikać?
• Kolory, fasony oraz wzory wskazane i niewłaściwe podczas spotkań online.
6. Sesja pytań i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Urzędnicy, mający na co dzień kontakt z klientami i gośćmi urzędu, dyrektorzy urzędów i placówek edukacyjnych, pracownicy biura zarządu, sekretarki i asystentki, pracownicy instytucji i placówek administracji publicznej, wszyscy zainteresowani tematem etykiety zawodowej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener profesjonalnego wizerunku, etykiety biznesu, komunikacji i autoprezentacji z wieloletnim doświadczeniem. Na co dzień pomaga urzędnikom, pracownikom wszystkich szczebli oraz przedsiębiorcom zwiększać zawodową i osobistą skuteczność raz budować wiarygodność w oczach klientów i współpracowników. Uczy komunikacji przez profesjonalne zachowanie i wygląd oraz budowania marki osobistej w oczach klientów i współpracowników. Posiada dwunastoletnie doświadczenie zawodowe w biznesie m.in. w branży farmaceutycznej i medycznej, gdzie zdobyła praktyczne doświadczenie w biznesowej komunikacji, budowaniu i utrzymywaniu długofalowych relacji z klientami, sprzedaży i negocjacjach. Ponadto, prowadziła zajęcia z Personal Brandingu na Uniwersytecie Warszawskim oraz z Estetyki w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia. Od 2006 roku prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji interpersonalnych i osobistych takich jak: komunikacja, etykieta w biznesie, sztuka dyplomacji, obsługa klienta, savoir-vivre, etykieta ubioru, dress code, autoprezentacja, budowanie własnej marki, asertywność, wystąpienia publiczne, radzenie sobie ze stresem, profesjonalny sekretariat i recepcja. Ponadto, doradza w zakresie wizerunku biznesowego i osobistego uwzględniając ubiór, zachowanie i mowę ciała. Przekazywane wskazówki dostosowuje do osobowości oraz pozycji zawodowej klienta. Jako ekspert zapraszana jest do programów telewizyjnych (m.in. TVN, TVP2, TV Biznes, Polsat) oraz radiowych (m.in. Polskie Radio PR1, Trójka, Euro Radio, Radio dla Ciebie, Eska Rock). Współpracuje z prasą i portalami internetowymi, pisząc artykuły na temat wizerunku, etykiety i marki osobistej (m.in. Polska The Times, Uroda, Olivia, Nowa Sprzedaż, Szef Sprzedaży, HR First Magazine, portfel.pl, portaldlasekretarek.pl, wp.pl, onet.pl).

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: przy zgłoszeniu do 9 października 349 zł netto/os. po 9 października 389 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia na szkolenie przyjmujemy do 2 listopada 2022 r.