Mentoring to nowoczesna metoda zindywidualizowanego rozwoju pracowników jak i praktyka zarządzania polegająca na wykorzystaniu kapitału intelektualnego oraz emocjonalnego zaangażowania w proces funkcjonowania organizacji/urzędu. Mentoring można wprowadzać przy niewielkich nakładach finansowych, jak i bezkosztowo w zależności od obszaru i wewnętrznych zasobów.
Mentoring jest bardzo uniwersalnym i skutecznym rozwiązaniem, który obejmuje m.in.:
- minimalizowanie problemów związanych z aklimatyzacją nowego pracownika i jego szybkim wdrożeniem do wykonywania obowiązków;
- ograniczanie kosztów związanych z dodatkowymi szkoleniami;
- zwiększenie satysfakcji ze współpracy oraz komunikacji;
- wzmocnienie procesów międzypokoleniowego transferu wiedzy, lepszemu wykorzystaniu doświadczeń starszych pracowników oraz odczuwania prestiżu w obrębie urzędu;
- zaangażowanie pracowników o dużym stażu pracy gdy brak możliwości motywowania formalnym awansem;
- zaangażowanie pracowników w proces zmian.
Szkolenie zostało zaprojektowane dla osób planujących wdrożenie programu mentoringowego w administracji publicznej, szukających rozwiązań na włączenie kompetencji bardzo doświadczonych pracowników (specjalistów, ekspertów) do kultury dzielenia się wiedzą (tzw. transferu wiedzy). Szkolenie także zawiera wiedzę i techniki przydatne dla osób przygotowujących się do roli mentora w organizacji.
Rozwój osobisty