• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Regulacje prawne dotyczące zamówień publicznych do 130 000 zł

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego zostaną omówione regulacje prawne związane z zamówieniami publicznymi do kwoty 130 000 zł, w tym w zakresie szacowania wartości zamówień, procedury udzielania, dokumentowania i ewidencjonowania zamówień oraz odpowiedzialności za udzielanie „drobnych” zamówień publicznych.
Uczestnicy w ramach materiałów szkoleniowych otrzymają przykłady regulaminów udzielania zamówień publicznych do 130 000 zł.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • omówienie zasad udzielania zamówień do progu 130 000 zł, zgodnie z nową ustawą PZP;
  • analiza przykładowego regulaminu udzielania zamówień publicznych;
  • wyjaśnienie „krok po kroku” procedury udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej progu stosowania nowej ustawy PZP;
  • przedyskutowanie kwestii problematycznych z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Regulacje prawne związane z zamówieniami publicznymi do kwoty 130 000 zł.
  2. Regulamin udzielania zamówień publicznych do 130 000 zł - co warto zmienić w wewnętrznych regulaminach udzielania zamówień do 130 000 zł po wejściu w życie nowej ustawy Prawo zamówień publicznych?
  3. Omówienie przykładowego regulaminu udzielania zamówień publicznych. Obowiązek sporządzenia czy też dowolność?
  4. Plan finansowy, plan zamówień publicznych, plan postępowań o udzielenie zamówień.
  5. Szacowanie wartości zamówienia do 130 000 złotych (orientacyjna wartość zamówienia a szacunkowa wartość zamówienia; planowanie i prawidłowe ustalenie szacunkowej wartości zamówienia).
  6. Sposób wydatkowania środków publicznych przy zamówieniach o wartości mniejszej niż 130 000 złotych: celowość, oszczędność, efektywność wydatkowania środków oraz stosowanie podstawowych zasad udzielania zamówień: równe traktowanie wykonawców, uczciwa konkurencja, jawność postępowania, dokumentowanie przebiegu postępowania.
  7. Procedury udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej progu stosowania nowej ustawy Pzp a celowość, oszczędność i przejrzystość dokonywania wydatków publicznych (progi kwotowe i dobór procedury w wewnętrznych regulacjach, w związku z przestrzeganiem podstawowych zasad gospodarowania środkami publicznymi).
  8. Formy przesyłania ofert przez Wykonawców oraz komunikacja Zamawiający – Wykonawca w świetle elektronizacji zamówień publicznych w 2021 roku. W jaki sposób powinna odbywać się komunikacja zamawiających z wykonawcami?
  9. Umowy w zamówieniach do 130 000 zł. Elementy przydatne i zakazane przy tworzeniu umów. Możliwość zmiany umowy, której wartość jest mniejsza niż 130 000 złotych.
  10. Ewidencjonowanie zamówień publicznych – rejestr zamówień jako przydatne narzędzie m.in. usprawniające proces udzielania zamówień publicznych i ułatwiające sporządzenie obowiązkowego rocznego sprawozdania z udzielonych tzw. „małych” zamówień publicznych.
  11. Odpowiedzialność za udzielanie „drobnych” zamówień publicznych.
  12. Kontrola „małych” zamówień.
  13. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
zwiń
rozwiń
Adresaci

pracownicy jednostek sektora finansów publicznych realizujący procedury zamówień publicznych do 130 tys. zł, kierownicy jednostek, ale również kontrolerzy i osoby nadzorujące takie zamówienia. Szkolenie proponowane jest również dla osób odpowiedzialnych za sporządzenie i przekazanie rocznego sprawozdania z udzielonych zamówień za rok 2020.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

ukończył Studia Podyplomowe - Prawo zamówień publicznych oraz szereg kursów i szkoleń specjalistycznych z zakresu zamówień publicznych oraz funduszy UE, w tym realizacji i kontroli projektów z dofinansowaniem środków UE. Od 17 lat związany z administracją publiczną – obecnie pracownik jednostki kontrolującej zamówienia publiczne oraz doradca i ekspert w JST i firmach prywatnych. Od 15 lat trener, ekspert, doradca i konsultant specjalizujący się w tematyce zamówień publicznych, kontroli administracyjnej projektów oraz funduszy unijnych. Wieloletni praktyk w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych i zapytań ofertowych oraz kontroli w zakresie prawidłowości udzielania zamówień publicznych i zamówień współfinansowanych ze środków UE zgodnie z ustawą PZP i Wytycznymi.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 450 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.bialystok.pl lub mailem na adres frdl-pc@frdl.bialystok.pl do 4 października 2021 r.

UWAGA! Liczba miejsc ograniczona. O udziale w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenie na szkolenie musi zostać potwierdzone przesłaniem do Ośrodka karty zgłoszenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie niezależnie od przyczyny rezygnacji. Płatność należy uregulować przelewem na podstawie wystawionej i przesłanej FV.