• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Prawa i obowiązki komisji rewizyjnej w gminie i powiecie podczas wykonywania czynności kontrolnych oraz informacyjne uprawnienia radnych w jednostkach organizacyjnych jst

online
Miejsce
Internet
Termin
05 sierpnia 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 22 lipca 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy na szkolenie dedykowane przede wszystkim pracownikom biur obsługi rady, radnym oraz sekretarzom., którego przedmiotem będzie kontrola rady z uwzględnieniem prac komisji rewizyjnej.

Ważne informacje o szkoleniu

• Sprawowanie mandatu radnego niewątpliwie związane jest z wykonywaniem działań kontrolnych, które mogą być realizowane przez pracę w komisji rewizyjnej, jak również w drodze wykonywania indywidualnych informacyjnych uprawnień radnych. Działalność kontrolna radnych nie ma charakteru nieograniczonego i musi odbywać się z poszanowaniem innych praw i wolności oraz gwarancji prawnych. Zarówno radni, gromadząc informacje, jak i osoby udostępniające im różnego rodzaju dokumenty lub inne nośniki danych oraz udzielające im informacji mogą łatwo naruszyć przepisy prawa dotyczące ochrony tajemnic ustawowo chronionych, dóbr osobistych, danych osobowych, itp.
• Podczas proponowanego szkolenia przeanalizujemy zagadnienia z zakresu komisji rewizyjnej, indywidualnych uprawnień kontrolnych radnych oraz uprawnień informacyjnych. Wskażemy różnice pomiędzy trybami dostępu do informacji oraz zaprezentujemy sposoby postępowania i pozyskiwania przez radnych informacji. Szczególną uwagę zwrócimy na kwestie ochrony danych osobowych podczas prac kontrolnych radnych czy wykorzystywania uprawnień informacyjnych. Zagadnienia omawiać będziemy w odniesieniu do przykładów z praktyki, dla lepszego zobrazowania przedmiotu zajęć.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Poznanie podstaw prawnych i zakresu działania komisji rewizyjnej, praw i obowiązków członków komisji rewizyjnej rady gminy oraz rady powiatu wraz ze wskazaniem prawnych ograniczeń jej działania ze względu na dobra osobiste, ochronę danych osobowych, tajemnice prawnie chronione, tajemnicę przedsiębiorstwa, a także przybliżenie informacyjnych uprawnień radnych.  
• Poznanie zasad i dobrych praktyk w zakresie współpracy komisji rewizyjnej i pracowników urzędu, starostwa i komunalnych jednostek organizacyjnych - postępowanie z wnioskami radnych przez podmiot kontrolowany.
• Zapoznanie z zasadami organizacji pracy komisji rewizyjnej i opracowania zgodnie z prawem treści projektów uchwał.
• Poznanie różnic pomiędzy działaniami komisji a indywidualnymi kompetencjami kontrolnymi radnych oraz zasad realizacji tych kompetencji.
• Poznanie zasad korzystania przez radnych z prawa dostępu do informacji publicznej.
• Uzyskanie odpowiedzi na pojawiające się pytania i wątpliwości oraz poznanianie najczęściej występujących błędnych praktyk w zakresie uprawnień kontrolnych radnych i przybliżenie prawidłowych sposobów postępowania.

zwiń
rozwiń
Program

1. Określenie podstaw prawnych funkcjonowania komisji rewizyjnej.
2. Działania kontrolne komisji rewizyjnej.
3. Kompetencje komisji rewizyjnej a ochrona danych osobowych, poszanowanie prywatności i innych dóbr osobistych, tajemnic prawnie chronionych, tajemnicy przedsiębiorstwa.
4. Współpraca pracowników urzędu, starostwa i komunalnych jednostek organizacyjnych z komisją rewizyjną.
5. Posiedzenia komisji – organizacja i prowadzanie posiedzeń.
6. Zapewnienie poszanowania tajemnic, dóbr osobistych i ochrony danych osobowych podczas posiedzeń komisji.
7. Treść projektów uchwał i poszanowanie tajemnic, dóbr osobistych i ochrony danych osobowych w treści projektów uchwał.
8. Działania komisji rewizyjnej a indywidualne kompetencje kontrolne radnych.
9. Realizacja indywidualnych kompetencji kontrolnych radnych.
10. Ograniczenia prawne w dostępie do informacji przy realizacji indywidualnych kompetencji radnych.
11. Kontrole radnych.
12. Interpelacje.
13. Zapytania.
14. Przygotowanie pracowników urzędu, starostwa i komunalnych jednostek organizacyjnych do realizacji informacyjnych uprawnień radnych.
15. Kwestie proceduralne przy korzystaniu przez radnych z indywidualnych kompetencji informacyjnych.
16. Kwestie organizacyjne przy korzystaniu przez radnych z indywidualnych kompetencji informacyjnych.
17. Działanie komisji rewizyjnej oraz realizacja informacyjnych uprawnień radnych, a dostęp do informacji publicznej.
18. Korzystanie przez radnych z dostępu do informacji publicznej.
19. Czy korzystanie z uprawnień kontrolnych wyłącza korzystanie z dostępu do informacji publicznej?
20. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby obsługujące radę gminy lub radę powiatu, sekretarze komisji rewizyjnych, inspektorzy ochrony danych, pracownicy spółek komunalnych oraz gminnych i powiatowych jednostek organizacyjnych, osoby odpowiedzialne ze organizację pracy urzędu lub starostwa, sekretarze gmin lub powiatów, urzędnicy obowiązani do udostępniania informacji radnym, osoby odpowiedzialne za realizację dostępu do informacji publicznej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doktor habilitowana i profesor w Katedrze Europejskiego Prawa Konstytucyjnego na Wydziale Prawa i Administracji UŁ; radczyni prawna partnerka kancelarii radców prawnych, wiceprezeska SBC Inspektor Sp. z o.o., redaktor naczelna kwartalnika "ABI Expert”, kierowniczka Studiów Podyplomowych „Prawo nowych technologii – obsługa biznesu i sektora publicznego” prowadzonych na WPiA UŁ. W 2022 r. znalazła się na „Liście 25 najlepszych prawniczek w biznesie” magazynu „Forbes Women” oraz Fundacji Women in Law wyróżniona w dziedzinie „Działalność naukowa”. Wpisana na LISTĘ 100 Osób, które w 2023 r. w wyróżniający sposób przyczyniły się do podniesienia umiejętności cyfrowych obywateli w Polsce. Specjalizuje się w prawie informacyjnym. Autorka ponad 180 publikacji, w tym redaktor naukowa komentarz do RODO oraz do UDIP, współautorka komentarza do ustawy o otwartych danych. Wykłada na kliku wyższych uczelniach. Bierze czynny udział w konferencjach naukowych oraz branżowych seminariach. Jest autorką koncepcji merytorycznych cyklicznych forów branżowych. W przeprowadzonych przez nią kilkuset szkoleniach wzięło udział ponad 20 000 uczestników. Prowadzi kanał na YouTube popularyzujący ochronę danych osobowych, prawo informacyjne i nowe technologie.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Piotr Kubiak
Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 533 849 116
piotr.kubiak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 22 lipca 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 31 lipca 2024 r.