• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Aspekty praktyczne sprawozdawczości budżetowej JST i jej jednostek podległych za I kwartał 2020r - również po zmianach prawnych

Opis zajęć

Sprawozdania objęte szkoleniem: Rb-27S, Rb-27ZZ, Rb-28S, Rb-28NWS, Rb-50, Rb-NDS, Rb-30S, Rb-34S + dodatkowo sprawozdania jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych: RB-N, RB-Z, RB-ZN.

zwiń
rozwiń
Zajęcia skierowane do:

Pracowników działów księgowości w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych.

zwiń
rozwiń
Cel szkolenia

Podniesienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w zakresie sporządzania sprawozdań budżetowych po zmianach prawnych wprowadzonych od 1 stycznia 2020r. m.in. w ustawie o finansach publicznych, czy rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej, ze zwróceniem szczególnej uwagi na najczęściej występujące błędy i nieprawidłowości w tej dziedzinie wynikające m.in. z protokołów RIO i NIK.

zwiń
rozwiń
Korzyści
  • Uzupełnisz wiedzę w zakresie zmian, które zostały wprowadzone w sprawozdawczości budżetowej w ostatnim czasie m.in. zmiany formularzy
  • Poznasz praktyczne aspekty prawidłowego przygotowania sprawozdań z uwzględnieniem różnych, często trudnych lub niestandardowych sytuacji sprawozdawczych.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Podstawy prawne sprawozdawczości budżetowej.
  2. Ogólne zasady sporządzania sprawozdań budżetowych.
  3. Zmiany formularzy sprawozdań Rb-28NWS, Rb-NDS, RB- 34S, Rb-50 i wynikające z tego konsekwencje.
  4. Specyficzne zasady dla poszczególnych rodzajów sprawozdań, również po zmianach prawnych – analiza poszczególnych sprawozdań pod kątem praktycznych aspektów oraz najczęściej występujących błędów i nieprawidłowości. 
  5. Terminy i zasady przekazywania sprawozdań.
  6. Korekty sprawozdań.
  7. Pytania uczestników.
zwiń
rozwiń
Prowadząca

Wieloletni skarbnik gminy; wykładowca i doradca z zakresu rachunkowości budżetowej oraz finansów publicznych, w tym szczególnie budżetu zadaniowego i kontroli zarządczej, dla wielu ośrodków edukacyjnych oraz jednostek sektora finansów publicznych na terenie kraju; autorka publikacji w miesięcznikach „Finanse Publiczne” i „Rachunkowość budżetowa”.

zwiń
rozwiń
Co to jest webinarium i jak będziemy je realizowali?
  • Szkolenie to będzie realizowane w formie on-line. Udział pozwoli zapoznać się z tematem prezentowanym na żywo przez eksperta, zadać mu pytanie na czacie i porozmawiać z innymi uczestnikami.
  • Nasze szkolenia on-line wyróżnia to, że prowadzone są z najlepszymi trenerami i ekspertami, praktykami w temacie szkolenia, których znają Państwo ze szkoleń stacjonarnych.
  • Będą Państwo widzieli i słyszeli trenera oraz wyświetlane przez niego materiały, prezentacje, filmy instruktażowe, dokumenty.
  • Zarówno przed spotkaniem, jak i w jego trakcie mogą Państwo zadawać pytania poprzez czat. Trener odpowiada na te pytania na bieżąco lub w drugiej części szkolenia w sesji pytań i odpowiedzi.
  • Platforma, na której odbywa się webinarium, jest dostępna bezpośrednio przez przeglądarkę internetową, np. Google Chrome lub inną. Potrzebny jest komputer z dostępem do Internetu. Przydatne mogą być również słuchawki z mikrofonem, jeżeli chcieliby Państwo zabierać głos. Kamera w komputerze nie jest konieczna. 
  • Po przesłaniu karty zgłoszenia otrzymają Państwo na wskazany adres e-mail unikalny link do webinarium (wirtualnej sali szkoleniowej). Wystarczy kliknąć w ten link w konkretnym terminie i godzinie w której planowane jest jego rozpoczęcie. 
  • Korzystanie z naszych webinariów jest bardzo proste. Jeżeli po raz pierwszy korzystają Państwo z naszego webinarium proponujemy sprawdzenie przed szkoleniem połączenia krok po kroku wspólnie z pracownikiem naszego Ośrodka.  
  • Po spotkaniu otrzymają Państwo mailem elektroniczne materiały szkoleniowe a certyfikat ukończenia szkolenia zostanie przesłany, w zależności od Państwa preferencji, pocztą lub mailem. Płatność za szkolenie nastąpi na podstawie faktury przesłanej po szkoleniu (pocztą lub mailem).
zwiń
rozwiń