• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak przygotować jst do wdrożenia faktury ustrukturyzowanej?

Miejsce
Internet
Termin
26 lutego 2025
Czas trwania
09:00 - 13:30
Cena
445 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Przy zgłoszeniu do 12 lutego 2025 r. cena wynosi 405 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego głównym tematem będzie omówienie zasad wystawiania faktur VAT w jednostkach samorządu terytorialnego, na podstawie obowiązujących przepisów prawnych w kontekście stosowania faktury ustrukturyzowanej.

Ważne informacje o szkoleniu

• W 2026 r. faktury ustrukturyzowane staną się obligatoryjne dla wszystkich podatników. Najbliższy czas należy zatem przeznaczyć na przygotowanie się do wdrożenia tej rewolucyjnej zmiany, w tym m.in. odpowiednio dostosować programy finansowo-księgowe oraz wewnętrzne procedury, np. dotyczące obiegu dokumentów czy centralizacji rozliczeń VAT.
• Podczas proponowanego szkolenia przedstawimy najważniejsze regulacje związane z funkcjonowaniem Krajowego Systemu e Faktur pod kątem specyfiki jednostek samorządu terytorialnego. Omówimy m.in.:
- sposób działania KSeF,
- kwestie, które należy wziąć pod uwagę, przygotowując się do wdrożenia faktury ustrukturyzowanej w jst.

• Wspólnie zastanowimy się, czy proces przygotowań do KSeF możemy potraktować nie tylko jako wyzwanie, ale również jako szansę np. na zautomatyzowanie procesów księgowych. 
 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zapoznasz się nie tylko z regulacjami dotyczącymi faktur ustrukturyzowanych, ale również otrzymasz informacje dotyczące obszarów, które należy wziąć pod uwagę przygotowując JST do wdrożenia systemu e-faktur, w szczególności kwestii związanych z :
- zarządzaniem uprawnieniami do korzystania z Systemu e-Faktur, 
- strukturą logiczną faktury ustrukturyzowanej, 
- koniecznymi zmianami w obiegu dokumentów, 
- przechowywaniem dokumentów czy dostosowaniem wewnętrznych procedur dotyczących np. z centralizacji rozliczeń VAT. 
• Poznasz, udostępnionioną przez Ministerstwo Finansów, aplikację do obsługi Krajowego Systemu e-Faktur, która może być też wyznacznikiem do tego, jak dostosować własne programy finansowo-księgowe do wymogów systemu. 
• Dowiesz się, jakie są zasady postępowania w przypadku awarii KSeF. 
• Zdobędziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości z zakresu tematu zajęć.
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Podstawowe informacje: 
• Ile czasu pozostało na przygotowanie, czyli kiedy przepisy będą obowiązkowe?
• Jak będą wystawiane faktury dla osób fizycznych, a jak dla przedsiębiorców?
• Czy faktury papierowe nadal będą w obiegu? Co z paragonami z NIP do 450 zł, uznawanymi za faktury?
• Co to jest faktura ustrukturyzowana?
• Faktura ustrukturyzowana w kontekście centralizacji rozliczeń VAT – co to jest podmiot nr 3?
2. Przykładowe faktury ustrukturyzowane.
3. Wystawianie i odbieranie faktur ustrukturyzowanych:
• Data wystawienia faktury.
• Data otrzymania faktury.
4. Jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF):
• Czym jest KSeF?
• Konto użytkownika czy konto podatnika? 
• Rodzaje środowisk KSeF: testowe, przedprodukcyjne, produkcyjne.
• Aplikacja webowa Ministerstwa Finansów.
• Dostosowanie programów finansowo-księgowych jst.
• Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
5. Zarządzanie uprawnieniami w dostępie do KSeF:
• Rodzaje uprawnień.
• Administrator uprawnieniami w jst, w tym ZAW-FA.
• Rodzaje uwierzytelnień.
6. Jak będzie wyglądała faktura korygująca w KSeF i jakie będą nowe zasady ujmowania faktur korygujących?
7. Załączniki do faktur ustrukturyzowanych.
8. KSeF w trakcie awarii systemu.
9. Wyzwania i szanse dla samorządów w zakresie wdrożenia faktury ustrukturyzowanej. 
10. Odpowiedzi na pytania.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Skarbnicy oraz pracownicy służb finansowo-księgowych urzędów, obsługujących jst, jak i jednostki organizacyjne jst.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Licencjonowany doradca podatkowym z wieloletnim stażem pracy na stanowiskach menadżerskich w największych firmach doradztwa podatkowego. Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu na kierunkach Stosunki Międzynarodowe oraz Finanse i Rachunkowość́. Specjalizuje się̨ w doradztwie podatkowym w zakresie VAT. Przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń́ o tematyce podatkowej, szczególnie z zakresu zmian w przepisach ustawy o VAT i Ordynacji podatkowej. Obecnie prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego.  

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Renata Bąk
koordynator ds. szkoleń
tel. 606 894 320
renata.bak@okst.pl
Agnieszka Wronecka
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 722 152 180
agnieszka.wronecka@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 445 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 12 lutego 2025 r. cena wynosi 405 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 20 lutego 2025 r.