• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamknięcie roku budżetowego 2024 i otwarcie roku 2025 -praktyczne stosowanie przepisów

Miejsce
Internet
Termin
25 listopada 2024
Czas trwania
09:00 - 13:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 12 listopada 2024 r. cena 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie zamknięcie roku budżetowego w jst co jest szczególnym zagadnieniem z punktu widzenia finansów publicznych. Jak zaplanować prace związane z zamknięciem roku i sporządzeniem sprawozdania finansowego.

Ważne informacje o szkoleniu

Przedmiotem proponowanych zajęć jest kompleksowe przedstawienie zagadnień z zakresu czynności dotyczących zamknięcia roku budżetowego 2024 oraz otwarcia roku 2025, w szczególności:

  • obejmujących ujęcie wszystkich zdarzeń gospodarczych, w tym dokumentów przychodowo – rozchodowych w księgach rachunkowych jednostki, kosztów na przełomie roku,
  • poprawnego przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji,
  • zasad zamykania i otwierania ksiąg rachunkowych,
  • odpowiedzialności kierownika jednostki, głównego księgowego oraz pracowników merytorycznych za czynności związane z zamknięciem roku na poszczególnych etapach i w różnych komórkach organizacyjnych jednostki.

Udział w zajęciach będzie świetną okazją do weryfikacji wiedzy oraz nabycia praktycznych umiejętności, pomocnych przy wykonywaniu obowiązków oraz wyeliminowaniu błędów i nieprawidłowości w tematyce przygotowania się do zamknięcia roku w jednostce.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobycie i uzupełnienie wiedzy dotyczącej szczegółowych zasad rachunkowości budżetowej, niezbędnej do zamknięcia roku budżetowego 2024 i otwarcia roku 2025.
  • Przypomnienie obowiązkowych czynności podejmowanych z zakresu zamknięcia roku, ze specjalnym podkreśleniem aspektów praktycznych.
  • Zweryfikowanie, czy prawidłowo przygotowujemy się do zamknięcia i otwarcia roku.
  • Poznanie zasad i przekazanie wskazówek na temat czynności, które powinny poprzedzać proces zamknięcia ksiąg rachunkowych za rok 2024 i otwarcia 2025. 
  • Zwrócenie uwagi na istotny temat ważności dotrzymania terminów, wynikających z aktualnie obowiązującego prawa, szczególnie w kontekście czynności przed, w trakcie jak i poinwentaryzacyjnych.
  • Możliwość identyfikacji podstawowych błędów popełnianych przy przygotowaniu do zamknięcia i otwarcia roku.
  • Otrzymanie obszernego materiału szkoleniowego zawierającego: przykładowe harmonogramy, opracowanie dotyczące weryfikacji sald, księgowania i sposoby ewidencji, wzory niezbędnych druków.
  • Uzyskanie możliwości weryfikacji umiejętności i identyfikacji podstawowych błędów, popełnianych na poszczególnych etapach w procesie zamykania i otwierania ksiąg rachunkowych oraz poznanie sposobów ich zapobiegania i rozwiązywania.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych, wymiany doświadczeń z trenerem i innymi uczestnikami.
zwiń
rozwiń
Program

1. Odpowiedzialność kierownika jednostki, głównego księgowego i pracowników merytorycznych za czynności związane z przygotowaniem jednostki do zamknięcia roku budżetowego 2024.
2. Czynności końcowo roczne a nadrzędne zasady rachunkowości.
3. Zasady otwierania i zamykania ksiąg rachunkowych oraz ostateczne ich zamknięcie.
4. Organizacja prac i podział czynności związanych z zamknięciem roku budżetowego 2024 oraz otwarciem roku 2025 – przykładowy harmonogram.
5. Dokonanie rozliczeń jednostki organizacyjnej z właściwym budżetem, w tym jednostki państwowe i samorządowe oraz samorządowe zakłady budżetowe. 
6. Księgowania, które podlegają wykonaniu na koniec roku obrotowego, w tym:

  • amortyzacja/umorzenie,
  • odsetki od należności i zobowiązań na koniec roku,
  • różnice kursowe,
  • odpisy aktualizujące,
  • wydatki niewygasające,
  • zobowiązania i koszty z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego (tzw. trzynastki). 

7. Rozliczenie zaliczek udzielonych pracownikom jednostki – ewidencja. 
8. Aktualizacja wartości środków trwałych – ewidencja.
9. Rozliczenie udzielonych i otrzymanych dotacji – ewidencja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy jednostek i ich zastępcy, skarbnicy i ich zastępcy, główni księgowi, pracownicy działów księgowości oraz inni pracownicy merytoryczni, biorący udział w różnych czynnościach poprzedzających zamknięcie i otwarcie roku budżetowego, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekonomistka, pedagog, specjalistka z zakresu finansów publicznych, długoletnia księgowa w jst. Autorka artykułów i trener w dziedzinie finansów publicznych oraz rachunkowości. Wykładowca na uczelni wyższej. Praktyk, który dzięki swemu wieloletniemu doświadczeniu przekazuje w sposób jasny i przystępny, sprawdzone metody w pracy służb księgowych. Wieloletni ekspert w FRDL wysoko oceniany przez uczestników szkoleń.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 12 listopada 2024 r. cena 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 19 listopada 2024 r.