• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

ABC centralnego rejestru umów (CRU) od 2026 roku oraz zaangażowanie i zobowiązanie – praktyczne warsztaty

Miejsce
Internet
Termin
19 listopada 2025
Czas trwania
09:00 - 14:00
Cena
495/460 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniach do 7 listopada 2025 r. cena wynosi: 460 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Nieubłagalnie zbliża się odroczony termin obowiązku wprowadzenia danych umów do rejestru, dlatego z myślą o osobach, którym przypadnie ten obowiązek od 1 stycznia 2026 roku, przygotowaliśmy ofertę warsztatów. Szeroka prezentacja zagadnień podczas proponowanego szkolenia i wiedza, która w praktyczny sposób zostanie Państwu przekazana z zakresu rejestrów umów od podstaw, pozwoli Państwu przygotować się do wykonywania obowiązków dotyczących wprowadzania zawieranych umów do rejestru umów. Dodatkowo na szkoleniu umówione zostaną pułapki dotyczące wprowadzania umów do rejestru oraz wadliwe rozwiązania stosowane przez jednostki, których konsekwencją może być brak ujęcia pewnych umów w rejestrze. Spotkanie poprowadzi ceniony specjalista i ekspert w zakresie finansów publicznych, który doradzi i wskaże praktyczne, sprawdzone rozwiązania dotyczące tematyki szkolenia.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy w ramach prowadzonego szkolenia:
• będą mogli zapoznać się zasadami dotyczącymi wprowadzania umów do rejestru oraz nieprawidłowościami, jakie powszechnie występują na poziomie jednostek sektora finansów publicznych, co do rozumienia czym jest umowa. 
• uporządkują swoją wiedzę, co pozwoli uniknąć popełniania błędów, nieprawidłowości i uchybień w bieżącej pracy.
• Uzyskają odpowiedzi na pytania, takie jak:
- Co jest w rejestrze umów?
- Czy faktura i umowa to jest to samo?
- Czy każde zamówienie to zamówienie publiczne i co z CRU?
- Czy może być rozbieżność pomiędzy przedmiotem umowy a klasyfikacją budżetową (paragrafy wydatkowe)?
- Czy umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych jest w CRU?
- Czy korekta zaangażowania to także korekta danych w CRU?
- Czy zwroty wydatków/wznowienie wydatków jest w CRU?
- Czy refakturowanie jest w CRU?
- Czy porozumienia międzygminne są w CRU?
- Czy wartości wykazane z CRU mogą być inne niż wartości wykazane na koncie 998 oraz 999?
- Czy umowa dotacyjna jest w CRU?
- Kto jest stroną umowy/kto jest zamawiającym do CRU?

• możliwość na bieżąco, podczas szkolenia wyjaśnia problemów dotyczących tematyki zajęć. 

zwiń
rozwiń
Program

1. Typy umów w rejestrze – formy umowy – podstawy rejestru a co z umowami generującymi dochody/przychody/wpływy?
2. Umowy ustne a faktury powyżej 500 złotych – „faktura jako dowód zawarcia umowy ustnej” a brak faktury czy opóźnienie w jej otrzymaniu czy wystawieniu – termin 14 dni na wprowadzenie danych do rejestru.
3. Wartość przedmiotu umowy – cena jednostkowa a „wartość umowy” – umowy na czas nieokreślony oraz umowy ze świadczeniem okresowym oraz umowy nieodpłatne (czy umowa pożyczki albo użyczenia jest w rejestrze, gdy przedmiot umowy przekracza 500 złotych?) na przykład:
- media,
- najem w tym wieloskładnikowe umowy (stały czynsz a media według zużycia),
- usługi wstępu na obiekt,
- stawka godzina,
- rozliczenie według wykonania.

zwiń
rozwiń
Adresaci

pracownicy urzędów gmin, starostw oraz urzędów marszałkowskich, wszystkich jednostek budżetowych, kierownicy jednostek (w tym sekretarze), osoby odpowiedzialne za zamówienia publiczne oraz pion finansowo-księgowy, którzy, z racji pełnionych obowiązków, będą odpowiedzialni za wprowadzanie danych do rejestru.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalista w zakresie finansów publicznych, współpracownik jednostek samorządu terytorialnego w zakresie kontroli finansowej i wewnętrznej. Były inspektor kontroli w RIO. Specjalizuje się w zagadnieniach prawno-finansowych jednostek sektora finansów publicznych. Prowadził zajęcia m. in. dla: ministerstw, urzędów marszałkowskich oraz innych państwowych i samorządowych jednostek budżetowych. Stały współpracownik FRDL.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Renata Bąk
koordynator ds. szkoleń
tel. 606 894 320
renata.bak@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77, 690 948 300
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 495 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 7 listopada 2025 r. cena wynosi: 460 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. 

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 14 listopada 2025 r.