• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Stosowanie przepisów k.p.a. po wprowadzeniu zmian ustawą o doręczeniach elektronicznych

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie Kodeks Postępowania Administracyjnego z uwzględnieniem doręczeń elektronicznych. Największy nacisk położony zostanie na kwestie sprawiające największe trudności w postępowaniu administracyjnym oraz na najistotniejsze zasady KPA.

Ważne informacje o szkoleniu

Ciągłe zmiany w k.p.a. powodują wiele niejasności w codziennym stosowaniu przepisów, nawet dla pracowników z długoletnim stażem pracy. Pracownicy, stosujący na co dzień przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, niejednokrotnie mają problemy z właściwą interpretacją regulacji prawnych, skutkujących często błędnym stosowaniem przepisów lub nawet uchyleniem wydanej przez organ I instancji decyzji. Dlatego też, w celu weryfikacji wiedzy i stosowanych przepisów, proponujemy Państwu szkolenie, dzięki któremu uczestnicy zdobędą lub utrwalą wiadomości na temat zasad postępowania administracyjnego i stosowania przepisów k.p.a. z uwzględnieniem zmian, wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych, niezbędne do prawidłowego wykonywania codziennych obowiązków w związku z wydawaniem decyzji administracyjnych.

Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę w zakresie prowadzenia postępowania administracyjnego po zmianach w k.pa. ustawą o doręczeniach elektronicznych. Omówione zostaną zmiany dotyczące m. in. prowadzenia postępowania administracyjnego, terminów, doręczenia czy wszczęcia postępowania oraz najczęstsze problemy z nimi związane.

Prowadząca, radca prawny, realizująca od kilkunastu lat szkolenia dla samorządu, wysoko oceniana za klarowny sposób przekazywania wiedzy, uzyskująca bardzo dobre oceny od uczestników, wskaże nowe przepisy w zakresie doręczeń, wyjaśni czym jest PURDE, KURDE, PUH, BAE, jak je stosować w praktyce i co można wyłączyć spod tych regulacji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Szczegółowe omówienie zasad związanych z doręczaniem na podstawie k.p.a., w tym tych dotyczących e- doręczeń po wejściu w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych.
  • Przegląd przepisów, wraz z omówieniem trudnych obszarów dotyczących wydawania decyzji, problematyki doręczeń, w tym e-doręczeń, ochrony danych osobowych, upoważnień i pełnomocnictw na podstawie kontroli NIK.
  • Przypomnienie zmian, które zaczęły obowiązywać od 12 maja 2023 r., wprowadzonych przez ustawę z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustaw w celu likwidowania zbędnych barier administracyjnych i prawnych.
  • Sprawne opanowanie zakresu wprowadzonych zmian dotyczących stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego po zmianach związanych z e-doręczeniami.
  • Przedstawienie problematyki dotyczącej wszczęcia postępowania administracyjnego, prawidłowego sposobu wyliczenia terminów oraz właściwego formułowania wezwań i protokołów, sporządzanych w trakcie prowadzonego postępowania.
  • Nabycie umiejętności stosowania nowych przepisów k.p.a., wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych.
  • Analiza formy doręczeń, ich skutków oraz roli pełnomocników w postępowaniu.
  • Wskazanie najistotniejszych kwestii dotyczących prawidłowego stosowania przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w postępowaniach administracyjnych, z uwzględnieniem decyzji PUODO.
  • Przegląd aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych dotyczącego procedury administracyjnej.
zwiń
rozwiń
Program

1. Zasady postępowania administracyjnego w orzecznictwie sądów. Skutki ich niezastosowania dla organów administracji publicznej.
2. Właściwość rzeczowa i miejscowa:

  • Skutki dla ważności decyzji administracyjnych. 
  • Przekazanie według właściwości.

3. Strona postępowania. Strona nieznana z miejsca pobytu.
4. Pełnomocnik:

  • Jak ma postępować organ w stosunku do pełnomocników strony? 
  • Omówienie na podstawie orzecznictwa.

5. Terminy załatwiania spraw administracyjnych. Bezczynność i przewlekłość postępowania - jakie rodzi skutki dla organu?
6. Doręczenia. Formy doręczeń, skutki doręczeń.
7. Nowe przepisy w zakresie doręczeń:

  • Doręczenia elektroniczne. 
  • Od kiedy stosujemy je w praktyce?
  • Terminy wejścia w życie.
  • Zasady doręczeń elektronicznych. 
  • PURDE, KURDE, PUH, BAE w praktyce.

8. Czy przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych dotyczą podmiotów niepublicznych i osób fizycznych i w jakim zakresie? Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi.
9. Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego PURDE:

  • Na czym polega?
  • Standardy.
  • Kogo dotyczy.
  • Zasady funkcjonowania.

10. Publiczna Usługa Hybrydowa PUH:

  • Na czym polega?
  • Terminy stosowania.
  • Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy administracji publicznej, w tym jst oraz ich jednostek organizacyjnych, osoby wydające decyzje administracyjne, prowadzące postępowania administracyjne w zakresie wykonywanych obowiązków, również te, które dopiero rozpoczynają albo niedawno rozpoczęły pracę w administracji publicznej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a., ochrony danych osobowych, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 359 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 14 sierpnia 2023 r.