• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego - II edycja

online
Miejsce
Internet
Termin
25 lutego - 25 marca 2025
Czas trwania
09:00 - 15:00
Cena
3289/3989 zł
Zapisz się na szkolenie

25, 28 lutego, 3, 4, 18, 19, 25 marca 2025 r.

Cena: 3 289 PLN netto/os. Dla Członków Forum Sekretarzy, działających przy regionalnych ośrodkach FRDL cena wynosi: 2 989 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa do udziału w kursie przygotowującym do pełnienia kluczowej roli w strukturach samorządu. Kurs ma na celu zapoznanie uczestników z obowiązkami, odpowiedzialnością oraz specyfiką pracy sekretarza JST. Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie zarządzać dokumentacją, koordynować prace urzędu, oraz jak wspierać pracę organów decyzyjnych, takich jak rada gminy czy wójt.

Ważne informacje o szkoleniu

Pracujesz jako Sekretarz w jst od niedawna lub zamierzasz aplikować na to stanowisko?

Chcesz zwiększyć swoje kompetencje i zaktualizować wiedzę czy nabyć umiejętności menadżerskie?

W takim razie te zajęcia są dedykowane TOBIE!

 

Zapraszamy do udziału w 7 dniowym kursie (51 godzin dydaktycznych zajęć), który umożliwi poznanie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy Sekretarzom, zastępcom wójta, burmistrza, dyrektorom wydziałów organizacyjnych, osobom przygotowującym się do roli Sekretarza w samorządzie.

Kurs zakończy się testem, weryfikującym zdobytą wiedzę.

 

Pierwsza edycja kursu spotkała się z dużym zainteresowaniem i została wysoko oceniona przez uczestników.

Dla Członków Forów Sekretarzy, działających przy ośrodkach regionalnych FRDL przewidujemy specjalny rabat.

 

Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w II edycji!

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Ustawa o pracownikach samorządowych reguluje obowiązek utworzenia w każdej gminie stanowiska Sekretarza, będącego po wójcie/burmistrzu/prezydencie najwyższym rangą urzędnikiem samorządowym w gminie, podlegającym bezpośrednio kierownikowi danego urzędu. Sekretarz został wyposażony przez ustawodawcę w określone uprawnienia, ale jednocześnie funkcja ta oparta jest na szeregu ograniczeń ustawowych.

Jak wygląda praca Sekretarza? Jakie są jego kompetencje? Jakie ma zadania, co powinien nadzorować? Na jakie przepisy powinien zwrócić szczególną uwagę? Jak powinien budować zespół współpracowników i w jaki sposób go motywować, oceniać?

Na te i inne pytania odpowiemy podczas kompleksowego kursu, wskazującego, jak w praktyce wygląda praca na stanowisku Sekretarza jst, wzmacniającego kompetencje i poszerzającego wiedzę.

Podczas zajęć zostaną przedstawione praktyczne informacje i aktualne przepisy, stanowiące kompendium wiedzy przekazywanej przez praktyków, trenerów z wieloletnim doświadczeniem, znających specyfikę samorządu „od podszewki”. Wiedza ta jest konieczna, by prawidłowo i należycie wykonywać swoje obowiązki jako Sekretarz jst.

W ciągu siedmiu dni zajęć omówimy zagadnienia dotyczące:

  • zadań, praw i obowiązków Sekretarza,
  • najistotniejszych zagadnień z zakresu prawa pracy, w tym dotyczących przeciwdziałania mobbingowi,
  • ocen pracowniczych,
  • k.p.a. i e-doręczeń,
  • udostępniania informacji publicznych,
  • budowania i zarządzania zespołem, czy motywowania pracowników.

Podsumowując, uczestnicząc w naszym kursie uzyskają Państwo:

  • 7 dni intensywnych spotkań szkoleniowych prowadzonych przez naszych najlepszych i najbardziej doświadczonych ekspertów,
  • integrację środowiska przedstawicieli jst,
  • wymianę dobrych praktyk i sprawdzonych sposobów działania,
  • kompleksowe przygotowanie do pracy, uzupełnienie informacji, analizę trudnych i problemowych przepisów, wskazanie niejasności i zaproponowanie konkretnych rozwiązań.
zwiń
rozwiń
Program

DZIEŃ I – 25 lutego 2025 r. 9:00-15:00
I. Sekretarz w jst. Pozycja, zadania i obowiązki.
II. Audyt stanowiskowy Sekretarza i oceny okresowe pracownicze. 
DZIEŃ II – 28 lutego 2025 r. 9:00-15:00
Prawo pracy – najistotniejsze kwestie z perspektywy pracy Sekretarza.
Dzień III – 3 marca 2025 r. 09:00-15:00
Sporządzanie podstawowych aktów normatywnych jst: statutów i regulaminów organizacyjnych w gminach i powiatach.
I. Sporządzanie statutów jst.
II. Sporządzanie i weryfikacja regulaminów organizacyjnych w jst.
DZIEŃ IV – 4 marca 2025 r. 9:00-15:00
Dokumentacja związana z organizacją pracy w jednostce –  regulamin pracy oraz pracy zdalnej.
I. Sporządzanie i weryfikacja regulaminu pracy.
II. Sporządzanie regulaminów pracy zdalnej z uwzględnieniem pracy zdalnej okazjonalnej.
DZIEŃ V – 18 marca 2025 r. 9:00 – 15:00
Kodeks postępowania administracyjnego - wybrane zagadnienia praktyczne po wejściu w życie e- doręczeń. 
DZIEŃ VI – 19 marca 2025 r. 9:00-15:00
Udostępnianie i odmowa udostepnienia informacji publicznej w praktyce „krok po kroku” - realizacja tzw. „trudnych wniosków”.
DZIEŃ VII – 25 marca 2025 r. 9:00-15:00
I. Skuteczne budowanie i zarządzanie zespołem pracowników w jst.
II. Jak zmotywować i zbudować zaangażowania pracowników?
III. Test sprawdzający wiedzę.


SZCZEGÓŁOWY PROGRAM KURSU:

zwiń
rozwiń
Adresaci

Nowo powołani Sekretarze, zastępcy wójta, burmistrza, osoby pełniące obowiązki Sekretarza, osoby zamierzające aplikować na stanowisko Sekretarza, dyrektorzy wydziałów organizacyjnych, kadr.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk, pracownik administracji samorządowej, od 2006 r. Sekretarz Gminy i Miasta. Trener łączący wiedzę teoretyczną z wieloaspektowym doświadczeniem praktycznym w zakresie funkcjonowania administracji oraz zarządzania jst, urzędem, współpracą w realizacji zadań przez poszczególne jednostki organizacyjne gminy. Nadzoruje pracę urzędu, w tym m. in. rozpatrywanie skarg, wniosków, udzielanie informacji, oświadczenia majątkowe, kontrole, czy też funkcjonowanie jednostek organizacyjnych w zakresie oświaty i służby zdrowia. W imieniu organu wykonawczego, od kilku już kadencji samorządu, bezpośrednio zajmuje się również współpracą z radą gminy tj. bieżącymi kontaktami w każdym obszarze funkcjonowania rady i jej poszczególnych komisji, przygotowywaniem projektów podejmowanych rozstrzygnięć (uchwał, stanowisk, skargi). (Dzień I)

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Małgorzata Nieroda
Dyrektor FRDL Podkarpackiego Ośrodka Samorządu Terytorialnego
tel. 17 862 69 64
malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 3 289 PLN netto/os. Dla Członków Forum Sekretarzy, działających przy regionalnych ośrodkach FRDL cena wynosi: 2 989 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 20 lutego 2025 r.