• Facebook :
- analiza dostępnych narzędzi: fanpage, grupy, FB watch, wydarzenia itd.;
- formaty i typy postów,
- algorytm serwisu.
• Instagram:
- analiza dostępnych narzędzi: post, rolka, relacja, wyróżniona relacja, transmisja na żywo, katalog, zbiórka pieniędzy,
- algorytm: szanse i wyzwania,
- zagadnienie hashtagów,
- najważniejsze trendy wspierające komunikację.
• YouTube:
- podstawowe informacje na temat funkcji serwisu,
- sposoby wykorzystania YouTube przez urząd,
- wybrane narzędzia wspierające realizację i publikację treści,
• Linkedin:
- rodzaje kont w serwisie,
- możliwości serwisu dla sektora publicznego,
- zalety prowadzenia profilu,
• Twitter:
- funkcje serwisu,
- dlaczego warto korzystać z Twittera,
• TikTok:
- najważniejsze funkcje serwisu,
- znaczenie trendów w prowadzeniu profilu,
- miejsce dla urzędu na TikToku,
- - wyzwania i zagrożenia związane z obecnością sektora publicznego na TikToku,
- możliwości wykorzystania - dobre przykłady.
• Case studies z administracji publicznej.
3. Strategia social media dla sektora publicznego:
• Po co instytucjom publicznym media społecznościowe.
• Tworzenie planu obecności w mediach społecznościowych krok po kroku.
• Rola strategii regionalnych w działaniach w mediach społecznościowych.
• Mierzenie efektów prowadzonych działań.
• Wykorzystanie Real Time Marketingu i Influencer Marketingu.
• Podstawy content marketingu i jego rola w prowadzeniu profili w social media.
4. Warsztat praktyczny.
Moduł II: Skuteczny copywriting.
1. Wstęp do copywritingu:
• Jak dzisiaj ludzie „konsumują” treści?
• Dlaczego konkurujemy dosłownie ze wszystkim, czyli jak przykuć uwagę odbiorcy?
• Czego szuka czytelnik?
• Kim jest nasz odbiorca?
2. Jak pisać?:
• Odwrócona piramida.
• Zasada 5W.
• Reguła KISS.
• Komunikacja H2H.
3. Wygląd ma znaczenie:
• Estetyka.
• Fonty i kroje.
• Światło.
• Kontrast.
• Akapit.
• Śródtytuły.
• Listy.
• Grafika
• Formatowanie tekstu w social mediach
4. Jak tworzyć przykuwające uwagę tytuły i nagłówki?:
• Analiza wybranych tekstów.
• Skuteczne formuły copywriterskie.
5. Jak w praktyce wykorzystać język korzyści?:
• Laddering – metoda odkrywania korzyści.
• Cecha – zaleta – korzyść.
• Odrobina perswazji.
• Wezwanie do działanie.
6. Jak tworzyć teksty, które będą łatwe do wyszukania w Google?:
• Jak działa Google?
• Jak optymalizować teksty pod wyszukiwarkę Google?
7. Narzędzia copywritera.
8. Warsztat praktyczny.
9. Praktyczne wskazówki i podsumowanie.
Moduł III: Jak budować fanpage, komunikować się skutecznie i być w zgodzie z obowiązującymi przepisami
1. Budowa efektywnego fanpage’a:
• Przepis na dobry profil.
• Jak zwiększać zasięgi i pozyskiwać nowych obserwujących.
• Zasięg organiczny i płatny.
• Narzędzia pomocne w prowadzeniu komunikacji w social media.
2. Otoczenie prawne a obecność sektora publicznego w mediach społecznościowych:
• Jakie ustawy powinien znać administrator fanpage w sektorze publicznym.
• Co prawo mówi na temat blokowania użytkowników.
• Podstawy RODO w mediach społecznościowych.
• Prawo a publikacje w social media - memy, zdjęcia, teksty itd.
• Dlaczego Biuletyn Informacji Publicznej jest ważniejszy niż fanpage.
• Przegląd i analiza najważniejszych aspektów poszczególnych regulaminów mediów społecznościowych.
3. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z interesariuszami:
• Komunikacja administracji publicznej i jej specyfika.
• Style komunikacji w mediach społecznościowych: jak wybrać i zastosować właściwy.
• Różnice w komunikacji z użytkownikami poszczególnych kanałów komunikacyjnych.
• Wykorzystanie prostego języka: praktyczne wskazówki i najczęściej popełniane błędy.
• Znaczenie komunikacji wizualnej w komunikacji social media: grafiki, infografiki, pokazy slajdów itd. – w tym dobre i złe przykłady.
• Rola mediów społecznościowych w zarządzaniu kryzysowym.
• Employee Advocacy i social media policy dla sektora publicznego.
4. Warsztat praktyczny.
Moduł IV: Kreatywna promocja w mediach społecznościowych i Facebook ADS.
1. Tworzenie treści:
• Tworzenie treści na potrzeby social mediów.
• Techniki wykorzystania treści na wiele różnych sposobów.
• Popularne formaty: tekst, video, grafiki.
• Warsztat praktyczny w aplikacji Canva – tworzenie graficznych ilustracji do wpisów
• Mierzenie i analiza działań.
2. Działania organiczne vs reklamowe:
• Jak docierać do potencjalnych odbiorców?
• Jak planować publikację wpisów?
• Profile firmowe i ich administrowanie.
• Zasięg organiczny w social media.
3. Wprowadzenie do Facebook Ads:
• Ekosystem reklamowy Facebooka.
• Facebook Ads czy inne systemy reklamowe?
• Czy zasięgi organiczne nie wystarczą?
4. Wstęp do reklamy na Facebooku:
• Benchmarking działań reklamowych, narzędzia do sprawdzania konkurencji.
• Narzędzie do tworzenia materiałów promocyjnych.
• Specyfikacja techniczna reklam.
• Formaty reklamowe.
• Tworzenie reklamy krok po kroku.
5. Panel reklamowy na Facebooku:
• Struktura Facebook Ads.
• Bezpieczeństwo konta reklamowego.
• Jak wygląda Menedżer Firmy.
• Konto reklamowe i narzędzia Facebooka.
6. Praca warsztatowa.
7. Praktyczne wskazówki i podsumowanie.
Kultura, sport, NGO, promocja