• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak wykorzystać trendy roku 2023 oraz nowe możliwości do promocji i budowy wizerunku instytucji w social mediach biorąc pod uwagę 3 wiodące platformy: Facebook, Instagram i TikTok?

online
Program i karta zgłoszenia

 

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy Państwa na szkolenie podczas, którego odpowiemy na pytanie: Jak wykorzystać potencjał social mediów do promocji instytucji online? Facebook, Instagram, i Tik Tok.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział dwudniowych zajęciach, podczas których szczegółowo, krok po kroku przeanalizujemy Trendy 2023 roku i nowości na 3 wiodących platformach SocialMedia w Polsce oraz przedstawimy możliwości ich wykorzystania na Facebooku, Instagramie i TikTok do promocji działań projektowych i codziennych oraz do budowania wizerunku instytucji w sieci. Szkolenie ma charakter warsztatowy, a omawiane zagadnienia są poparte licznymi przykładami z praktyki.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Poznanie trendów marketingu online w 2023 roku oraz dane liczbowe dotyczące Internetu oraz Social Media w Polsce i odpowiedzi sobie na pytanie – co to oznacza dla nas.
• Zaprezentowanie potencjału promocji na FB, IG, TikTok oraz nowości, które pojawiły się na platformach.
• Przedstawienie dobry praktyk w zakresie promocji instytucji w social mediach.
• Uczestnicy:
- Dowiedzą się co łączy wszystkie te trzy platformy i jak to wykorzystać na co dzień.
- Poznają różnorodność treści, które oferuje każda z nich jak również ich unikatowe właściwości i jak je wykorzystać dla swoich potrzeb.
- Pozyskają wiele inspiracji do tworzenia efektywnych komunikatów do swojej grupy docelowej.
- Będą mieli okazję wykonać kilka kreatywnych i rozwojowych ćwiczeń podczas szkolenia.
- Poznają aplikacje i narzędzia ułatwiające działania w Social Mediach.

zwiń
rozwiń
Program

1. Przegląd Trendów marketingu online na 2023 rok oraz nowości jakie pojawiły się na tych platformach i omówienie możliwości ich wykorzystania poprzez funkcjonalności platform SM.
2. Wskażę dane liczbowe z obszaru Internetu i Social Media w Polsce na 2023 rok oraz liczebność każdej z platform.
3. Czy wiesz kto jest Twoim odbiorcą – jak go zrozumieć i jak go oczarować? – ćwiczenie.
4. Social media i ich możliwości – jak się w nich poruszać obecnie i co jest najważniejsze.
Wspólnie:
1. Pokażemy czym są SM i jaki jest ich potencjał:
• Zrobimy przegląd platform Social Media – FB, IG, Tik Tok - omówienie ich specyfiki, zalet, możliwych i zalecanych działań przez pryzmat trendów:
• Przyjrzymy się zasobom Facebooka, Instagrama i Tik Toka, ich możliwościom i ograniczeniom oraz sposobom na ich rozwój oraz efektywne działania.
• Omówimy poszczególne formaty oraz wskażę przykłady z różnych sektorów oraz branż dla urozmaicenia i inspiracji – wspólne wyciąganie wniosków – skąd popularność postów w danym miejscu – z czego to wynika i jak to wykorzystać u siebie – dyskusja, wymiana, wnioski (ćwiczenie).
• Uczestnicy będą mieli możliwość stworzenia pomysłów na działania contentowe do projektów, które tworzą – ćwiczenie.
• Omówimy rodzaje treści na każdej platformie i zastanowimy się jak je tworzyć zgodnie z trendami.
• Omówimy cechy jakimi powinna odznaczać się angażująca treść oraz jak pisać atrakcyjne treści prostym i zrozumiałym językiem – składowe treści posta oraz grafiki/zdjęcia/filmu.
• Omówimy sobie kilka fanpage’y Facebook uczestników szkolenia.
2. Omówimy znaczenie odpowiednio przygotowanych grafik/zdjęć pod wymogi każdej platformy, hashtagów#, emoji, odpowiedniego języka do tworzenia treści, angażowania odbiorców - na tych platformach.
3. Odpowiemy sobie na pytanie dlaczego formaty video są tak popularne i dlaczego warto ich używać. Stworzymy pomysły na krótkie video – rolki – ćwiczenie.
4. Powiemy o planowaniu publikacji (Meta Business Suite/Planoly/Hoosuite) i systematycznym oraz różnorodnym publikowaniu na SM.
5. Przedstawimy użyteczne aplikacje ułatwiające działania online.
6. Podsumowanie, wnioski i czas na pytania. Czas na dyskusję oraz/lub na omówienie jeszcze kilku fanpage’y uczestników (wszystko zależy od liczebności grupy).

zwiń
rozwiń
Adresaci

Instytucje państwowe i samorządowe, m. in. gminy, powiaty, miasta, instytucje kultury, urzędy pracy, uczelnie. Pracownicy wydziałów promocji i komunikacji jednostkach administracji publicznej, osoby przygotowujące treści, grafiki na stronach internetowych i mediach społecznościowych organizacjach samorządowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i (współ)tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji państwowych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Linkedin, You Tube, TikTok), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Muzeum Gdańskiego, Narodowego Centrum Kultury, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 649 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 1 czerwca 2023 r.