Prowadzenie centralnego rejestru umów w praktyce. Zmiany i wyzwania dla jsfp od 2024 roku

Szkolenie potwierdzone - termin gwarantowany

szkolenie w formule on-line
Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie rejestr umów zawieranych przez JST.
- Prezentacja zagadnień dotyczących wprowadzania zawieranych umów do rejestru umów jako nowego obowiązku administracji publicznej, w tym także jst i jednostek podległych.
- Wskazanie dotychczasowej praktyki związanej z prowadzeniem rejestru umów przez jsfp.
- Poznanie zasad i obowiązków jednostek dotyczących rejestru umów, w tym wskazanie obowiązków kierowników jsfp w związku z realizacją ustawy oraz kar za naruszenie przepisów.
- Analiza Centralnego Rejestru Umów (CRU) na tle dostępu do informacji publicznej, wskazanie kiedy można ograniczyć i wyłączyć prawo do informacji publicznej.
- Przedstawienie możliwych scenariuszy postępowania dotyczących sposobu wprowadzania danych do rejestru.
- Możliwość wyjaśnienia na bieżąco problemów dotyczących tematyki szkolenia.
1. Prowadzenie rejestrów umów – dotychczasowa praktyka.
2. Nowelizacja ustawy o finansach publicznych a jej termin wejścia w życia.
3. Formy jawności gospodarowania środkami publicznymi.
4. Minister Finansów jako podmiot zobowiązany do prowadzenia Centralnego Rejestru Umów.
5. Podmioty zobowiązane do wprowadzania danych do Centralnego Rejestru Umów.
6. Rejestr umów jako system teleinformatyczny w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów, realizujących zadania publiczne.
7. Powszechność dostępu do Centralnego Rejestru Umów.
8. Organizacja wprowadzanie umów do rejestru w podmiotach zobowiązanych. Możliwe scenariusze.
9. Terminy dokonywania wpisu do rejestru.
10. Umowy jako informacja publiczna:
- ocena umów w kontekście tego, czy umowa podlega udostępnianiu w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- informacja publiczna – case study,
- analiza niektórych przesłanek z art. 5 ustawy o d.i.p. a ograniczenie i wyłączenie prawa do informacji publicznej,
- informacje niejawne,
- tajemnice ustawowo chronione,
- prywatność,
- tajemnica przedsiębiorcy,
- realizacja obowiązku z art. 8 ust. 5 ustawy o d.i.p.
Cena: 389 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Zgłoszenia prosimy przesyłać do 4 lipca 2023 r.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa