1. Skuteczny lider. Budowanie autorytetu szefa.
• Budowanie pewności siebie w pracy lidera - wizerunek, komunikacja, postawa ciała, dobór słów a przekonania wewnętrzne o sobie samym.
• Expose Managera.
• Samokontrola jako siła woli: umiejętności wspierające budowanie autorytetu.
- Umiejętności udzielania informacji zwrotnej.
- Umiejętności udzielania pochwał i krytyki.
2. Wywieranie wpływu.
• Ogólna definicja wpływu społecznego, jeśli żyjemy w społeczeństwie to na siebie nawzajem oddziałujemy - schematy wpływu.
• Dwa systemy przetwarzania informacji, czyli na ile jesteśmy podatni na wpływ społeczny.
• Podstawowe techniki wpływu społecznego.
• Wszystko zaczyna się od Autoprezentacji?
• Tworzenie pozytywnych emocji u rozmówcy.
• Rozpoznawanie technik, które stosuje druga osoba.
3. Perswazja jako etyczne narzędzie przekonywania.
• Rodzaje Perswazji (centralna vs peryferyczna).
• Sztuka przekonywania vs manipulacja.
• Podstawowe techniki perswazji.
• Postawy odbiorców komunikatów przyjmowane wobec Perswazji, dlaczego tak trudno dotrzeć do kogoś logicznymi argumentami - „ efekt palacza”.
• Techniki budowania argumentów. Retoryka i Logika jako narzędzia perswazji.
• Rozmowa językiem korzyści drugiej osoby.
• ton głosu, tempo mówienia.
• Postawa ciała, ton głosu, charakterystyczne gesty i ich wpływ na nieświadomość rozmówców, współpracowników.
4. Podsumowanie szkolenia.
• Tworzenie planu rozwoju kompetencji.
Metody: zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• Krótkie opisy teoretyczne na temat technik wpływu, perswazji.
• Dzielenie się praktycznym doświadczeniami prowadzącego.
• Ćwiczenia praktyczne zastosowanie wiedzy z informacją zwrotną.
• Studium przypadku.
• Przygotowane dla uczestników materiały dydaktyczne.
Rozwój osobisty