• Nauczą się metod, doboru narzędzi obejmujących system zamówień publicznych (zamówienia elektroniczne).
• Zapoznają się ze metodami aktualizacji swojej wiedzy w systemie zamówień publicznych.
• Nauczą się stosować prawidłowe wzorce w procedurach zamówień publicznych opartych na regulacjach prawnych w postępowaniach poniżej 130 000 zł (tzw. regulaminowych).
• Poznają tryb podstawowy w progu krajowym bez negocjacji ze schematem czynności na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy.
• Zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań opartych na zamówieniach publicznych oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań.
• Poznają przypadki dobrych oraz nieprawidłowych rozwiązań związanych z zamówieniami publicznymi.
• Podniosą kwalifikacje oraz kompetencje w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
• Poznają odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć.
ĆWICZENIA PODCZAS KURSU I OMAWIANE DOKUMENTY?
Integralną częścią prezentowanego kursu jest pakiet przykładowych dokumentów (w wersji edytowalnej), będących także tematyką ćwiczeń (ponad 50 plików z przykładowymi rozwiązaniami) w tym:
• regulamin-zarządzenie dotyczące zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000 zł,
• protokół ustalenia szacunkowej wartości zamówienia,
• wniosek o wszczęcie postępowania,
• dokumentacja w postępowaniach o wartości poniżej 130 000 zł,
• rejestr zamówień publicznych – regulacja wewnętrzna,
• regulamin komisji przetargowej, protokoły z posiedzeń komisji przetargowej,
• ogłoszenie w BZP o planowanych postępowaniach,
• druki oświadczeń składanych po stronie Zamawiającego,
• przykładowa SWZ z załącznikami,
• ogłoszenie o zamówieniu w BZP, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w BZP,
• protokół postępowania – druk i załącznik,
• odpowiedzi na pytania publikowane na stronie prowadzonego postępowania,
• zmiana SWZ i załączników – upowszechnienie informacji,
• dokumentacja z otwarcia ofert/ informacja na stronie prowadzonego postępowania,
• informacja o otwarciu ofert przekazywana Prezesowi UZP przez portal e-Zamówienia,
• żądania kierowane do Wykonawcy w zakresie: wyjaśnień, omyłek, rażąco niskiej ceny, uzupełnienia dokumentów,
• decyzja o odrzuceniu oferty (podstawa prawna i uzasadnienie faktyczne),
• informacja o wynikach postępowania przekazywana wykonawcom,
• informacja o wynikach na stronie prowadzonego postępowania,
• informacja o wniesionym odwołaniu,
• ogłoszenie o wyniku postępowania w BZP,
• ogłoszenie o zmianie umowy w BZP,
• uzasadnienie prawne i faktyczne dokonania zmiany w umowie,
• protokół z odbioru przedmiotu zamówienia,
• raport z realizacji umowy, ogłoszenie o wykonaniu umowy w BZP,
• sprawozdanie z udzielonych zamówień - rejestr zamówień,
• oraz inne dokumenty pomocne na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania i realizacji umowy.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Otrzymają kursu obszerne materiały szkoleniowe z aktami prawnymi pomocnymi w systemie zamówień publicznych: prezentację z prowadzonego szkolenia w formacie pdf, dodatkowe informacje i podpowiedzi, regulacje prawne, listy sprawdzające w poszczególnych etapach, schematy, materiały związane z prowadzonymi ćwiczeniami, opinie i interpretacje dotyczące omawianych na kursie zagadnień, oraz inne dokumenty dotyczące przedmiotu szkolenia.
Kurs zakończymy testem sprawdzającym wiedzę.
SPOTKANIE INFORMACYJNE PRZED KURSEM?
Przed rozpoczęciem kursu, w dniu 22.04.2024 r. o godzinie 14:30 jest planowane spotkanie online dla osób zainteresowanych kursem. Uczestnictwo w spotkaniu jest bezpłatne. Na spotkaniu będzie omówiona tematyka kursu. Osoby, które będą uczestniczyć w kursie mogą zasygnalizować szczegółową tematyką (obejmującą zakres szkolenia), którą są zainteresowane. Tematyka ta zostanie uwzględniona w przedmiocie szkolenia, w materiałach szkoleniowych przygotowanych przez prowadzącego w formie ćwiczeń lub dodatkowych informacji przekazywanych podczas zajęć.
Zamówienia publiczne