• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Specjalista ds. Zamówień Publicznych. Prawo zamówień publicznych krok po kroku

Miejsce
Internet
Termin
17-28 listopada 2025
Czas trwania
09:00 - 14:30
Cena
2189 zł
Zapisz się na szkolenie

17, 18, 19, 25, 26 i 28 listopada 2025 r. Kurs w godzinach 09:00-14:30
Uwaga! Godzina zakończenia może ulec zmianie.
Przy wcześniejszym zgłoszeniu do 20 października 2025 r. cena: 1.989 zł/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na sześciodniowy kurs z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy początkujący specjalista ds zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

PODCZAS ZAJĘĆ OMÓWIMY M. IN.:

  • Akty wykonawcze do Prawa zamówień publicznych: wzory ogłoszeń w sprawach zamówień publicznych oraz innych dokumentów, w tym plan postępowań i protokół postępowania. Jak je przygotować z uwzględnieniem aktualnych przepisów?
  • Wyłączenia przedmiotowe i podmiotowe ze stosowania ustawy PZP.
  • Komunikacja między zamawiającymi i wykonawcami na etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
  • Tryby udzielania zamówień publicznych
  • Zgłoszenia do udziału w postępowaniu: oferta i wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
  • Specyfikacja warunków zamówienia.
  • Ocena ofert.
  • Zawieranie umów w sprawach zamówień publicznych oraz ich wykonanie: zmiana umowy, nadzorowanie zawartych umów, ewaluacja umów.
  • Środki ochrony prawnej jako forma kontroli zamówień publicznych ze strony wykonawców.
  • Zagadnienia realizacji zamówień współfinansowanych z środków UE.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Program obejmuje omówienie całego procesu – od przygotowania postępowania po zawarcie i realizację umowy – w przejrzysty i praktyczny sposób.
• Gwarancją najwyższej jakości jest zespół prowadzących – praktyków i specjalistów w zakresie zamówień publicznych, doskonale poruszający się po zawiłościach nowej PZP. Każdy dzień prowadzony jest przez innego eksperta, co daje możliwość konsultowania bieżących problemów z różnymi specjalistami. 
• Kurs obejmuje 40 godzin lekcyjnych zajęć merytorycznych.
 

zwiń
rozwiń
Program

RAMOWY PROGRAM KURSU:
I DZIEŃ 17 listopada 2025 r. - Prawo zamówień publicznych. Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia dotyczące zamówień. Realizacja kluczowych czynności poprzedzających wszczęcie postępowania.
II DZIEŃ 18 listopada 2025 r. - Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne.
III DZIEŃ 19 listopada 2025 r. - Komunikacja zamawiającego z wykonawcą w świetle elektronizacji procesu zakupowego.
IV DZIEŃ 25 listopada 2025 r. - Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości równej lub przekraczającej progi unijne. 
V DZIEŃ 26 listopada 2025 r. - Udzielanie zamówień w ramach projektów współfinansowanych z UE. 
VI DZIEŃ 28 listopada 2025 r. - Umowa w sprawie zamówienia oraz jej wykonanie, środki ochrony prawnej i pozasądowe rozwiązywanie sporów.

PROGRAM:
I DZIEŃ: 17 listopada 2025 r.
Prawo zamówień publicznych. Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia dotyczące zamówień. Realizacja kluczowych czynności poprzedzających wszczęcie postępowania.
Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia dotyczące udzielania zamówień publicznych oraz kluczowe czynności poprzedzających wszczęcie postępowania. W tym dniu kursu uczestnicy pozyskają wiedzę na temat zakresu przedmiotowego i podmiotowego ustawy pzp, poznają definicje zawarte w słowniczku ustawowym, dowiedzą się o tym, jak udzielać zamówień wyłączonych z ustawy z uwagi na wartość zamówienia (udzielanie zamówień do 130 tys. zł). Ponadto omówione zostaną czynności poprzedzających wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Wprowadzenie – cel wprowadzenia ustawy pzp oraz jej systematyka, aktualne zestawienie przepisów niezbędnych do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Wyjaśnienie podstawowych pojęć w szczególności dokumenty zamówienia w tym specyfikacja warunków zamówienia i opis potrzeb i wymagań, podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe, pisemność, postępowanie o udzielenie zamówienia, warunki zamówienia.
3. Podmioty obowiązane do stosowania przepisów ustawy pzp.
4. Progi i stosowanie ustawy pzp.
5. Udzielanie zamówień do progu 130 tys. zł (od 1 stycznia do progu 170 tys. zł) ze szczególnym uwzględnieniem rodzajów procedur wewnętrznych i dokumentów potwierdzających udzielanie zamówień podprogowych.
6. Przepisy kodeksu cywilnego w procesie udzielenia zamówienia oraz zasady obliczania terminów w ustawie pzp.
7. Zakres wyłączeń stosowania przepisów ustawy pzp.
8. Zasady udzielania zamówień w ustawie pzp – zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji, przejrzystości i proporcjonalności; zasada jawności postępowania; zasada pisemności i stosowania języka polskiego; zasada efektywności oraz konsekwencje naruszenia tych zasad przez zamawiającego.
9. Plan postępowań w ustawie pzp - zawartość planu postępowań; zasady publikacji planu postępowań; aktualizacja planu postępowań.
10. Zamówienia o charakterze mieszanym w ustawie pzp.
11. Przygotowanie postępowania według ustawy pzp:
• Rola kierownika zamawiającego i komisji przetargowej.
• Opis przedmiotu zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane w tym „prawo opcji” - zasady dokonywania opisu zgodnie z przepisami ustawy pzp – omówienie błędów na przykładach.
• Zasady szacowania wartości zamówienia, w tym omówienie przepisów wykonawczych do ustawy pzp.
• Przedmiotowe środki dowodowe.
• Ustalenie niektórych warunków zamówienia ze szczególnym uwzględnieniem wadium według ustawy pzp.
• Ogłoszenia w sprawach zamówień.
12. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby koordynujące udzielanie zamówień publicznych w urzędzie, jednostce organizacyjnej, każdej instytucji publicznej stosującej PZP, osoby zajmujące się przygotowaniem specyfikacji warunków zamówienia, osoby które chcą zdobyć wiedzę w zakresie zamówień publicznych, audytorzy i kontrolerzy, osoby rozpoczynające pracę w dziedzinie prawa zamówień publicznych (pracownicy merytoryczni) oraz osoby rozpoczynjące pracę w zakresie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener 1 - prowadząca I dzień
Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 2004 roku. Kierownik Wydziału Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych w jst. Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Prawnik, specjalista w zakresie prawa zamówień publicznych. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych oraz wieloletni prelegent na konferencjach. Pełnomocnik przed Krajową Izbą Odwoławczą. Autorka publikacji z zakresu zamówień publicznych. Swoje doświadczenie – w szczególności przy realizacji zamówień finansowanych ze środków UE – zdobyła dzięki współpracy z licznymi instytucjami.

Trener 2 -– prowadząca V dzień
Pracownik samorządowy od 1995 roku, wieloletni praktyk zajmujący się zamówieniami publicznymi, pracujący w różnych instytucjach kultury i urzędach, realizowała duże projekty współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju, jak i w projektach współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 – 2013, 2014-2020, oraz projektach w ramach Programu Rozwój infrastruktury. Członek Polskiego Stowarzyszenia zamówień Publicznych. Na stałe związana z jedną z największych instytucji kultury na Śląsku.

Trener 3 – prowadzący II dzień
Od 2002 roku zajmuje się szeroko rozumianą problematyką zamówień publicznych. Pierwsze lata związany z sektorem samorządowym, z którym do dziś pracuje. W latach 2004-2007 arbiter na liście prowadzonej przez Prezesa UZP. Prezes Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Publicznych. Członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych. Od 2006 współpracuje z zamawiającymi i wykonawcami. Przygotowuje i przeprowadza postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w imieniu i na rzecz zamawiających o bardzo różnym stopniu skomplikowania. Na bieżąco prowadzi działalność doradczą z każdego zakresu prawa związanego z zamówieniami publicznymi. Pełnomocnik Zamawiających i Wykonawców przed Krajową Izbą Odwoławczą. Prelegent na największych konferencjach z zakresu zamówień publicznych, prowadzi szkolenia otwarte i dedykowane, autor wielu publikacji branżowych dotyczących zamówień publicznych.

Trener 4 – prowadząca III dzień
Ekspert ds. zamówień publicznych, zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1998 r. Członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Posiada bogate doświadczenie w zakresie ubiegania się o złożone zamówienia informatyczne (od 1998r. menedżer/doradca zarządu w zakresie wsparcia sprzedaży u znaczących integratorów IT w Polsce). Doradca legitymujący się certyfikatem nadanym w ramach projektu KIGNET. Autor publikacji: „Zamówienia publiczne na dostawy i usługi informatyczne”, „Przewodnika po zamówieniach publicznych dla wykonawców”, „Ustawa Prawo zamówień publicznych. Komentarz dla wykonawców” oraz autor wielu publikacji poświęconych zamówieniom publicznym na łamach miesięcznika Przetargi Publiczne; członek Rady Programowej miesięcznika Przetargi Publiczne. Od 2007 roku szkoleniowiec i wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych (Uniwersytet Wrocławki, WSB Merito we Wrocławiu i w Opolu).

Trener 5 – prowadzący IV i VI dzień
Prawnik; specjalista z zakresu zamówień publicznych (zajmuje się zamówienia od 1996 r.); autor wielu wykładów i szkoleń (19 lat doświadczenia w pracy trenera, ponad 400 przeprowadzonych szkoleń); wykładowca i autor programu na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej z Poznania – oddział zamiejscowy w Chorzowie (od 2006 r. do nadal); wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w roku akademickim 2019/2020; wykładowca na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu; autor kursu e-learning „Zrozumieć Zamówienia Publiczne”; członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych (OSKZP); trener prowadzący warsztaty oraz prelegent podczas Forum Przetargów Publicznych oraz od Forum Zamówień na Roboty Budowlane; w latach 2004-2007 arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych; trener na platformie e-learningowej.

Uwaga! harmonogram Kursu może ulec zmianie

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77, 690 948 300
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

17, 18, 19, 25, 26 i 28 listopada 2025 r.

Cena: 2189 zł/os. Udział w kursie zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy wcześniejszym zgłoszeniu do 20 października 2025 r. cena: 1.989 zł/os.

Zgłoszenia na szkolenie przyjmujemy do 12 listopada 2025 r.