Zarządzanie zespołem i motywowanie pracowników. Efektywna współpraca między liderami i kierownikami zespołu a pracownikami
CELE I KORZYŚCI:
- Uczestnicy doświadczają wartości jaką daje „granie do jednej bramki” oraz wspólna praca nad celami.
- Uczestnicy doświadczają, że są ważnym elementem zespołu, którym kierują i rola, którą posiadają jest ważna.
- Uczestnicy rozwijają wiedzę oraz kompetencje w zakresie zarządzania zespołem oraz motywacji
- Uczestnicy potrafią wzajemnie się motywować i dążyć do wspólnego celu.
A ponadto:
- Doświadczony trener zarządzający od kilkunastu lat zespołami w formule stacjonarnej oraz rozproszonej.
- Szkolenie szyte na miarę – program i materiały dydaktyczne przygotowane pod potrzeby Zamawiającego.
- Zajęcia prowadzone w formule warsztatowej z wykorzystaniem gier szkoleniowych możliwych do wykorzystania przez uczestników po ukończonym szkoleniu.
ADRESACI :
Kadra zarządzająca , oraz kadra kierownicza jednostki zlecającej szkolenie, liderzy, osoby chcące podnieść swoje kompetencje w zakresie efektywnego kierowania zespołami pracowniczymi wskzanymi przez zamawiającego.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Wprowadzenie – omówienie największych wyzwań, z którymi mierzą się uczestnicy szkolenia w procesie zarządzania swoimi zespołami.
- Koncepcja ról zespołowych i jej wpływ na proces organizacji zespołu oraz motywację pracowników.
- Cztery style zarządzania wg Herseya i Blancharda. Sposoby zarządzania członkami zespołu, delegowania zadań oraz dostosowanie systemu motywacji do etapu dojrzałości pracownika.
- Przegląd koncepcji motywacji: Maslow, Herzberg; czynniki higieniczne i motywacyjne – czyli dlaczego pracownicy nadal nie są zmotywowani.
- Motywacja zewnętrzna a motywacja wewnętrzna - poznaj różnice i świadomie wykorzystuj oba rodzaje motywacji do skutecznego mobilizowania zespołu.
- Metoda motywacji błyskawicznej – zdobądź narzędzie, które będziesz mógł/a wykorzystać od razu po zakończonym szkoleniu.
- Skąd bierze się brak zaangażowania pracowników? Koncepcja pięciu dysfunkcji w pracy zespołowej. Proces motywacji a proces angażowania członków zespołu.
- Kontekst kultury organizacyjnej. Konflikty w zespole. Poznaj swój styl rozwiązywania konfliktów.
- Rozmowa motywująca vs demotywująca – doświadcz różnicy i prowadź rozmowy z członkami zespołu w sposób efektywny.
- Znaczenie informacji zwrotnej w procesie zarządzania zespołem oraz motywowania pracowników – naucz się udzielać precyzyjnych informacji zwrotnych dostosowanych do członków swojego zespołu.
- Przykłady motywatorów pozafinansowych stosowanych przez organizacje.
- Podsumowanie szkolenia i zdobytych umiejętności.
METODY PRACY
- gra szkoleniowa
- mini wykład
- warsztaty
- praca indywidualna
- praca w grupach
- studnia doświadczeń
- dyskusja moderowana
- coachingowe narzędzie do pracy z grupą
- studia przypadków
PROWADZĄCY:
HR Business Partner, trener, mentor, coach akredytowany przez International Institut of Coaching & Mentoring oraz Noble Manhattan Coaching. Specjalizuje się m.in. w prowadzeniu szkoleń z komunikacji i zarządzaniu zespołem. Realizował szereg szkoleń dla jednostek samorządowych z zakresu m.in. efektywnego zarządzania ludźmi, opisywania i wartościowania stanowisk pracy. Swoją specjalistyczną wiedzę przekłada na praktyczne rozwiązania. Posiada nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne doświadczenie w efektywnym zarządzaniu ludźmi i grupami w środowisku pracy. Podczas szkoleń wykorzystuje różne techniki i narzędzia, aby przekazać wiedzę w sposób zrozumiały i przystępny dla każdego. Ma doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z umiejętności twardych i miękkich (ponad 9000 godzin spędzonych w salach szkoleniowych). Autor gier szkoleniowych wykorzystywanych podczas prowadzonych warsztatów. W pracy dydaktycznej wykorzystuje głównie metody warsztatowe, którymi inspiruje i motywuje uczestników szkoleń do rozwoju swoich umiejętności zarządzania zespołem oraz do osiągania lepszych wyników w pracy.