• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Analiza stron www jednostek sektora finansów publicznych pod kątem dostępności cyfrowej

Ustawa o dostępności rodzi w samorządach szereg trudności. Dlatego zapraszamy Państwa na szkolenie, które wyjaśni najważniejsze problemy związane z ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie stron www.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas szkolenia prowadzący skupi się na analizie stron internetowych instytucji publicznych pod kątem dostępności cyfrowej. Zapewnienie dostępności cyfrowej stron internetowych instytucji publicznych to ważny krok w budowaniu społeczeństwa równego, sprawiedliwego i przyjaznego dla wszystkich. Dzięki uczestnictwie w zajęciach, instytucje publiczne mogą wzmocnić swoje działania na rzecz dostępności i lepiej spełniać potrzeby obywateli ze szczególnymi potrzebami (w tym z różnymi rodzajami niepełnosprawności). Uczestnicy proponowanego szkolenia nabędą niezbędne umiejętności, poznają narzędzia i techniki niezbędne do oceny i poprawy dostępności swoich stron internetowych. Zajęcia te są doskonałą okazją dla pracowników instytucji publicznych, którzy są odpowiedzialni za zarządzanie stronami internetowymi, aby zwiększyć swoją wiedzę na temat dostępności cyfrowej i nauczyć się praktycznych narzędzi i technik służących poprawie dostępności.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do oceny dostępności cyfrowej stron internetowych.
  • Nabycie umiejętności identyfikacji barier dostępności, analizy strony internetowej pod kątem zgodności z wytycznymi dostępności oraz stosowania techniki poprawy dostępności.
  • Poznanie aktualnych wytycznych/przepisów krajowych i europejskich w zakresie dostępności cyfrowej i komunikacyjnej (z włączeniem aktualizacji ustawy o dostępności cyfrowej z 9.03.2023 r.) oraz wskazanie, w jaki sposób mogą zostać spełnione.
  • Pokazanie, jak niedostępne strony internetowe mogą tworzyć bariery dla osób z niepełnosprawnościami, utrudniać korzystanie z informacji i usług publicznych oraz ograniczać uczestnictwo w społeczeństwie.
  • Wskazanie dobrych praktyk i wskazówek w zakresie wdrażania dostępności cyfrowej.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Podstawy dostępności cyfrowej i jej znaczenie dla instytucji publicznej.
  2. Omówienie standardu WCAG 2.2 ze szczególnym uwzględnieniem poziomów A i AA.
  3. Omówienie wytycznych i przepisów obowiązujących w Polsce, odnoszących się do jsfp oraz podmiotów współfinansowanych ze środków publicznych.
  4. Praktyczne aspekty dostępności cyfrowej strony internetowej instytucji publicznej:
    • Wskazanie na elementy strony niezbędne do realizacji na poziomie technicznej.
    • Szczegółowe wyszczególnienie aspektów zależnych od prawidłowego prowadzenia strony przez redaktorów/administratorów merytorycznych.
    • Zasady przygotowania i redakcji tekstu w obiegu cyfrowym.
    • Jak i gdzie stosować ETR (tekst łatwy do czytania i zrozumienia)?
  5. Narzędzia do analizy i testowania dostępności cyfrowej, w tym:
    • Narzędzia do automatycznej weryfikacji spełnienia kryteriów dostępności.
    • Narzędzia do analizy kontrastu strony internetowej.
    • Symulatory dostępności w analizie stron internetowych.
    • Analizatory jasności i mglistości językowych.
  6. Studium przypadku: poprawa dostępności strony internetowej instytucji publicznej. Warsztat praktyczny na stronach wskazanych przez uczestników szkolenia.
  7. Zalecenia i dobre praktyki do instytucji publicznych. Sesja pytań i odpowiedzi.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych odpowiedzialni za zarządzanie i utrzymanie stron internetowych, w tym webmasterów, projektantów stron internetowych i koordynatorów ds. dostępności.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Certyfikowany trener organizacji, koordynator projektów, inżynier oprogramowania, metodyk ze specjalizacją w edukacji zdalnej. Posiada bogate doświadczenie trenerskie (ponad 10 000 godzin szkoleniowych), m. in. w obszarze zapewniania dostępności, w tym dostępności cyfrowej, standardów obsługi klientów, budowania pozytywnego wizerunku, zasad skutecznego prowadzenia szkoleń, w tym szkoleń zdalnych, budowania platform do nauki zdalnej, cyberbezpieczeństwa, obsługi aplikacji biurowych, administrowaniem bazami danymi z elementami języka SQL, wykorzystania aplikacji w komunikacji, zarządzaniu.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 16 sierpnia 2023 r