• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Doręczenia elektroniczne w jsfp od 1 stycznia 2025 roku. Planowane zmiany, okresy przejściowe. Obsługa systemu w praktyce

Miejsce
Internet
Termin
28 sierpnia 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
409/445 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 445 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 14 sierpnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy na szkolenie dotyczące nowych zasad doręczeń elektronicznych wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych i ich wpływowi na postępowanie administracyjne.

Ważne informacje o szkoleniu

Wejście w życie przepisów o e-doręczeniach kilkukrotnie było już przesuwane. Obecnie, przepisy wskazują nowy, obligatoryjny termin 1 stycznia 2025 r. dla administracji publicznej, w tym samorządów oraz przedstawicieli zawodów zaufania społecznego. Druga połowa roku to doskonały czas na przygotowanie się do realizacji tego obowiązku.

Podczas zajęć:

  • Wskażemy w praktyce czym są doręczenia elektroniczne i jak z nich należy korzystać, jaki będą miały wpływ na prowadzenie postępowań administracyjnych.
  • Odpowiemy na wiele pytań dotyczących przygotowania się do prawidłowego wdrożenia e- doręczeń w administracji publicznej.
  • Wyjaśnimy problemy interpretacyjne, związane z terminami, skrzynkami do doręczeń, profilem zaufanym czy pełnomocnictwami.
  • Pokażemy, jak sprawnie obsługiwać system do e-doręczeń.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Przypomnimy jakie są obowiązki podmiotów publicznych, wynikające z ustawy o doręczeniach elektronicznych, w szczególności w kontekście stosowania przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i ochrony danych osobowych. Podpowiemy, jak należycie przygotować się do nich.
  • Wytłumaczymy na czym polegają e-doręczenia, jakie są standardy i zasady związane z ich stosowaniem, kogo dotyczą.
  • Pokażemy, jak w praktyce działa system, jak sprawnie go obsługiwać. Przetestujemy zakładanie adresu do doręczeń.
  • Wyjaśnimy, jak założyć skrzynkę i jak poprawnie doręczać korespondencję.
  • Przypomnimy, w jakich terminach poszczególne podmioty będą stosować doręczenia elektroniczne.
  • Omówimy, jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych, a jak w ramach PUH.
  • Przedstawimy zasady działania: adresu do doręczeń elektronicznych, elektronicznej skrzynki doręczeń, publicznej usługi rejestrowego doręczenia oraz publicznej usługi hybrydowej.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych podczas zajęć z prowadzącym w zakresie tematyki szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program

1. Czym są doręczenia elektroniczne? Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne?
2. Jaki cel ma ustawa o doręczeniach elektronicznych i jakie wywoła skutki?
3. W jakich terminach poszczególne podmioty będą stosować doręczenia elektroniczne?
4. Kim jest podmiot publiczny w rozumieniu ustawy, a kim podmiot niepubliczny? Jak będzie w  praktyce? Jakie obowiązki mają podmioty publiczne, a jakie podmioty niepubliczne? Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi. 
5. Czym jest:

• Adres do doręczeń elektronicznych – ADE.
• Skrzynka doręczeń – SD.
• Operator wyznaczony – OW.
• PURDE – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – standardy, eidas, usługi zaufania publicznego.
• PUH – Publiczna Usługa Hybrydowa.
• Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – KURDE – standardy.
6. Krajowy system e-doręczeń – z jakich elementów się składa?
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze gmin, miast, powiatów, pracownicy działów organizacyjnych, pracownicy upoważnieni do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, informatycy, koordynatorzy czynności kancelaryjnych - archiwiści w urzędach samorządu terytorialnego, administracji rządowej, wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a. i e-doręczeń, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 445 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 14 sierpnia 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 23 sierpnia 2024 r.