• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Środki trwałe i amortyzacja – przegląd praktycznych zagadnień

online
Miejsce
Internet
Termin
20 listopada 2024
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 6 listopada 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego tematem będą środki trwałe, które są istotnym zagadnieniem dla finansów JST. Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z regulacjami dotyczącymi szeroko rozumianej gospodarki składnikami majątkowymi w świetle aktualnie obowiązującego prawa.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas proponowanego szkolenia krok po kroku omówimy zagadnienia z zakresu zarządzania środkami trwałymi, w tym szczegółowo przeanalizujemy zasady klasyfikacji i ewidencji środków trwałych, wyceny majątku trwałego oraz ich amortyzacji w świetle ustawy o rachunkowości oraz Krajowego Standardu Rachunkowości nr 11. Wskażemy najczęściej popełniane błędy przy ustalaniu wartości początkowej, stawek amortyzacji środków trwałych, a także inwentaryzacji oraz zaprezentujemy sposoby rozwiązań problemów występujących w zakresie prowadzenia ewidencji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy dotyczącej środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz składników niskocennych.
• Poznanie sposobów rozwiązania problemów w zakresie przeprowadzania inwentaryzacji i ewidencji środków trwałych.
• Zdobycie wiedzy w przedmiocie mechanizmów podziału obowiązków w zakresie zarządzania środkami trwałymi między pracownikami służb finansowo – księgowych, a pracownikami wydziałów merytorycznych, właściwych rzeczowo.
• Poznanie najczęściej pojawiających się nieprawidłowości w zakresie wyceny, amortyzacji i przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych jednostki.
• Uzyskanie odpowiedzi na pytania i wątpliwości z zakresu tematyki zajęć, m.in.:
- W jaki sposób inwentaryzować środki trwałe?
- Jakie znaczenie ma polityka rachunkowości dla ewidencji środków trwałych?
- Jaki wpływ ma odpowiednie ujęcie środków trwałych na rzetelny obraz sytuacji majątkowej i finansowej jednostki?

zwiń
rozwiń
Program

1. Pojęcie środków trwałych.
2. Polityka rachunkowości a środki trwałe.
3. Klasyfikacja środków trwałych.
4. Ewidencja środków trwałych.
• Dokumentacja.
• Zasady ewidencji syntetycznej i analitycznej środków trwałych.
5. Zasady wyceny wartości początkowej środka trwałego.
6. Operacje związane ze środkami trwałymi: zakup, sprzedaż, likwidacja, utrata wartości, środki trwałe jako aport.
7. Ewidencja środków trwałych w budowie.
8. Ewidencja zmian w środkach trwałych w wyniku modernizacji, rozbudowy, przebudowy.
9. Inwestycje w obcych środkach trwałych, koszty zaniechania inwestycji.
10. Inwentaryzacja środków trwałych.
11. Środki trwałe w leasingu.
12. Amortyzacja – rodzaje.
• Podstawowe pojęcia i funkcje.
• Metody amortyzacji.
13. Amortyzacja w prawie bilansowym.
• Wartość początkowa środka trwałego.
• Wartość środka trwałego w bilansie.
• Zasady i metody amortyzacji według prawa bilansowego.
• Możliwe uproszczenia.
14. Amortyzacja środków trwałych w przepisach podatkowych.
• Wartość początkowa.
• Zasady, metody i stawki amortyzacji.
• Wycena środków trwałych.
• Odpisy jednorazowe.
• Środki trwałe a podatek od towarów i usług.
15. Zmiany w przepisach.
16. Podsumowanie. Dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Główni księgowi jednostek sektora finansów publicznych, pracownicy działów finansowo-księgowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Licencjonowany doradca podatkowy, doświadczony praktyk w dziedzinie finansów, rachunkowości, podatków, inwestycji, prawa. Absolwentka Wydziału Finansów i Inwestycji Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz wielu studiów podyplomowych w zakresie doradztwa podatkowego, rachunkowości, prawa karno-skarbowego, gospodarczego i handlowego. Właścicielka dużej kancelarii prawno-podatkowej. Wpisana na listę Biegłych Rzeczoznawców w dziedzinie doradztwa podatkowego, posiada certyfikat Usługowego Prowadzenia Ksiąg Rachunkowych oraz wpis na listę Doradców Podatkowych. Słuchacze cenią sobie jej obszerną wiedzę oraz umiejętność przystępnego, klarownego jej przekazywania.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Elżbieta Roman
Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 732 983 894
elzbieta.roman2@frdl.org.pl
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 6 listopada 2024 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 14 listopada 2024 r.