Badanie stanu dostępności w administracji przy użyciu pytań audytowych

szkolenie w formule on-line
Uzyskanie informacji i zdobycie umiejętności w zakresie:
- nabycia kompetencji, mających na celu pomoc w realizacji wymogu dotyczącego zapewnienia, jako administracja publiczna, dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w świetle przepisów ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- minimalnych wymagań któresłużą zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez podmiot publiczny,
- kluczowych zagadnień dotyczących monitorowania dostępności w jednostce na gruncie ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
1. Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez uniwersalne projektowanie, racjonalne usprawnienie i dostęp alternatywny. Omówienie pojęć.
2. Podmioty, które są zobowiązane do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
3. Czym jest dostęp alternatywny?
4. Koordynacja zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
- obowiązki koordynatora ds. dostępności
- zespoły ds. dostępności,
- zarządzenia – przykłady,
- zadania koordynatora,
- plan zapewnienia dostępności.
5. Analiza minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dotyczących dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej.
6. Audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Omówienie przykładowych pytań audytowych.
7. Monitorowanie dostępności:
- zapewnienie dostępności na podstawie kontroli NIK,
- obowiązki podmiotów publicznych,
- popełniane błędy.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa