• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

E-doręczenia. Co warto wiedzieć i na co zwrócić uwagę przed 10 grudnia 2023 roku

Zapraszamy na szkolenie dotyczące nowych zasad doręczeń elektronicznych wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych i ich wpływowi na postępowanie administracyjne.

Ważne informacje o szkoleniu

Od dnia 10 grudnia 2023 r. e-Doręczenia mają stać się podstawowym sposobem doręczania korespondencji przez większość podmiotów publicznych. e-Doręczenie ma docelowo zastąpić tradycyjną przesyłkę poleconą. Obowiązek stosowania e-Doręczeń dotyczyć będzie właściwie w takim samym stopniu urzędów gmin, starostw czy urzędów marszałkowskich, jak i samorządowych zakładów budżetowych, a w dalszej perspektywie też samorządowych jednostek organizacyjnych. Obejmie on też m.in. organy administracji rządowej i liczbą grupę innych jednostek sektora finansów publicznych.
Na przygotowanie się do stosowania e-Doręczeń pozostało już niewiele czasu, dlatego proponujemy Państwu szkolenie, podczas którego Uczestnicy otrzymają najważniejsze, praktyczne informacje, co zrobić, by 10 grudnia 2023 r. być gotowym na realizację nowej metody wymiany korespondencji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami wdrożenia i stosowania e-Doręczeń w tym:
• uzyskanie konkretnych odpowiedzi na pytania dotyczące e-Doręczeń,
• zapoznanie z nowymi zasadami doręczenia korespondencji w trybie e-Doręczeń,
• zrozumienie czym są e-Doręczenia i co je różni od tego co znamy, w tym EPUAP-u,
• przygotowanie do wdrożenia e-Doręczeń, w tym uzyskania ADE, założenia SD, wyznaczenia ASD,
• zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie obsługi systemu e-Doręczeń, stosowania PURDE i PUH,
• możliwość prześledzenia „krok po kroku” procesu uzyskiwania ADE,
• zaznajomienie z zasadami korzystania z EPUAP-u w okresie przejściowym.
 

zwiń
rozwiń
Program

I. E-Doręczenia w pytaniach i odpowiedziach – czyli teoria niezbędna w praktyce:
1. Czym są „e-Doręczenia”? 
2. Jakie usługi są dostępne w ramach e-Doręczeń?
3. Czym się różni publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) od publicznej usługi hybrydowej (PUH)? Kiedy z której skorzystać?
4. Kto jest operatorem wyznaczonym?
5. Czym jest adres do doręczeń elektronicznych?
6. Czym jest Baza adresów elektronicznych?
7. W jakich sytuacjach e-Doręczenia nie mają zastosowania?
8. Kto musi obowiązkowo stosować e-Doręczenia (podmioty publiczne, przedsiębiorcy, osoby fizyczne)?
9. Kiedy stosowanie e-Doręczeń stanie się obowiązkowe – zmiana terminu – Komunikat Ministra Cyfryzacji z 29 maja 2023 r.
10. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby korzystać z e-Doręczeń (PURDE i PUH)?

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie adresowane jest w szczególności do sekretarzy gmin, powiatów, województwa, kierowników samorządowych jednostek organizacyjnych, a także pracowników samorządowych prowadzących postępowania administracyjne czy podatkowe oraz dla wszystkich pracowników odpowiedzialnych za obrót korespondencji.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, doświadczony trener prowadzący szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, dotychczas przeszkoliła kilkuset pracowników sektora publicznego, uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, specjalizuje się w prawie cywilnym i doradza klientom w zakresie spraw związanych z zamówieniami publicznymi, posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, posiada certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 395 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 28 listopada 2023 r.