1. Praktyczne wdrażanie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami – weryfikacja zmian w podmiotach publicznych od 19 lipca 2019 r.:
• Analiza i modyfikacja planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
• Poznanie konkretnych rozwiązań w zakresie wdrażania dostępności pełnej i dostępu alternatywnego w indywidualnych przypadkach – dobre praktyki w podmiotach publicznych.
• Wdrożenie i obsługa wniosków o zapewniania dostępności.
• Procedura skargowa i jak się do niej przygotować.
• Procedura obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami.
• Dostępność w zamówieniach publicznych – praktyczne zastosowanie art. 4 ust. 3.UzD oraz art. 100 ust. 1 ustawy z 11.09.2019 r. – Prawo zamówień publicznych
• Co nowego w dostępności? Przewidywane zmiany prawne, wytyczne oraz wyzwania dla JST.
2. Zasady prostego języka i tworzenia dostępnych treści:
• Zasady prostego języka – najważniejsze wytyczne oraz praktyczne informacje.
• Zasady i standardy ETR (tekst łatwy do czytania i zrozumienia) – najważniejsze wytyczne oraz praktyczne informacje.
• Jak zrobić dobry ETR o zakresie działalności urzędu.
3. Analiza dostępności w urzędzie:
• Minimalne wymagania wynikające z Ustawy o zapewnieniu dostępności.
• Poznanie konkretnych rozwiązań w zakresie wdrażania dostępności oraz dostępu alternatywnego (w indywidualnych przypadkach) – dobre praktyki w podmiotach publicznych.
• Praktyczne zagadnienia jak przeprowadzić audyt dostępności w urzędzie w wymiarze architektonicznym, cyfrowym, informacyjno-komunikacyjnym.
• Źródła finansowania dostępności.
Szkolenie oprócz część wykładowej będzie zawierało elementy praktyczne w postaci ćwiczeń, dyskusji, burzy mózgów. Podczas szkolenia zostaną omówione case study związane z realizacją przepisów Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa