• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Forum Sekretarzy: Zapewnianie dostępności w podmiotach publicznych - spotkanie stacjonarne

Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy. Zajęcia w formule hybrydowej - stacjonarnej, lub online do wyboru.

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

• Rozwój wiedzy praktycznej w tematyce zapewniania dostępności w podmiotach publicznych w świetle przepisów ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
• Poznanie rozwiązań w zakresie wdrażania rozwiązań w zapewnianiu dostępności zgodnych z UzD.
• Rozwój umiejętności przeprowadzenie we własnym zakresie audytów dostępności – praktyczne ćwiczenia.
• Weryfikacja i modyfikacja planów zapewniania dostępności.
• Poznanie zasad wdrażania procedur niezbędnych w celu spełnienia warunków w UzD m.in. procedury ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami, procedury obsługi osób ze szczególnymi wnioskami, procedura obsługi wniosków o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej.
• Rozwój wiedzy na temat postępowania skargowego.
• Rozwój wiedzy na temat dostępności w zamówieniach publicznych – przykłady zapisów w OPZ, omówienie przykładów.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Praktyczne wdrażanie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami – weryfikacja zmian w podmiotach publicznych od 19 lipca 2019 r.:
• Analiza i modyfikacja planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
• Poznanie konkretnych rozwiązań w zakresie wdrażania dostępności pełnej i dostępu alternatywnego w indywidualnych przypadkach – dobre praktyki w podmiotach publicznych.
• Wdrożenie i obsługa wniosków o zapewniania dostępności.
• Procedura skargowa i jak się do niej przygotować.
• Procedura obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami.
• Dostępność w zamówieniach publicznych – praktyczne zastosowanie art. 4 ust. 3.UzD oraz art. 100 ust. 1 ustawy z 11.09.2019 r. – Prawo zamówień publicznych
• Co nowego w dostępności? Przewidywane zmiany prawne, wytyczne oraz wyzwania dla JST.
2. Zasady prostego języka i tworzenia dostępnych treści:
• Zasady prostego języka – najważniejsze wytyczne oraz praktyczne informacje.
• Zasady i standardy ETR (tekst łatwy do czytania i zrozumienia) – najważniejsze wytyczne oraz praktyczne informacje.
• Jak zrobić dobry ETR o zakresie działalności urzędu.
3. Analiza dostępności w urzędzie:
• Minimalne wymagania wynikające z Ustawy o zapewnieniu dostępności.
• Poznanie konkretnych rozwiązań w zakresie wdrażania dostępności oraz dostępu alternatywnego (w indywidualnych przypadkach) – dobre praktyki w podmiotach publicznych.
• Praktyczne zagadnienia jak przeprowadzić audyt dostępności w urzędzie w wymiarze architektonicznym, cyfrowym, informacyjno-komunikacyjnym.
• Źródła finansowania dostępności.

Szkolenie oprócz część wykładowej będzie zawierało elementy praktyczne w postaci ćwiczeń, dyskusji, burzy mózgów. Podczas szkolenia zostaną omówione case study związane z realizacją przepisów Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Forum Sekretarzy

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert ds. dostępności, Trener, Audytor. Długoletni Członek Zarządu i Dyrektor Agencji Zatrudnienia Fundacji Aktywizacja. Posiada 16-letnie doświadczenie w pracy w organizacjach pozarządowych zajmujących się aktywizacją osób z niepełnosprawnościami. Prowadzi szkolenia dla Koordynatorów dostępności w instytucjach publicznych, przeprowadza audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń oraz warsztatów dla różnych grup odbiorców (osób z niepełnosprawnościami, pracowników administracji publicznej, organizacji pozarządowych oraz środowiska biznesowego). Jest autorem publikacji, artykułów dot. rynku pracy, niepełnosprawności, dostępności.

zwiń
rozwiń