• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Profesjonalne zarządzanie sekretariatem w jednostkach samorządu terytorialnego

Miejsce
Internet
Termin
14 stycznia 2025
Czas trwania
09:00 - 14:00
Cena
439 zł

Zapraszamy Państwa na szkolenie skierowane do pracowników sekretariatów jednostek samorządu terytorialnego (JST), którzy chcą podnieść swoje kompetencje zawodowe w zakresie organizacji pracy, komunikacji i zarządzania dokumentacją. Uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia i techniki pracy biurowej, które wspierają efektywność i profesjonalizm działania sekretariatu jako kluczowego punktu administracyjnego w JST.

Ważne informacje o szkoleniu

Zarządzanie sekretariatem w jednostkach samorządu terytorialnego to kluczowa rola, która wpływa na sprawne funkcjonowanie urzędów i wysoką jakość obsługi interesantów. W obliczu rosnących wymagań administracyjnych, efektywne zarządzanie sekretariatem jest niezbędne do optymalizacji pracy i poprawy komunikacji wewnętrznej.

Szkolenie „Profesjonalne zarządzanie sekretariatem w jednostkach samorządu terytorialnego" pozwoli zdobyć praktyczne umiejętności i wiedzę, które ułatwią codzienne obowiązki oraz zwiększą efektywność pracy w jednostkach samorządowych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą zarządzania sekretariatem, a w szczególności:

  • poznają techniki organizacji pracy sekretariatu w sposób, który zapewni sprawną i profesjonalną obsługę interesantów,
  • zdobędą wiedzę dotyczącą podstawowych kompetencji niezbędnych na stanowisku asystenta/asystentki,
  • poznają zasady przepływu informacji,
  • dowiedzą się jak efektywnie zarządzać sobą w czasie,
  • zostaną zapoznani z zasadami etykiety,
  • dowiedzą się, jak radzić sobie z sytuacjami trudnymi.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Wprowadzenie do szkolenia:
    • Powitanie uczestników, omówienie celów i agendy szkolenia,
    • Rola sekretariatu w strukturze samorządu terytorialnego,
    • Oczekiwania wobec pracowników sekretariatu – profesjonalizm, dyskrecja, wszechstronność.
  2. Efektywne zarządzanie czasem i zadaniami:
    • Priorytetyzacja zadań w dynamicznym środowisku pracy,
    • Organizacja dnia pracy: tworzenie harmonogramów i delegowanie zadań,
    • Narzędzia do zarządzania czasem i projektami,
    • Techniki zarządzania sobą w czasie,
    • Organizacja czasu pracy przełożonych.
  3. Obsługa interesantów i relacje interpersonalne:
    • Zasady profesjonalnej obsługi interesantów w administracji publicznej,
    • Komunikacja asertywna – jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami,
    • Etykieta biznesowa w relacjach z klientami i współpracownikami.
  4. Budowanie profesjonalnego wizerunku:
    • Dress code na różne okazje,
    • Dobór stroju do sylwetki i typu urody,
    • Autoprezentacja,
    • Wystąpienia publiczne.
  5. Profesjonalna korespondencja tradycyjna i mailowa:
    • Redagowanie dokumentacji urzędowej w formie klasycznej (drukowanej),
    • Redagowanie dokumentacji urzędowej w formie elektronicznej,
    • Zaproszenia, listy, rozmowy telefoniczne.
  6. Radzenie sobie ze stresem w sytuacjach zawodowych:
    • Doraźne sposoby na poradzenie sobie w sytuacjach generujących stres,
    • Strategia długofalowa wspierająca pracowników sekretariatu,
    • Work-life balance.
  7. Podsumowanie szkolenia.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy sekretariatów, asystenci oraz osoby odpowiedzialne za organizację pracy i obsługę klienta (instytucje publiczne, organizacje pozarządowe).

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog, coach, trener z 16-letnim doświadczeniem. Absolwentka psychologii ze specjalnością psychologia pracy, organizacji i zarządzania; pedagogiki i pracy socjalnej. Ukończyła Szkołę Coachingu w Instytucie Rozwoju Biznesu. Jest certyfikowanym coachem „The Practicioner Coach Diploma”, akredytowanym przez Noble Manhattan Coaching oraz International Institut of Coaching and Mentoring. Posiada certyfikat Zarządzanie projektami PRINCE2 na poziomie Foundation. Nauczyciel akademicki na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu i Collegium Da Vinci w Poznaniu. Specjalizuje się w szkoleniach z rozwijania kompetencji menedżerskich, a także m.in. z zakresu: komunikacji interpersonalnej, asertywności, autoprezentacji, etykiety biznesowej i towarzyskiej, radzenia sobie ze stresem, równowagi między pracą a życiem osobistym, rozwiązywania konfliktów, treningu interpersonalnego, zarządzania sobą w czasie.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Anna Szumkowska
Informacje dodatkowe

Cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 8 stycznia 2025 r.