• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Śląskie Forum Osób Koordynujących Współpracę z NGO w JST. Współpraca jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi. Aspekty administracyjno – prawne

Można uczestniczyć on-line, prosimy o wcześniejszy kontakt.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy Państwa na spotkanie zwracające w szczególności uwagę na aspekty prawne związane z współpracą z organizacjami pozarządowymi w kontekście zlecania zadań.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zapoznanie uczestników z prawidłowymi procedurami ogłaszania konkursów ofert, sporządzania umów na realizacje zadań 
• Omówienie procedur likwidacji organizacji pozarządowych, mechanizmów działania oraz kwestii związanych z  przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
 

zwiń
rozwiń
Program

1.   Ogłaszanie otwartych konkursów ofert – co powinno znajdować się w ogłoszeniu, procedury.
2.  Umowa o realizację zadania publicznego – analiza:
• zasady i terminy ponoszenia wydatków, przesuwania między pozycjami/ kategoriami kosztorysu, przekazywanie środków jednorazowym przelewem i transzami, 
• prowadzenie dokumentacji związanej z zadaniem – księgowość, opis faktur i zasady odpowiedzialności za nieprowadzenie księgowości,
• rozliczenie wkładu osobowego i rzeczowego, procedura zwrotu dotacji, inne wymogi wprowadzone przez umowę,
• ochrona danych osobowych i dostępność w ramach zlecania zadań publicznych.
3.   Centralny rejestr beneficjentów rzeczywistych dla Stowarzyszeń i Fundacji w ramach ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – podstawy prawne, kogo obowiązuje.
4. Procedura likwidacji organizacji pozarządowych – współpraca z JST – podstawy prawne, mechanizmy działania, przykłady rozwiązań.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby koordynujące współpracę z NGO w JST, pracownicy samorządowi zajmujący się współpracą z organizacjami pozarządowymi w zakresie zlecania im zadań publicznych, audytorzy, kontrolerzy, osoby rozliczające dotacje NGO w JST oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wiceprezes Zarządu Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych. Przewodniczący Konwentu Wojewódzkich Rad Działalności Pożytku Publicznego, współprzewodniczący Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego przy Marszałku Woj. Mazowieckiego, członek prezydium Komisji Dialogu Społecznego ds. Edukacji przy urzędzie m.st. Warszawy. 10 lat pracował w urzędach samorządowych (m.in. w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy i Urzędzie Miasta Płocka) i rządowych (Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie). Trener realizujący w całej Polsce szkolenia dla przedstawicieli organizacji pozarządowych i urzędów w obszarze: realizacji zadań publicznych, pozyskiwania środków, ochrony danych osobowych, zmian w prawie, wprowadzania narzędzi partycypacyjnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: członkowie Forum w ramach składki, pozostałe osoby 420 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.okst.pl lub mailem na adres anna.jagiello@okst.pl do 5 listopada 2021 r.