1. Instytucja kultury jako zamawiający – możliwości ale i problemy.
2. Planowanie zamówień oraz reguły dotyczące szacowania wartości zamówienia w instytucjach kultury:
a. Czy wszystko można zaplanować?
b. Planowanie a prawidłowa kwalifikacja zamówień wymagających łącznego szacowania np. zamówień artystycznych.
c. Specyfika szacowania wartości zamówienia na dostawy.
d. Szacowanie wartości zamówienia na usługi.
e. Zamówienia nieplanowane.
f. Zamówienia do 130 000 zł i newralgiczne problemy w procedurze podprogowej.
3. Wyłączenie „przedmiotowe” spod obowiązku stosowania ustawy Pzp istotne dla instytucji kultury:
a. Praktyka i błędy w korzystaniu z art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp – dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż progi unijne z zakresu działalności kulturalnej związane z organizacją wystaw, koncertów, spektakli kulturalnych itd.
b. Relacja art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp do przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – „dodatkowe” obowiązki instytucji kultury pomimo wyłączenia stosowania ustawy Pzp
4. Usługi społeczne. Identyfikacja usług społecznych w działalności instytucji kultury. Które to usługi społeczne i inne szczególne usługi.
a. Jakie przepisy należy stosować do udzielania zamówień na usługi społeczne z uwagi na ich wartość?
b. Jak w praktyce udzielać zamówień na usługi społeczne i inne usługi szczególne?
5. Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej” o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia:
a. Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne, treść, reguły składania.
b. Podmiotowe środki dowodowe – czy żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów zamawiającego udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy.
c. Oferty – obowiązek składania w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektroniczny.
6. Barter w zamówieniach publicznych:
a. Rozliczenia barterowe w instytucjach kultury nie przeszły do lamusa.
b. Czym jest barter i czy na pewno mamy do czynienia z zamówieniem publicznym.
7. ChatGPT jak i czy można wykorzystać możliwości czata w zamówieniach publicznych w kulturze?
8. Dyskusja – zachęcamy Uczestników do zadawania pytań na bieżąco.
Kultura, sport, NGO, promocja