• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Stanowisko kierownicze w administracji publicznej

online
Miejsce
Internet
Termin
09-22 października 2024
Czas trwania
10:00 - 15:00
Cena
1125 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 25 września 2024 r. cena promocyjna wynosi 950 zł netto/os.

Zapraszamy Państwa na kurs, przedmiotem którego będzie przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji kierowniczych w sektorze administracji publicznej. Kurs koncentruje się na kwestiach kadrowych, na rozwijaniu umiejętności zarządzania zespołem, efektywnej organizacji pracy, podejmowaniu decyzji oraz na strategiach rozwiązywania problemów. Uczestnicy poznają przepisy prawa, które regulują działalność administracji publicznej, oraz zasady odpowiedzialności kierowniczej.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na 3-dniowy kurs online (15 godzin) w trakcie którego, otrzymają Państwo wiedzę zarówno z zakresu zagadnień prawa pracy z punktu widzenia przełożonego, jak i tzw. kompetencji miękkich związanych z zarządzaniem zespołem, które sprawią, że będą Państwo efektywnymi menażerami dla swojego zespołu.

Kurs: Stanowisko kierownicze w administracji publicznej jest skierowany zarówno do osób, które już od dłuższego czasu piastują kierownicze stanowiska w administracji, objęły to stanowisko niedawno lub dopiero przymierzają się do aplikowania na nie.
Kurs prowadzony jest przez zespół uznanych ekspertów z zakresu samorządowego prawa pracy, psychologów oraz trenerów budowania i zarządzania zespołami.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Proponujemy Państwu udział w kursie, podczas którego omówione zostaną najważniejsze obszary w zakresie kompetencji związanych z organizacją oraz zarządzaniem jednostką i zespołem pracowników z uwzględnieniem specyfiki funkcjonującej w urzędach i samorządowych jednostkach organizacyjnych. Intencją kursu jest połączenie zagadnień z zakresu obowiązujących przepisów prawa pracy, które są istotne z punktu widzenia osoby kierującej pracownikami z omówieniem narzędzi pozwalających na rozwój kompetencji interpersonalnych. Obecnie skuteczny kierownik czy menadżer, to nie jest już, tylko osoba nastawiona na realizację  zadań, rozdzielanie i wykonywanie poleceń. Aktualne warunki pracy, promują osobę,  która opanowała mechanizmy narzędzi interpersonalnych i efektywnie komunikuje się z zespołem.
 

Cele i korzyści dla kursantów to:

Poznanie aktualnych zmian w prawie pracy oraz ich praktycznego zastosowania z punktu widzenia przełożonego;
Uzyskanie wiedzy w zakresie niepożądanych zjawisk występujących w miejscu pracy ze szczególnym uwzględnieniem mobbingu oraz metod ich przeciwdziałaniu.
Nabycie wiedzy jak prawidłowo przeprowadzić ocenę pracownika.
Zdobycie praktycznych narzędzi pozwalających na skuteczną redukcję stresu, radzenia sobie z presją oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
Podniesienie kompetencji kształtowania pracy zespołowej wśród współpracowników. 
Wzmocnienie umiejętności budowania relacji w zespole opartych na wzajemnym szacunku, otwartości i zaufaniu.
Rozwinięcie umiejętności funkcjonalnego rozwiązywania trudnych sytuacji w zespole.

zwiń
rozwiń
Program


DZIEŃ I – 9 października 2024 r. 10:00-15:00
1. Samorządowe prawo pracy po zmianach dla kadry kierowniczej (5 h).

DZIEŃ II – 10 października 2024 r. 10:00-15:00
1. Oceny okresowe pracowników, jak rozmawiać z pracownikami (2 h).
2. Techniki redukcji stresu, metody radzenia sobie z presją oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu (2 h).
3. Wystąpienia publiczne w pigułce (1 h).

DZIEŃ III – 22 października 2024 r. 10:00-15:00
1. Skuteczne narzędzia zarządzania zespołem (5 h):
Zarządzanie zespołem i komunikacja w zespole.
Delegowanie pracowników.
Motywowanie.
Trudne rozmowy i rozwiązywanie konfliktów.


SZCZEGÓŁOWY PROGRAM KURSU:

I Dzień - 9 października 2024 r. 

SAMORZĄDOWE PRAWO PRACY PO ZMIANACH DLA KADRY KIEROWNICZEJ 5h
1.
Podstawa zatrudnienia pracowników samorządowych – wybór, powołanie, umowa o pracę.
2. Rodzaje umów o pracę oraz ograniczenia związane z ich zawieraniem.
3. Tryby rozwiązania umowy o pracę.
4. Obowiązki przełożonego w świetle przepisów prawa pracy.
5. Odpowiedzialność osoby kierującej pracownikami na gruncie prawa pracy – kiedy za naruszenia odpowiada bezpośredni przełożony, a kiedy pracodawca?
6. Czas pracy pracowników samorządowych – najczęściej stosowane systemy oraz rozkłady czasu pracy.
7. Praca pracownika poza rozkładem czasu pracy – w jaki sposób rekompensować? (wzory).
8. Przerwy w pracy – kiedy pracownik nabywa do nich prawo oraz jakie są zasady ich udzielania?
9. Uprawnienia pracownika związane z rodzicielstwem - praca w godzinach nadliczbowych/w porze nocnej/ odbywanie podróży służbowej.
10. Wniosek pracownika o elastyczny czas pracy – jak pogodzić potrzeby pracownika oraz zakładu pracy w sposób zgodny z nowymi przepisami? (wzór).
11. Udzielanie i odpracowywanie wyjść prywatnych pracowników – na jakich zasadach powinno się odbywać? (wzór)
12. Przebywanie pracownika na terenie zakładu pracy poza godzinami pracy – kiedy reagować?
13. Praca kierownika poza rozkładem czasu pracy – kiedy i na jakich zasadach ma prawo do rekompensaty?
14. Sankcje za brak stosowania nowych przepisów prawa pracy – jakie nowe wykroczenia pojawiły się w Kodeksie pracy?
15. Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy – jakie zagadnienia są najczęściej pod lupą inspektora pracy?
16. Zwolnienie od pracy z powodu działania siły wyższej – na jakich zasadach przysługuje oraz czy można odmówić jego udzielenia? (wzór)
17. Urlop opiekuńczy – jakich danych można żądać od pracownika w związku z jego udzieleniem, kiedy pracodawca musi go udzielić? (wzór)
18. Wniosek pracownika o bardziej stabilne warunki zatrudnienia – w jaki sposób odpowiedzieć pracownikowi, aby przyczyna nie była kwestionowana przez PIP?
19. Zaległy urlop wypoczynkowy – jakie działania podjąć, aby pracownicy korzystali z niego w terminie?
20. Dokumentacja pracownicza po zmianach przepisów – jakie dokumenty otrzymane od pracownika należy przekazać do kadr, celem umieszczenia ich w aktach osobowych pracownika? 
21. Notatki przełożonego dotyczące zachowania pracownika – jak utrwalać naruszenia w sposób zgodny z przepisami?
22. Trzeźwość w miejscu pracy – jak powinien się zachować przełożony, gdy zachodzi podejrzenie, że pracownik jest w stanie nietrzeźwości/po użyciu alkoholu?
23. Dyscyplina w pracy – jakimi instrumentami dysponuje kierownik, gdy pracownik np. spóźnia się do pracy lub nie wykonuje poleceń przełożonego? 
24. Monitoring w miejscu pracy – jakie są granice kontroli pracownika przez pracodawcę/przełożonego?
25. Zakres przedmiotowy i podmiotowy mobbingu – pojęcie mobbingu i jego elementy.
26. Mobbing vs. inne zjawiska występujące w środowisku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem dyskryminacji oraz molestowania.
27. Sposoby przeciwdziałania niepożądanym zjawiskom w miejscu pracy.
28. BHP na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe – jak powinno być zorganizowane takie stanowisko pracy oraz do kiedy należy je dostosować do nowych przepisów? 
29. Pytania i odpowiedzi.


II Dzień - 10 października 2024 r. 

OCENY OKRESOWE PRACOWNIKÓW, JAK ROZMAWIAĆ Z PRACOWNIKAMI 2h
1.
Oceny okresowe pracowników samorządowych – podstawy prawne, terminy, etapy, 
2. Metodologia ocen pracowników samorządowych, a wymagania prawne
3. Dokumentacja oceny okresowej pracownika samorządowego.
4. Kryteria oceny okresowej
5. Znaczenie rozmowy z ocenianym pracownikiem.
6. Przykładowe arkusze oceny okresowej oceny pracownika.
7. Etyka przy dokonywaniu ocen okresowych pracowników
8. Najczęstsze błędy w procesie oceniania.

TECHNIKI REDUKCJI STRESU, METODY RADZENIA SOBIE Z PRESJĄ ORAZ PRZECIWDZIAŁANIE WYPALENIU ZAWODOWEMU 2h
1.
Czym jest wypalenie zawodowe i stres, jak działa środowisko pracy, objawy wypalenia – z uwzględnieniem specyfiki stanowisk kierowniczych.
2.  Czynniki ryzyka zwiększające prawdopodobieństwo pojawienia się wypalenia zawodowego –quiz.
3. Jak się komunikować wspierająco (słuchanie odzwierciedlające, blokady komunikacyjne, komunikat JA, umiejętne zadawanie pytań, raport z drugą osobą, budująca informacja zwrotna).
4. Techniki relaksacji, medytacja połączona z techniką oddechową.
5. Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu na stanowisku kierowniczym - podsumowanie.

WYSTĄPIENIA PUBLICZNE W PIGUŁCE 1h
1. Cechy dobrego mówcy, jak opanować tremę.
2. Komunikacja na poziomie werbalnym i niewerbalnym, kontakt wzrokowy, ruch, gestykulacja, uśmiech. Sytuacje trudne podczas wystąpienia.
3. Plan wystąpienia – podsumowanie


III Dzień - 22 października 2024 r. 

SKUTECZNE NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM 5h

1. Jak z grupy tworzy się zespół - czyli najważniejsze to dobre fundamenty pod budowę.

a. Czym jest grupa? Czym jest mistrzowski zespół – podstawowe kryteria i definicje.
b. Najlepsze sposoby realizacji etapów budowy samodzielnego zespołu.
c. Efektywne sposoby wzmacniania ducha współpracy w zespole.
d. Tworzenie i przestrzeganie kontraktów, umów i norm w zespole czyli jak  budować wspólnotę celów, wspólnotę zadań. 
e. Skuteczna komunikacja szefa, czyli co zrobić, aby być słuchanym. Silne argumenty zamiast argumentów siły.
f. Dlaczego pracownicy nie zawsze słuchają przełożonego?
g. Skuteczne zasady budowania silnych argumentów.
h. Dlaczego pracownicy nie mogą dobrze zrozumieć i zapamiętać naszych prostych komunikatów?
i. Sztuka przekonywania vs manipulacja
j. Jak sobie radzić z manipulacją innych. 
k. Podstawowe techniki perswazji
l. 3 fundamenty efektywnej komunikacji w zespole i na poziomie manager – podwładny. 

2. Motywowanie współpracowników i podwładnych poprzez budowanie PROAKTYWNEJ POSTAWY W MIEJSCU PRACY.
a. Co motywuje ludzi do pracy i nie tylko – motywatory zewnętrzne i wewnętrzne
b. Dlaczego warto i należy realizować postawione przez kadrę kierowniczą cele. 
c. Zarządzanie własną energią, skuteczne sposoby utrzymania zaangażowania

3. Zasady efektywnego delegowania zadań i odpowiedzialności.
a. Dlaczego warto delegować zadania? – case study- dyskusja uczestników
b. Jak przygotować się do delegowania? Co i komu delegować? Dobór pracowników do realizacji zadań 
c. Pozorne delegowanie, różnice między delegowaniem zadań a delegowaniem uprawnień
d. Błędy w procesie delegowania i ich konsekwencje. 
e. Egzekwowanie vs monitorowanie zadań.

4. W moim zespole jest konflikt! Co dalej?
a. Pozytywne strony nieporozumień czyli trzy sposoby jak wypracować akceptowalne dla wszystkich rozwiązanie. 
b. Zalety i sposoby przeprowadzania „uczciwych konfrontacji, kłótni”
c. Dlaczego konflikty tak skutecznie rozwijają Nasze relacje? Skuteczne zasady wykorzystywania energii z konfliktów do budowania porozumienia. 
d. W moim zespole są Gwiazdy! Czyli skuteczne rozwiązywanie trudnych sytuacji w pracy zespołu.
e. Jak przyjmować emocjonalny feedback od pracowników - pozytywny i negatywny, uzasadniony i nieuzasadniony. 
f. Jak skutecznie dawać sobie radę z ocenami współpracowników-praktyczne ćwiczenia unikania porwań emocjonalnych „ co robimy na bardzo dużym wkurzeniu?...”

zwiń
rozwiń
Adresaci

Obecni i przyszli kierownicy jednostek organizacyjnych, dyrektorzy zakładów budżetowych, dyrektorzy CUW, sekretarze, skarbnicy, główni księgowi, kierownicy, naczelnicy i dyrektorzy wydziałów w urzędach, starostwach i urzędach marszałkowskich, kierownicy instytucji realizujących zadania publiczne (np. domy kultury, MOSiR) oraz inne osoby na stanowiskach kierowniczych zainteresowani udziałem w kursie.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prowadzący I - radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie, absolwent kierunków: prawo i administracja Uniwersytetu Jagiellońskiego, trener z ponad 12-letnim doświadczeniem m.in. w obszarze prawa pracy oraz przetwarzania danych osobowych, prelegent na licznych konferencjach naukowych, autor publikacji z zakresu prawa pracy, praktyk zajmujący się na co dzień problematyką prawa pracy, prowadzący szkolenia inspektorów pracy PIP, wykładowca na studiach podyplomowych publicznej uczelni wyższej w Krakowie.

Prowadzący II - prawnik. W latach 1994-2007 zawodowo związany z Państwową Inspekcją Pracy (nadinspektor pracy w Sekcji Informacji i Promocji Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku). Stały współpracownik Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, ekspert w zakresie prawa pracy, w tym zagadnień związanych ze świadczeniami pieniężnymi. Od 2010 roku wykładowca przedmiotu: prawna ochrona pracy na studiach podyplomowych (Politechnika Gdańska – Wydział Zarządzania i Ekonomii).

Prowadzący III - trener biznesu, szkoleniowiec, coach z 18 letnim doświadczeniem. Specjalistka w dziedzinie ekologii, której pasją jest wprowadzanie eko rozwiązań do codziennego życia i zarażanie nią innych. Od 2005 roku nieprzerwanie motywuje pracowników dużych organizacji do eko postaw, prowadząc szkolenia z zakresu motywacji, komunikacji, zarządzania czasem, mnemotechnik i wielu innych (ponad 6000 godzin szkoleń). Wegetarianka, fanka tenisa ziemnego, uwielbia zwierzęta – ma psa i kota. Wyznaje zasadę – Siła wewnętrzna bierze się z działania. Energetyczna i uśmiechnięta, swoim optymizmem zaraża innych. 

Prowadzący IV – psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza w obszarach związanych z projektowaniem i zarządzaniem Kulturą Organizacji w firmach, traktując ją jako czynnik budujący poziom zaangażowania pracowników. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii w Sopocie na kierunku psychologia biznesu i organizacji, w przedmiotach komunikacja w procesach sprzedażowych oraz dynamika relacji biznesowych.
 

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Stawiarska
Informacje dodatkowe

Cena: 1125 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 25 września 2024 r. promocyjna cena wynosi 950 zł netto/os.

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia należy przesłać do 3 października 2024 r.