• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Cyfryzacja postępowania inwestycyjnego

online
Miejsce
Internet
Termin
23 maja 2025
Czas trwania
09:00 - 14:00
Cena
509/559 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 559 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 9 maja 2025 r. cena wynosi: 509 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie wdrażanie narzędzi cyfrowych w procesach administracyjnych związanych z inwestycjami budowlanymi. Uczestnicy poznają zasady funkcjonowania systemów elektronicznych, które usprawniają składanie wniosków, ewidencję dokumentacji oraz komunikację z organami administracji. Omówione zostaną kluczowe regulacje prawne oraz praktyczne aspekty stosowania cyfrowych rozwiązań w procedurach inwestycyjnych.

Ważne informacje o szkoleniu

Przedmiotem szkolenia będzie wyjaśnienie wzbudzającego wiele wątpliwości zagadnienia cyfryzacji procesu inwestycyjnego. Nie będzie to jednak jedynie zebranie przepisów odnoszących się do tej tematyki, a przekaz wiedzy skierowany przez praktyka do praktyków. Zagadnienia omawiane podczas zajęć zostaną opisane w sposób uwzględniający ich wpływ na realizację inwestycji. Podczas zajęć wskazane zostaną ciekawe możliwości ich zastosowania oraz pułapki, na które mogą natknąć się urzędnicy, inwestorzy, inżynierowie oraz prawnicy.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Uzyskasz wiedzę, jak prawidło i sprawnie przeprowadzić proces uzyskania i wydania niezbędnych zgód budowlanych z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych.
• Nauczysz się składać wnioski i zgłoszenia budowlane drogą elektroniczną, prawidłowo podpisywać podania i dołączać wymagane załączniki.
• Dowiesz się, jak obsługiwać systemy ePUAP i e-doręczeń oraz skutecznie komunikować się z organami administracji.
• Zrozumiesz kompetencje organów architektoniczno-budowlanych, dowiesz się jak weryfikować poprawność dokumentacji oraz uzupełniać braki w e-wnioskach.
• Zdobędziesz wiedzę, jak korzystać z uprawnień stron w postępowaniach elektronicznych – przeglądać akta, wnosić uwagi i kopiować dokumenty.
• Pozyskasz informacje, jak przygotowywać e-projekty budowlane, zapisywać je w formie cyfrowej i składać wymagane oświadczenia oraz podpisy.

zwiń
rozwiń
Program

1. E-budownictwo:
• Nowość czy nowa nazwa znanego rozwiązania.
• Zasada pisemności postępowania administracyjnego a jego cyfryzacja.
• Ogólne zasady wnoszenia pism drogą elektroniczną.
• E-mail a ePUAP.
• Elektroniczny obieg dokumentów w organie.
2. Podania i ich załączniki w ramach e-budownictwa:
• Zakres przedmiotowy wniosków i zgłoszeń na gruncie Prawa budowlanego.
• Sposoby kierowania wniosków do organów administracji architektoniczno-budowlanej.
• Zasady podpisywania podań.
• Prawidłowe załączniki.
• Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
• Pełnomocnictwa.
3. Kompetencje organów administracji architektoniczno-budowlanej:
• Wzywanie do usunięcia nieprawidłowości „e-wniosków” i „e-załączników”.
• Uzupełnianie braków „e-wniosku” i „e-załączników”.
• Zakres sprawdzenia projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego.
• Ocena zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi.
• Ocena kompletności projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego.
• Ocena posiadania przez projektanta i projektanta sprawdzającego odpowiednich uprawnień budowlanych oraz aktualność zaświadczenia o przynależności do właściwej izby.
4. Elektroniczne doręczenia pism stronom postępowania:
• Ogóle zasady doręczania pism.
• E-doręczenia.
• Strona, która nie chce doręczeń elektronicznych.
• Strona, która nie odbiera pism doręczanych elektronicznie.
5. Uprawnienia stron w postępowaniach prowadzonych elektronicznie:
• Przeglądanie akt sprawy.
• Wnoszenie uwag.
• Kopiowanie akt sprawy.
• Kontakty z pracownikami organu.
6. E-projekt budowlany.
• Elementy projektu budowlanego.
• Prawidłowy projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany.
• Sposób zapisu projektu budowlanego w postaci elektronicznej.
• Dołączanie plików w toku postępowania.
• Opinie, uzgodnienia i pozwolenia dołączane do projektu budowlanego i podań.
• Oświadczenia i podpisy projektantów.
• Podpis pracownika organu.

zwiń
rozwiń
Adresaci

• Organy administracji architektoniczno-budowlanej, pracownicy wydziałów budownictwa, inwestycji.
• Organy nadzoru budowlanego.
• Prawnicy specjalizujący się w procesie inwestycyjnym.
• Projektanci.
• Inwestorzy.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert prawa budowlanego. Ekspert Wolters Kluwer (LEX Budownictwo, LEX Ochrona Środowiska), autor licznych publikacji z zakresu prawa budowlanego i prawa administracyjnego. Współpracuje z czasopismami i portalami branżowi, m.in. z Gazetą Prawną, Rzeczpospolitą, portalem prawo.pl. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa budowlanego i postępowania administracyjnego, sporządza opinie oraz doradza w zakresie procesu inwestycyjnego. W latach 2012-2022 związany z administracją publiczną, m.in. jako Kierownik Oddziału Orzecznictwa w Wydziale Infrastruktury Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu. Od 2022 r. doktorant w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Wrocławskiego - Kolegium Doktorskie Nauk Prawnych - Instytut Nauk Administracyjnych - Zakład Postępowania Administracyjnego i Sądownictwa Administracyjnego. Wykładowca na studiach podyplomowych na Politechnice Wrocławskiej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
marta
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 559 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 9 maja 2025 r. cena wynosi: 509 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 19 maja 2025 r.