1. Nadawanie, zmiana i zniesienie nazw miejscowości, granice miejscowości w aspekcie i w związku z numeracją porządkową nieruchomości – procedura.
2. Nadawanie i zmiana nazw ulic i placów w aspekcie i w związku z numeracją porządkową nieruchomości – procedura.
3. Nadawanie numerów porządkowych. Podstawy prawne. Dostępna literatura. Nowelizacja rozporządzenia w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Przedmiot numeracji. Definicja numeru porządkowego i co szczególnego z niej wynika?
4. Ewidencja miejscowości, ulic i adresów jako rejestr publiczny. Ogólne zasady gromadzenia, aktualizacji i udostępniania informacji wynikające ze znowelizowanych przepisów wykonawczych do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
5. Jak dostosować obecną ewidencję do obowiązujących przepisów? Praktyczne problemy.
6. Numery prognozowane/przewidywane dla budynków – przypadki.
7. Numery dla budynków w budowie – przypadki.
8. Numery dla budynków wybudowanych – przypadki.
9. Numery dla budynków, gdy nie były przedmiotem prognozy – przypadki.
10. Numeracja porządkowa dla nieruchomości przy drogach wewnętrznych. - przypadki.
11. Numeracja porządkowa, gdy brak zgody na nazwę ulicy stanowiącej drogę wewnętrzną – przypadki.
12. Numeracja, gdy budynki znajdują się w znacznym oddaleniu od ulicy – przypadki i przykłady.
13. Numeracja porządkowa w budownictwie wielorodzinnym – przykłady i przypadki.
14. Numeracja budynków u zbiegu ulic i na placach, przy rondach. Wejścia główne do budynku a wejścia do lokali – różne przykłady i przypadki.
15. Numeracja porządkowa przy ulicach na granicach gmin i miejscowości w tej samej gminie. Jak to poprawnie czynić?
16. Numeracja porządkowa a numery lokali. Relacje pomiędzy nimi - przykłady.
17. Numeracja przy ulicach gminnych nieobjętych uchwałami o zaliczeniu do drogi publicznej. Omówienie przypadków i rozwiązań.
18. Nadawanie numerów porządkowych z urzędu. Tzw. „przenumerowanie”. Zmiana przepisów wykonawczych do Ustawy Pgik w tym zakresie. Warunki stosowania, orzecznictwo sądów. Czy zmiana przepisów wystarczy?
19. Adresy nieruchomości.
20. Zasady udostępniania danych EMUiA w świetle nowych przepisów.
21. Wymiana danych z innymi rejestrami.
22. Wnioski o ustalenie numeru porządkowego, kto może złożyć, rozpatrywanie wniosków. Nowy wzór wniosku, omówienie. Załączniki do wniosku, czy można ich wymagać, jakich i w jakich sytuacjach?
23. Zawiadomienia o nadaniu nr porządkowego, również w kontekście zmian w bazach danych ewidencji gruntów i budynków.
24. Odmowa nadania numeru porządkowego. W jaki sposób i w jakich okolicznościach?
25. Uchwały rad gmin w sprawie przebiegu oraz nadania nazw ulicom i placom i ich wpływ na numerację adresową.
26. Oznaczanie nieruchomości w terenie.
27. Tablice miejscowości, tabliczki z nazwami ulic, tabliczki kierunkowe etc.
28. Egzekwowanie obowiązku oznaczania nieruchomości.
29. Wnioski i dyskusja.