• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Ustalanie numeracji porządkowej budynków oraz oznaczanie lokali w budynkach – studium przypadków

online
Miejsce
Internet
Termin
09 czerwca 2025
Czas trwania
09:00 - 14:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 26 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os

Zapraszamy Państwa na szkolenie z gospodarki nieruchomościami, którego przedmiotem będzie praktyczne aspekty nadawania numeracji porządkowej budynkom oraz oznaczanie lokali zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Adresowane jest ono do pracowników administracji publicznej, zwłaszcza urzędów gmin, zajmujących się gospodarką nieruchomościami, geodezją i urbanistyką.

Ważne informacje o szkoleniu

• Ze względu na rozwijające się budownictwo zwłaszcza mieszkaniowe, w tym deweloperskie, niezbędna jest wiedza, jak prawidłowo nadawać numery porządkowe w korelacji także z numeracją wyodrębnianych lokali mieszkaniowych.
• Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, którego przedmiotem jest omówienie zasad numeracji porządkowej w świetle obwiązujących regulacji prawnych. Podczas zajęć zagadnienia prawne omawiane będą na bazie konkretnych przykładów, pytań i zagadnień potraktowanych jako dobre praktyki i rekomendowane rozwiązania. Wspólnie z prowadzącym zajęcia uczestnicy będą mogli również rozwiązać własne problematyczne kwestie.
Podczas szkolenia udzielimy odpowiedzi na pytania m.in.:
- „Czy można ustalić numer porządkowy dla budynku w budowie?”
- „Czy można ustalić numer porządkowy dla budynku, który jest dopiero projektowany?”
- „Jak prawidłowo ustalić numery porządkowe dla budynków jednorodzinnych dwulokalowych?”
- „Kto może ubiegać się o nadanie numeru porządkowego?”
- „Jak prawidłowo ustalać numery porządkowe dla ulic położonych na drogach wewnętrznych?”
- „Czy można ustalić numer porządkowy dla budynku letniskowego”?
- „Czy można ustalić numer porządkowy dla budynku gospodarczego w rolnictwie?”
- „Kiedy i w jakich warunkach można przenumerować budynki”?
- „Jakie są przesłanki odmowy ustalenia numeru porządkowego?”

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy z zakresu ustalania numerów porządkowych nieruchomości oraz zarządzania numeracją lokali w budynkach.
• Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy z zakresu procedur, prawidłowego, zgodnego z prawem, prowadzenia ewidencji numeracji i korelacji między numerami porządkowymi a numeracją lokali.
• Zapoznanie z najczęściej pojawiającymi się nieprawidłowościami i błędami w zakresie nadawania numeracji porządkowej oraz sposobami ich eliminacji.
• Poznanie konkretnych, praktycznych przypadków ustalania numerów porządkowych i oznaczania lokali w budynkach.
• Zapoznanie z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania dotyczące numeracji porządkowej.
• Otrzymanie obszernych materiałów szkoleniowych w tym: wzorów różnych uchwal i porozumień, np. uchwał w zakresie zasad ustalania numeracji porządkowej na granicach miejscowości, porozumień w zakresie zasad ustalania numeracji porządkowej na granicach gmin, wypełnionego wzoru wniosku o ustalenie numeru porządkowego, wzoru pisma – odmowy ustalenia numeru porządkowego.

zwiń
rozwiń
Program

1. Nadawanie, zmiana i zniesienie nazw miejscowości, granice miejscowości w aspekcie i w związku z numeracją porządkową nieruchomości – procedura.
2. Nadawanie i zmiana nazw ulic i placów w aspekcie i w związku z numeracją porządkową nieruchomości – procedura.
3. Nadawanie numerów porządkowych. Podstawy prawne. Dostępna literatura. Nowelizacja rozporządzenia w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Przedmiot numeracji. Definicja numeru porządkowego i co szczególnego z niej wynika?
4. Ewidencja miejscowości, ulic i adresów jako rejestr publiczny. Ogólne zasady gromadzenia, aktualizacji i udostępniania informacji wynikające ze znowelizowanych przepisów wykonawczych do Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne.
5. Jak dostosować obecną ewidencję do obowiązujących przepisów? Praktyczne problemy.
6. Numery prognozowane/przewidywane dla budynków – przypadki.
7. Numery dla budynków w budowie – przypadki.
8. Numery dla budynków wybudowanych – przypadki.
9. Numery dla budynków, gdy nie były przedmiotem prognozy – przypadki.
10. Numeracja porządkowa dla nieruchomości przy drogach wewnętrznych. - przypadki.
11. Numeracja porządkowa, gdy brak zgody na nazwę ulicy stanowiącej drogę wewnętrzną – przypadki.
12. Numeracja, gdy budynki znajdują się w znacznym oddaleniu od ulicy – przypadki i przykłady.
13. Numeracja porządkowa w budownictwie wielorodzinnym – przykłady i przypadki.
14. Numeracja budynków u zbiegu ulic i na placach, przy rondach. Wejścia główne do budynku a wejścia do lokali – różne przykłady i przypadki.
15. Numeracja porządkowa przy ulicach na granicach gmin i miejscowości w tej samej gminie. Jak to poprawnie czynić?
16. Numeracja porządkowa a numery lokali. Relacje pomiędzy nimi - przykłady.
17. Numeracja przy ulicach gminnych nieobjętych uchwałami o zaliczeniu do drogi publicznej. Omówienie przypadków i rozwiązań.
18. Nadawanie numerów porządkowych z urzędu. Tzw. „przenumerowanie”. Zmiana przepisów wykonawczych do Ustawy Pgik w tym zakresie. Warunki stosowania, orzecznictwo sądów. Czy zmiana przepisów wystarczy?
19. Adresy nieruchomości.
20. Zasady udostępniania danych EMUiA w świetle nowych przepisów.
21. Wymiana danych z innymi rejestrami.
22. Wnioski o ustalenie numeru porządkowego, kto może złożyć, rozpatrywanie wniosków. Nowy wzór wniosku, omówienie. Załączniki do wniosku, czy można ich wymagać, jakich i w jakich sytuacjach?
23. Zawiadomienia o nadaniu nr porządkowego, również w kontekście zmian w bazach danych ewidencji gruntów i budynków.
24. Odmowa nadania numeru porządkowego. W jaki sposób i w jakich okolicznościach?
25. Uchwały rad gmin w sprawie przebiegu oraz nadania nazw ulicom i placom i ich wpływ na numerację adresową.
26. Oznaczanie nieruchomości w terenie.
27. Tablice miejscowości, tabliczki z nazwami ulic, tabliczki kierunkowe etc.
28. Egzekwowanie obowiązku oznaczania nieruchomości.
29. Wnioski i dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie przeznaczone jest dla administracji publicznej, szczególnie dla pracowników urzędów gmin prowadzących rejestr ewidencji miejscowości, ulic i adresów oraz nadających numery porządkowe nieruchomościom. Ponadto skorzystać z niego mogą pracownicy administracji geodezyjnej, a także geodeci, zarządcy nieruchomości, użytkownicy wieczyści, planiści, urbaniści, administratorzy nieruchomości, deweloperzy na rynku nieruchomości, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, notariusze, komornicy, projektanci, inwestorzy na rynku nieruchomości, właściciele i najemcy lokali mieszkalnych i użytkowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Mgr inż. geodezji i kartografii, szkoleniowiec, geodeta uprawniony, negocjator, praktyk, ekspert w dziedzinie geodezji i nieruchomości, audytor norm ISO, geodeta powiatowy w starostwie powiatowym. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. Trener administracji samorządowej od 2010 roku. Ekspert w dziedzinie nieruchomości i geodezji. W latach 2004 – 2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich w Aglomeracji Wrocławskiej, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej Gazoprojekt S.A.(wówczas spółka w ramach PGNiG). Uczestnictwo w rozmowach i negocjacjach z inwestorami. Przygotowanie ofert inwestycyjnych, uczestnictwo w procedurze ulokowania Podstrefy Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i przyciągnięciu pierwszych inwestorów. Obecnie na terenach ww. będzie ulokowana jedna z największych inwestycji zagranicznych w Polsce – INTEL. Udział w projektach realizowanych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Doświadczenie zawodowe zdobyte również w ramach własnej działalności gospodarczej. Wieloletnia (ponad 14 lat) praktyka w przygotowaniu i prowadzeniu szkoleń dla jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii, przyciąganiu inwestorów i rozwoju terenów inwestycyjnych oraz tematów pokrewnych. Szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych i sporządzonych opinii. Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie). Udział w roli eksperta w projektach Inwestor I oraz Inwestor II dotyczących standardów obsługi inwestora w samorządach w województwie wielkopolskim. Członek Zarządu Związku Powiatów Województwa Dolnośląskiego (związek celowy powołany do realizacji zadań z dziedziny geodezji i kartografii, który zrealizował duży projekt Platforma Elektronicznych Usług Geodezyjnych z dofinansowaniem z UE).

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
marta
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 26 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 3 czerwca 2025 r.