• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Forum Sekretarzy: Ochrona danych osobowych, a informacja publiczna – aktualne zagadnienia, zmiany orzecznictwa, praktyczne wskazówki

Miejsce
Łódź
Termin
11 czerwca 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
639 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy. Zajęcia w formule stacjonarnej.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, Centrum Szkoleniowe w Łodzi zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Sekretarzy. Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

• Zaprezentujemy praktyczne aspekty ochrony danych osobowych, w kontekście informacji publicznej. W trakcie spotkania w pierwszej części omówimy zmiany w zakresie ochrony danych osobowych w oparciu o praktyczne rozwiązania a także rekomendację UODO. W drugiej części zajmiemy się omawianiem kwestii informacji publicznej w kontekście ochrony danych osobowych, ale także omówimy kilka nowych stanowisk w oparciu o aktualne orzecznictwo.

Cele i korzyści z udziału w sesji:
• Pogłębienie wiedzy oraz wyjaśnienie zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych, a informacji publicznej w oparciu o praktyczne przykłady, a także najnowsze orzecznictwo.
• Praktyczny rozwój umiejętności stosowania przepisów, obejmujących problematykę omawianych zagadnień.
• Wymiana doświadczeń, przedyskutowanie kwestii problematycznych z trenerem.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Ochrona danych osobowych w ujęciu funkcjonalnym.
2. Obowiązek informacyjny zgodnie z nowymi rekomendacjami UODO.
3. Weryfikacja podmiotów przetwarzających dane na zlecenie administratora danych.
4. Niezbędność analizy ryzyka.
5. Naruszenie danych osobowych – czy zawsze zgłaszamy do UODO.
6. Informacja publiczna – definicja praktyczna w oparciu o orzecznictwo.
7. Informacja przetworzona, a przekształcona – omówienie definicji w świetle orzecznictwa i na konkretnych praktycznych przykładach.
8. Ograniczenie prawa do informacji publicznej z uwagi na dane osobowe w praktyce.
9. Częściowa animizacja a ograniczenie prawa do informacji publicznej.
10. Animizacja danych w oparciu o wybrane przepisy prawa np. ustawa o petycjach.
11. Analiza konkretnych przypadków z zakresie kwalifikacji informacji publicznej jako przetworzonej.
12. Szczególny interes publiczny – wyjaśnienie znaczenia w praktyce, w oparciu o orzecznictwo i doktrynę.
13. Praktyczna analiza przypadków w szczególność: wgląd do dokumentów zawierających dane osobowe przez radnych, udostępnienie danych osobowych policji, prokuraturze, sądom, instytucją publicznym, osobą które wykażą interes prawny lub faktyczny, wnioski w trybie informacji publicznej organu jst do innego organu jst. wnioski w trybie informacji publicznej radnych.
14. Pozostanie w bezczynności, zgodnie z najnowszym orzecznictwem wniosek w spam nie stanowi już pozostania w bezczynności podmiotu zobowiązanego.
15. Pytania uczestników.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Fora - Forum Sekretarzy.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, posiada podwójny dyplom magistra: z administracji publicznej oraz z prawa. Tytuł doktora nauk prawnych obroniła w katedrze prawa administracyjnego. Rozprawę doktorską napisała nt. „Ograniczenia prawa do informacji w administracji publicznej w Polsce”. Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych, dostępie do informacji publicznej, postępowaniu administracyjnym, ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, prawie własności intelektualnej oraz prawie samorządowym. Od lat współpracuje z sektorem publicznym w zakresie obsługi i doradztwa prawnego, a także sektorem prywatnym w zakresie doradztwa prawnego. Współwłaściciel Instytutu Szkoleniowo – Doradczego, partner prawnej Kancelarii Radców Prawnych. Ekspert Związku Województw RP, współpracuje z Samorządowym Kolegiami Odwoławczymi. Obecnie obsługuje głównie jednostki publiczne w zakresie doradztwa prawnego, ochrony danych osobowych, czy też działalności szkoleniowej. Przez kilka lat wprowadzała i tworzyła na rynku polskim holding polsko – holenderski. Autorka publikacji nt. międzynarodowego prawa ochrony środowiska oraz książki pt. Informacja publiczna w jednostkach sektora publicznego. Współpracuje i prowadzi szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej, postępowania administracyjnego, szkolenia dedykowane dla placówek oświatowych, urzędów, zarządzania bezpieczeństwem informacji, ustawy o dostępie do informacji publicznej, prawo urzędnicze, umowy w obrocie gospodarczym, ustawa o prawach konsumenta, praw spółek, międzynarodowe prawo ochrony środowiska.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Sala Konferencyjna FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi, ul. Jaracza 74

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena udziału: 639 PLN dla osoby nie zrzeszonej w Forum/w przypadku członka Forum wynosi 220 PLN

Cena obejmuje: Udział w profesjonalnej sesji konsultacyjno-szkoleniowej, materiały szkoleniowe w wersji papierowej i elektronicznej, możliwość konsultacji z trenerem, przerwy kawowe i lunch.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl-lodz.pl lub mailem na adres biuro@frdl-lodz.pl do 3 czerwca 2025 r