• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamówienia publiczne na dowóz dzieci do szkół. Przygotowanie i prowadzenie - praktyczne przykłady postępowania

online
Potwierdzone
Miejsce
Internet
Termin
02 lipca 2024
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 18 czerwca 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne w oświacie będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy specjalista ds zamówień publicznych. 

Ważne informacje o szkoleniu

Z dniem 1 września 2024 r. rozpocznie się nowy rok szkolny. Dla samorządów jest to moment rozpoczęcia realizacji dowozu uczniów do szkół. Podczas szkolenia:
• w praktyczny sposób przedstawimy zagadnienia z zakresu postępowania na wybór przewoźnika,
• omówimy przygotowanie się do postępowania, zasady opisu przedmiotu zamówienia, dobór kryteriów oceny ofert, projekt umowy oraz wskaźniki waloryzacji,
• przedstawimy przykładowe rozwiązania w zakresie przeprowadzenia postępowania na dowóz dzieci do placówek oświatowych, możliwe do wykorzystania przez uczestników szkolenia,

• udzielimy wskazówek w zakresie przygotowania umowy, która ujmowałaby możliwość zmiany cen składników mających wpływ na realizację zamówienia (w tym cen paliwa) w perspektywie kilkunastu miesięcy.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy z zakresu udzielania zamówień publicznych na dowóz dzieci do szkoły.
• Uzyskanie odpowiedzi na pojawiające się pytania i wątpliwości związane z przedmiotem zajęć, w tym te związane ze zmianami w przepisach prawa.
• Szczegółowe zapoznanie z wzorcowymi dokumentami przygotowanymi przez prowadzącego, a także otrzymanie w wersji elektronicznej:
- przykładowych opisów przedmiotu zamówienia, pozwalających w procedurach zamówień publicznych ustalić kryteria oceny ofert,
- projektu umowy,
- zaproszenia do składania ofert w procedurze poniżej progu 130 000 zł oraz w procedurach zamówień publicznych.
• Zapoznanie ze sposobami postępowania w zależności od wartości zamówienia. W praktyce uczestnicy szkolenia otrzymają 2 przykładowe ścieżki postępowania. Jedna w procedurach o wartości poniżej 130 000 zł i druga, gdy wartość zamówienia będzie równa lub wyższa niż 130 000 zł.
• Przygotowane przykłady i rozwiązania omawiane na szkoleniu będą dla uczestników szkolenia udostępnione w wersji elektronicznej, co ułatwi wykorzystanie ich w prowadzonych postępowaniach lub dostosowanie do własnych rozwiązań.

zwiń
rozwiń
Program

1. Aktualny stan prawny – zestawienie przepisów i wymagań obowiązujących w dacie prowadzenia szkolenia. Uwagi praktyczne dotyczące zamówień w aktualnym stanie prawnym.
2. Podział sposobu postępowania w zależności od przedmiotu zamówienia i wartości zamówienia.
• Schemat postępowania na usługę dowozu dzieci do szkoły.
• Dopuszczenie składania ofert częściowych. Na co zwrócić uwagę i w jaki sposób ująć takie rozwiązanie w dokumentacji postępowania?
• Obliczenie wartości zamówienia zgodnie z ustawą pzp i sumowanie zamówień. Kiedy sumować, a w jakich przypadkach NIE. Opinie i interpretacje – także UZP.
• Regulacje wewnętrzne – procedury nie objęte przepisami ustawy pzp („regulaminowe”).
• Ustawa pzp – tryby i możliwość ich zastosowania w przypadku wyżywienia.
• Przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia.
• Przykłady kryteriów oceny ofert w zależności od przedmiotu zamówienia.

• Na co zwrócić uwagę przygotowując i prowadząc postępowanie. Punkty krytyczne.
3. Przygotowanie i prowadzenie postępowania nie objętego trybami ustawy pzp (poniżej 130 000 zł).
• Regulacja wewnętrzna – na co zwrócić uwagę.
• Opis przedmiotu zamówienia.
• Zapytanie ofertowe – załączniki. Treść i wymagania.
• Istotne elementy umowy w szczególności wskaźniki waloryzacji przy sukcesywnym wzroście cen..
• Ogłoszenie, zaproszenie, warunki i wymagania, kryteria oceny ofert.
• Elektronizacja w prowadzonym postępowaniu, jak można usprawnić postępowanie.
• Dokumentowanie postępowania.
4. Zamówienia publiczne o wartości zamówienia równej lub przekraczającej 130 000 zł.
• Wybór trybu postępowania. Czy tylko tryb podstawowy jest dobrym wyborem?
• Postępowanie z możliwością zawarcia umowy na 2- 3 lata z efektywnym wykorzystaniem środków publicznych. Można taniej i prościej. Przykładowy schemat postępowania zgodnie z ustawą pzp.
• Przygotowanie SWZ, załączników i ogłoszenia o zamówienia w BZP. Przykładowa dokumentacja.
• Prowadzenie postępowania na przykładzie trybu podstawowego (art. 275 pkt 1). Schemat i sposób postępowania.
• Realizacja umowy – zmiany, aneksy.
• Raport z realizacji umowy. Przykładowe rozwiązanie.
• Obowiązki w trakcie realizacji umowy – punkty kluczowe.
• Sytuacje niedopuszczalne w realizacji umów w zamówieniach publicznych. Propozycja dalszego postępowania zamawiającego.
• Ogłoszenie o wykonaniu umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5. Kilka uwag praktycznych przygotowanych przez prowadzącego szkolenie.
6. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Przedstawiciele organów prowadzących, dyrektorzy i kierownicy wydziałów oświaty/edukacji, CUW-ów, dyrektorzy szkół, pracownicy przygotowujący opis przedmiotu zamówienia oraz zajmujący się przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania na dowóz uczniów do szkół, członkowie komisji przetargowych, kontrolerzy i audytorzy wewnętrzni, jednostki nadzorujące, pracownicy Regionalnej Izby Obrachunkowej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku, doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, a także w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Posiada cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca i kontrola zamówień. Każdego roku prowadzi średnio w roku ok. 110 szkoleń jedno/dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefoniczne) jest prowadzone od ponad 29 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Siwierska
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 18 czerwca 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 26 czerwca 2024 r.