• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Wsparcie oraz organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego

Miejsce
Internet
Termin
26 sierpnia 2024
Czas trwania
09:30 - 14:00
Cena
439 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Przy zgłoszeniu do 12 sierpnia 2024 r. cena wynosi 399 zł netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie przeznaczone dla nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, pracowników JST obsługujących oświatę oraz dyrektorów placówek edukacyjnych. Jego celem jest przekazanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności niezbędnych do skutecznego wspierania uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas proponowanego szkolenia uczestnicy otrzymają kompleksowe informacje na temat organizacji oraz finansowania wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na podstawie aktualnych przepisów prawnych. Podczas szkolenia przedstawimy m.in. zakresy obowiązków specjalistów w kontekście zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz przykłady dobrych praktyk w organizacji i finansowaniu tych zajęć. Analiza protokołów pokontrolnych pomoże w ocenie poprawności dokumentacji związanej z wsparciem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym także uczniów cudzoziemców.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Usystematyzowanie obowiązujących podstaw prawnych oraz omówienie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.
• Ukierunkowanie działań dyrektorów, jako organizatorów pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, w celu wypełnienia podstawowych założeń wsparcia rozwoju każdego ucznia.
• Udzielenie odpowiedzi na pytania takie jak np.:
- Jakie przepisy prawne regulują organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w polskich szkołach?
- Jakie zmiany w przepisach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej weszły w życie w ostatnich latach?
- Jakie są obowiązki szkoły w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
- Jakie prawa mają uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
- Jakie rodzaje wsparcia są dostępne dla uczniów z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej?
- Jak funkcjonuje zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole?
- Jakie elementy powinna zawierać wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU)?
- Jakie są zasady konstruowania Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET)?
- Jakie informacje powinny być zawarte w indywidualnej teczce ucznia?
- Jakie są etapy procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole?
- Kto jest odpowiedzialny za inicjowanie i monitorowanie procesu udzielania pomocy?
- Jakie dokumenty są wymagane w procesie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
- Jakie działania są podejmowane w ramach bieżącej pracy z uczniem wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
- Jakie role pełnią nauczyciele i specjaliści w systemie udzielania pomocy?
- Jakie są najczęstsze trudności napotykane przez szkoły w organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w świetle prawa oświatowego:
a. analiza przepisów prawa regulujących organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Uczniowie objęci pomocą psychologiczno-pedagogiczną w tym:
a. posiadający opinię/orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej,
b. posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
3. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
a. przegląd form pracy, 
b. zadania i rola specjalistów, 
c. zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
4. Poznanie zasad dokumentowania działań w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
a. wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU), 
b. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) – zasady konstruowania,
c. indywidualna teczka ucznia.
5. Przedstawienie i omówienie procedury udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
6. System udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ramach bieżącej pracy z uczniem.
7. Pytania i odpowiedzi dotyczące tematyki szkolenia. Jakie są najlepsze praktyki w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Dyrektorzy szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowych, nauczyciele i specjaliści zatrudnieni w tych placówkach, członkowie zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dyrektorzy CUW-ów, ZEAS-sów, pracownicy jst odpowiedzialni za zadania związane z zarządzaniem oświatą.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze organów administracji publicznej. Pedagog i wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Opolskiego. Szkoleniowiec, prowadzący od prawie 20 lat liczne warsztaty, seminaria i szkolenia dla kadry administracji publicznej z zakresu prawa oświatowego. Wieloletni ekspert w FRDL.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Agnieszka Wronecka
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 722 152 180
agnieszka.wronecka@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 12 sierpnia 2024 r. promocyjna cena wynosi 399 zł netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 21 sierpnia 2024 r.