• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Optymalizacja systemu pomocy społecznej dla osób doświadczających bezdomności. Rola i zadania kadry zarządzającej w efektywnym wsparciu zespołu

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie, dzięki któremu uczestnicy będą mieli okazję poznać tajniki pracy z osobami bezdomnymi, zdobyć nowe umiejętności i narzędzia pracy socjalnej. Zajęcia będą miały charakter praktycznych warsztatów oraz sesji pytań i odpowiedzi, co pozwoli uczestnikom na rozwinięcie i doskonalenie swoich zdolności w budowaniu skutecznego zespołu, a co za tym idzie systemu wsparcia dla osób bezdomnych. W trakcie szkolenia będziemy stosować symulacje rozwiązywania konfliktów w zespole oraz ćwiczenia praktyczne, które pozwolą lepiej zrozumieć i radzić sobie z trudnościami w pracy socjalnej.

Zajęcia prowadzone przez doświadczonego trenera, praktyka, który zaprezentuje sprawdzone rozwiązania i dobre praktyki.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • pozyskanie wiedzy na temat problematyki bezdomności,
  • nabycie umiejętności pracy z osobami bezdomnymi,
  • rozwinięcie kompetencji w budowaniu skutecznego zespołu oraz rozwiązywaniu konfliktów,
  • nabycie umiejętności stosowania sprawdzonych narzędzi i technik pracy socjalnej.
zwiń
rozwiń
Program

1. Omówienie roli instytucji oraz organizacji w systemie pomocy społecznej.
2. Prezentacja najlepszych praktyk w pomocy osobom bezdomnym.
3. Rola i zadania kadry zarządzającej w efektywnym wsparciu zespołu.
4. Analiza roli kierownika w pracy z zespołem pracowników socjalnych.
5. Omówienie technik zarządzania zespołem oraz strategii motywacyjnych.
6. Rozwiązywanie konfliktów oraz budowanie relacji zespołowych - warsztaty.
7. Rozwój osobisty i kompetencje miękkie - jak budować pewność siebie, skuteczniej się komunikować i radzić sobie ze stresem w pracy socjalnej - warsztaty i sesje pytań i odpowiedzi.
8. Grupowe formy pracy socjalnej z klientami pomocy społecznej – warsztaty.
a) sesje pytań i odpowiedzi dotyczące konkretnych sytuacji i problemów zespołowych.
10. Symulacje konfliktów w zespołach – ćwiczenia.
11. Analiza i omówienie podejścia oraz strategii w rozwiązywaniu trudnych sytuacji w zespole.
12. Podsumowanie szkolenia i dyskusja.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra średniego szczebla zarządzania, kierownicy/koordynatorzy miejskich i gminnych ośrodków pomocy społecznej, przedstawiciele NGO-sów działający w obszarze bezdomności.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Superwizor pracy socjalnej, mediator oraz terapeuta ds. uzależnień, gminny koordynator instytucji i organizacji działających w obszarze niesienia pomocy osobom bezdomnym. Pracą socjalną zajmuje się od ponad 26 lat, specjalizując się w obszarze kryzysu bezdomności. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla pracowników socjalnych oraz osób związanych z sektorem pomocy społecznej. Jego wiedza i umiejętności są oparte na praktycznym doświadczeniu oraz aktualnych badaniach i innowacyjnych podejściach do pracy z osobami bezdomnymi.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Szkolenie będziemy realizowali w formie stacjonarnej w siedzibie Ośrodka, Katowice, ul Moniuszki 7 III p.

Cena: 490 zł netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

 Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 10 września 2024 r.