• W każdym miejscu, gdzie pracujemy w zespole oprócz niewątpliwych plusów, są też i konflikty, których nie da się uniknąć. Są wszechobecne w miejscu pracy, budzą trudne emocje, zostawiają doświadczenia pełne żalu, pretensji, rozczarowań, gniewu. Silne emocje, brak wzajemnego zrozumienia, nieskuteczna komunikacja, przekształcają się w spadek motywacji do pracy w zespole. Zwiększają w Nas obawy o przyszłość, zakłócają komunikacje, powodują wzrost niezdrowej rywalizacji współpracowników zespole. Zadania i cele stawiane przez zwierzchników, budzą więcej stresu niż energii do działania. Tak działa konflikt, który eskaluje wśród członków zespołu, jeśli zostawimy go bez pozytywnej reakcji. Jaka jest alternatywa? To sposoby przekształcania konfliktów, w pozytywną motywację do rozwijania relacji oraz rozwijania kompetencji zawodowych. Strategie rozstrzygania konfliktów, nie są żadna tajemniczą wiedzą dla wybranych. Tych umiejętności, można się nauczyć. Spory, konflikty w relacjach są nieuniknione, różnice pojawiają się wcześniej czy później w każdej grupie. Są naturalną częścią pracy w zespołach. Dodatkowo, powyższe kryzysy są niezbędne do rozwoju kompetencji społecznych, każdego współpracownika w zespole. W każdym konflikcie tkwi zarówno siła rozwoju oraz siła destrukcji, ale co przeważy? Decyduje o tym, sposób w jaki dany spór zostanie rozstrzygnięty.
• W trakcie spotkania, uczestnicy będą mogli zapoznać się z technikami rozwiązywania konfliktów oraz poznają efektywne sposoby komunikacji w emocjach. W rezultacie dużo łatwiej i wydajniej będą mogli realizować swoje cele, zadania stawiane przez zwierzchników.
Rozwój osobisty