• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Prowadzenie skutecznych samorządowych kampanii wyborczych - Lubelskie Forum Samorządowe

Koszt udziału dla przedstawicieli JST zrzeszonych w Lubelskich Forach Samorządowych: 300 zł. + VAT

Ważne informacje o szkoleniu

Szanowni Państwo, 
kandydaci i kandydatki startujący w wyborach samorządowych na stanowisko wójta, burmistrza, prezydenta miasta oraz kadra kierownicza i menedżerowie, stanowiący trzon komitetów wyborczych

FRDL RO w Lublinie zaprasza na stacjonarne spotkanie warsztatowo-konsultacyjne, które zrealizujemy w ramach Lubelskiego Forum Samorządowego w formie warsztatów o charakterze interaktywnym z aktywnym udziałem uczestników.

Spotkanie warsztatowo-konsultacyjne ma przygotować do:
• samodzielnego przygotowanie dobrej strategii i taktyki wyborczej, atrakcyjnej dla wyborców oraz dziennikarzy.
• samodzielnego opracowania i analizy swoich mocnych i słabszych stron.
• określenia grupy docelowe wyborców i ułoży odpowiedni, trafiający do nich przekaz.  
• uczestnicy ułożą i zastosują skuteczny program wyborczy i plan kampanii.
• przygotowanie dobrych wyborczych materiałów informacyjnych, odpowiednio dobranych do każdej grupy docelowej.
• opanowania umiejętności do obrony się przed tzw. czarnym PR-em.
• poradzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.
• zorganizowania efektywnie działającego sztabu wyborczego.
• zastosowania w praktyce skutecznych i etycznych narzędzi wpływu społecznego.

 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Nadrzędnym celem spotkania z elementami warsztatu jest przekazanie wiedzy i umiejętności tworzenia dobrych strategii wyborczych, wyboru odpowiedniego rodzaju działań marketingu politycznego, wybierania skutecznej taktyki prowadzenia działań przed, w trakcie i po zakończeniu kampanii wyborczej. Równie ważne jest poznanie przez uczestników mechanizmów rządzących każdą kampanią wyborczą co  zwiększy  możliwości zdobycia przez nich większej sympatii  a w konsekwencji poparcia wyborców.

Cele szczegółowe:
• poznanie metod analizy swoich mocnych i słabszych stron,
• zdobycie wiedzy oraz umiejętności  prawidłowej analizy elektoratu,
• wykształcenie i nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowaniem i wygłaszaniem atrakcyjnych prezentacji publicznych,
• zdobycie umiejętności tworzenia atrakcyjnych materiałów wyborczych,
• zdobycie kompetencji w obszarze media relations podczas prowadzenia lokalnych kampanii wyborczych,
• unikanie najczęściej popełnianych błędów w trakcie lokalnej kampanii wyborczej.

zwiń
rozwiń
Program

Moduł I. Strategia wyborcza kampanii samorządowych

•  Czym jest kampania wyborcza?
•  Zasady prowadzenia kampanii wyborczej. Co można a czego nie w ujęciu prawnym.
•  Czy w ogóle potrzebna jest strategia wyborcza? Czym jest i co gwarantuje.
•  Cel, wartości, misja, wizja i pobudki działań kandydata. Solidny fundament do zbudowania każdej strategii.
•  Badania ilościowe i jakościowe. Łatwy klucz pomocny w wyborze dobrej strategii.
•  Etapy i kluczowe elementy strategii wyborczej.
•  Grupy docelowe w kampanii wyborczej. Marketing polityczny, czyli działaj jak skuteczny  przedsiębiorca.
•  Wsparcie kandydata. Czy jest konieczne? Gdzie oraz u kogo szukać wsparcia?
•  Parę słów o rywalach. Nie lekceważ kontrkandydatów.


Moduł II. Konstruowanie przekazu do wyborców.

•  Tematy kampanii, dobry program wyborczy, silne hasła wyborcze, atrakcyjne bio kandydata, skuteczna autoprezentacja.
•  Plan kampanii wyborczej. Etapy, zadania oraz spójny kalendarz.
•  Organizacja i optymalne zarządzanie zasobami kandydata.
•  Atrakcyjne materiały wyborcze. 12 sprawdzonych, dobrych przykładów.
•  Reklama, sprzedaż a wybory. Skuteczne strategie marketingowe wykorzystywane w kampaniach wyborczych.


Moduł III. Taktyka kampanii wyborczych. Działania na jednym czy wielu frontach ?

•  Kampania bezpośrednia. Skuteczność w czasach powszechnej dygitalizacji.
•  Kampania negatywna. Skuteczność, etyka, obrona przed czarnym PR-em.
•  Kampania celowana. Przekaz do konkretnych grup i środowisk.
•  Kampania medialna. Jak zjednać sobie media i maksymalnie wykorzystać ich siłę.
•  Kampania internetowa. Czy warto promować się wszędzie? Jak optymalnie wykorzystać możliwości i zasoby sieci.
•  Budowanie swojego publicznego wizerunku.
•  Najczęstsze błędy popełniane  podczas przygotowania i prowadzenia kampanii wyborczej.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kandydaci i kandydatki startujący w wyborach samorządowych na stanowisko wójta, burmistrza, prezydenta miasta oraz kadra kierownicza i menedżerowie, stanowiący trzon komitetów wyborczych

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, trener biznesu i wystąpień publicznych, specjalista ds. komunikacji, wizerunku, marketingu, a także specjalista twórczej resocjalizacji. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, właściciel Firmy Consultingowej.
Na koncie ma kilkaset nagrań telewizyjnych i radiowych oraz artykułów w prasie lokalnej i ogólnopolskiej. Współpracował przy produkcjach filmowych dla BBC, TVP,  PR, TVN, Polsat, TTV. Od 2011 do 2022 roku prowadził cykliczne szkolenia rzeczników prasowych oraz kadry kierowniczej, w tym SW.
Uczestnik wielu szkoleń z zakresu telewizyjnych i radiowych wystąpień publicznych, absolwent Akademii Telewizyjnej TVP S.A. 2016 i 2018.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Samorządy-członkowskie Lubelskich Forów Samorządowych działających przy FRDL RO w Lublinie:
Abramów, Annopol,  Bełżyce, Biała Podlaska (miasto), Biłgoraj (gmina, miasto i powiat), Bychawa, Chodel, Chrzanów, Cyców, Czemierniki, Dęblin, Garbów, Głusk, Godziszów, Firlej, Frampol, Jastków, Kamionka, Karczmiska, Kock, Końskowola, Księżpol, Kurów, Lubartów (powiat), Lublin (miasto), Ludwin, Łuków (powiat), Miączyn, Michów, Międzyrzec Podlaski (gmina), Niedrzwica Duża, Niedźwiada, Opole Lubelskie (powiat), Ostrów Lubelski, Ostrówek, Puchaczów, Puławy (miasto i powiat), Rachanie, Spiczyn, Stanin, Szczebrzeszyn, Siennica Różana, Świdnik (miasto), Tomaszów Lubelski (gmina i powiat), Trzebieszów, Ulhówek, Urszulin, Uścimów, Włodawa (gmina), Wilków, Wólka, Wysokie