• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Wybrane zagadnienia z zakresu migracji i dokonywania zmian w aktach stanu cywilnego oraz wydawania dokumentów z rsc z uwzględnieniem najnowszych zmian legislacyjnych

online
Miejsce
Internet
Termin
20 marca 2025
Czas trwania
09:30 - 13:30
Cena
409/445 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 445 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 6 marca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie przedstawienie uczestnikom praktycznych aspektów migracji aktów do rejestru stanu cywilnego (RSC), dokonywania zmian w zapisach oraz wydawania dokumentów zgodnie z obowiązującymi regulacjami. Podczas szkolenia omówimy najnowsze zmiany prawne, zasady poprawnego przetwarzania danych w systemie RSC oraz procedury związane z transkrypcją, sprostowaniami i unieważnianiem aktów stanu cywilnego.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, podczas którego przedstawimy praktyczne zagadnienia z zakresu rejestracji stanu cywilnego z uwzględnieniem zmian legislacyjnych. Tematyka zajęć będzie uwzględniała także nowości w przepisach oraz najnowsze orzecznictwo. Prowadzący, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy w USC, szczegółowo przeanalizuje zagadnienia związane z kwestią migracji aktów oraz wydawania dokumentów z rejestru stanu cywilnego.

Zajęcia będą miały charakter praktyczny, wzbogacone zostaną wybranymi orzeczeniami, kazusami i przykładami pochodzącymi z wieloletniej pracy eksperta.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Poszerzenie i ugruntowanie posiadanej wiedzy w zakresie stosowania obowiązujących przepisów dotyczących migracji aktów czy nanoszenia zmian w aktach stanu cywilnego. Omówienie wybranych problemów związanych z bieżącą pracą w USC.
• Przegląd wybranego orzecznictwa dotyczącego problematyki szkolenia.
• Możliwość konsultacji, podczas zajęć, kwestii problemowych z doświadczonym ekspertem, praktykiem.
• Wskazanie:
− Przykładów postępowania w przypadku migracji aktów stanu cywilnego.
− Jak przenosić akty do rejestru stanu cywilnego?
− Jak poprawnie sporządzić i uzupełnić asc? Jak dołączać wzmianki i przypiski?
− Jak wydawać odpisy?
− Kiedy możemy odmówić wydania odpisu bądź zaświadczenia?
− Czym jest interes prawny?
− Czy i jakie opłaty pobieramy od pełnomocnictw?
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Migracje aktów:
• przenoszenie aktów do rejestru stanu cywilnego,
• dołączanie wzmianek dodatkowych i przypisków,
• umieszczanie informacji w adnotacjach.
2. Wysyłanie i realizacja zleceń.
3. Wydawanie dokumentów z rejestru stanu cywilnego:
• wydawanie odpisów i zaświadczeń, w tym zaświadczeń o stanie cywilnym, forma odmowy,
• pojęcie interesu prawnego,
• pełnomocnictwa i opłaty od pełnomocnictw.
4. Inne, niż przewidziane w art. 44, formy udostępniania informacji przez kierownika urzędu stanu cywilnego:
• wydawanie dokumentów z akt zbiorowych,
• zwrot dokumentów, stanowiących akta zbiorowe - art. 26 ust. 2 i art. 138 p.a.s.c.,
• wynoszenie akt zbiorowych poza urząd stanu cywilnego.
5. Zmiany w aktach stanu cywilnego:
• sprostowanie aktu stanu cywilnego,
• uzupełnienie aktu stanu cywilnego,
• omówienie wybranych orzeczeń sądów w zakresie zamian w aktach stanu cywilnego,
• sprostowanie i uzupełnienie aktów przekazanych do Archiwum Państwowego.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy i pracownicy usc

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Od 2006 r. z-ca kierownika USC, obecnie pełni funkcję zastępcy dyrektora Urzędu Stanu Cywilnego w jednym z dużych miast. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. W latach 2001-2005 zatrudniona w Ministerstwie Spraw Zagranicznych (dział prawny Konsulatu Generalnego RP w Toronto).

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Małgorzata Nieroda
Dyrektor FRDL Podkarpackiego Ośrodka Samorządu Terytorialnego
tel. 17 862 69 64
malgorzata.nieroda@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 445 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 6 marca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

 

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia  do 17 marca 2025 r.