Zarządzanie zespołem w administracji, motywowanie oraz skuteczna komunikacja
WAŻNE INFORMACJE:
Proponowane przez nasz szkolenie jest praktycznym warsztatem z zakresu zarządzania zespołem. Biorąc udział w szkoleniu:
- Poszerzą Państwo swoją wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania zespołem w administracji.
- Poznają Państwo techniki skutecznego delegowania zadań, motywowania i komunikowania się z podległymi pracownikami.
CELE I KORZYŚCI:
- Zdobycie praktycznej wiedzy związanej z zarządzaniem personelem, motywowaniem i komunikacją do wykorzystania w pracy z własnym zespołem.
- Zdiagnozowanie własnego stylu kierowania, stylu reprezentacji sensorycznej oraz stylu komunikacji.
- Poznanie m.in. zasad dobierania stylu przywództwa do pracownika.
- Poznanie źródeł i sposobów motywowania podwładnych.
- Pogłębienie wiedzy na temat stylów komunikacji i zdiagnozowanie swojego stylu.
PROGRAM:
MODUŁ 1: Zarządzanie pracownikami:
- Typy stylów kierowania a stopień gotowości pracownika do wykonania zadania.
- Autodiagnoza własnego stylu kierowania.
- Delegować czy zlecać zadania – komu, kiedy i jak?
- Wyrażanie oczekiwań - jak prawidłowo formułować oczekiwania do podwładnych?
- Wyznaczanie celów metodą SMART.
MODUŁ 2: Motywacja pracowników:
- Rodzaje potrzeb pracowników i metody ich zaspokajania.
- Źródła motywacji – co ludzi motywuje do działania?
- Zasady dobrego motywowania podwładnych.
- Rodzaje motywatorów pozapłacowych.
- Właściwa pochwała jako skuteczny motywator.
MODUŁ 3: Komunikacja z pracownikami:
- Style reprezentacji sensorycznej - jak je rozpoznać i skutecznie się komunikować?
- Kwadrat komunikacji i wynikające z niego 16 płaszczyzn komunikacji.
- Autodiagnoza własnego stylu komunikacji.
- Konstruktywna informacja zwrotna – model pełen ekspresji.
- Trudni rozmówcy - jak sobie z nimi radzić? Metody na przełamanie negatywnej postawy rozmówcy m.in. sceptycznej, wyniosłej, dominującej, wycofanej.
ADRESACI: Kadra zarządzająca, kadra kierownicza, liderzy, osoby chcące podnieść swoje kompetencje w zakresie efektywnego kierowania zespołami pracowniczymi.
Prowadzący:
Trener profesjonalnego wizerunku, etykiety biznesu, komunikacji i autoprezentacji z wieloletnim doświadczeniem. Na co dzień pomaga urzędnikom, pracownikom wszystkich szczebli oraz przedsiębiorcom zwiększać zawodową i osobistą skuteczność oraz budować wiarygodność w oczach klientów i współpracowników. Uczy komunikacji przez profesjonalne zachowanie. Posiada dwunastoletnie doświadczenie zawodowe w biznesie m.in. w branży farmaceutycznej i medycznej, gdzie zdobyła praktyczne doświadczenie w biznesowej komunikacji, budowaniu i utrzymywaniu długofalowych relacji z klientami, sprzedaży i negocjacjach. Od 2006 roku prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji interpersonalnych i osobistych takich jak: komunikacja, szkolenia managerskie, etykieta w biznesie, sztuka dyplomacji, obsługa klienta, savoir-vivre, etykieta ubioru, dress code, autoprezentacja, asertywność, wystąpienia publiczne, profesjonalny sekretariat i recepcja. Jako ekspert zapraszana jest do programów telewizyjnych oraz radiowych. Współpracuje z prasą i portalami internetowymi, pisząc artykuły na temat wizerunku, etykiety i marki osobistej.