• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Praktyczne aspekty funkcjonowania komisji rozwiązywania problemów alkoholowych w świetle aspektów prawa w 2025 r.

Miejsce
Poznań
Termin
02 kwietnia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
625 zł
Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu szkolenie w formie stacjonarnej, podczas którego omówimy krok po kroku działanie komisji z uwzględnieniem aspektów, które podlegają kontroli NIKu oraz RIO. Przeanalizujemy wydatki pod kątem rozdziału według zaleceń RIO budżetu na alkoholowy i małpkowy. Określimy warunki uczestnictwa członków komisji w posiedzeniach Zespołu Interdyscyplinarnego oraz grup diagnostyczno - pomocowych. Porozmawiamy jakie problemy i wyzwania pojawiły się w ostatnim czasie w poszczególnych gminach, np. podczas kontroli punktów sprzedaży (weryfikacja wydruków z kasy fiskalnej) czy podczas realizacji sądowej procedury zobowiązania do podjęcia leczenia odwykowego. 

Szkolenie, które zostało zaplanowane w formie stacjonarnej dla przedstawicieli gmin to jedno z nielicznych przedsięwzięć, które daje możliwość, oprócz zdobycia wiedzy, także nawiązania roboczych kontaktów ze swoimi koleżankami / kolegami z innych urzędów na terenie województwa.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Omówienie najważniejszych kwestii dotyczących zasad działania GKRPA, zakresu działania komisji, organizacji jej prac, ochrony danych osobowych.
  • Wskazanie zasad i procedury kontroli punktów sprzedaży alkoholu, weryfikacji oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych.
  • Możliwość uzyskania praktycznych porad i wskazówek dotyczących bieżącej pracy w GKRPA, problematyki z zakresu prawidłowego wydawania środków pochodzących z „opłaty korkowej” w celu ustrzeżenia się przed nieprawidłowościami w bieżącej pracy jak i w przypadku kontroli.
  • Wymiana doświadczeń, konsultacje z ekspertem – praktykiem.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Ważne zapisy Narodowego Programu Zdrowia oraz Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi wpływające na praktykę działania komisji ( odniesienia zapisów w gminnym programie do NPZ, zadania ustawowe a zadania komisji - czy komisja ma się zajmować problemami narkotykowymi, uzależnieniami behawioralnymi, prowadzić rozmowy motywacyjne w porozumieniu z punktami konsultacyjnymi?)
  2. Komisja a procedury administracyjne: co i kiedy stosować?
  3. Budżet alkoholowy i budżet małpkowy - podział wymagany przez ustawę i podpowiedzi jak zastosować to dla poprawności w oczach RIO
  4. Procedura Niebieskie karty w komisji - kiedy, jak i dlaczego? Płatne uczestnictwo w posiedzeniach Zespołu (grupy diagnostyczno - pomocowej)
  5. Rozmowy motywacyjne i procedura zobowiązania do podjęcia leczenia odwykowego - kiedy stosować procedurę a kiedy ja zamykać?
  6. Kontrola punktów sprzedaży napojów alkoholowych
  7. Omówienie specyficznych przypadków występujących na terenie gminy.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Członkowie GKRPA oraz pracownicy urzędów współpracujących z komisjami.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wieloletni pracownik PARPA, dyplomowany specjalista z zakresu profilaktyki społecznej, praktyk - wieloletni członek komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, szkoleniowiec z 15 letnim doświadczeniem, przeszkolił ponad 500 komisji w Polsce.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Hotel Korel

ul. 28 Czerwca 1956 r. 209, Poznań 61-485

Koordynatorzy
Anna Szumkowska
Inne terminy szkoleń
Zielona Góra
FRDL Zielona Góra
Termin
28 marca 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00