• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Asertywna komunikacja w pracy urzędnika – pewność, szacunek i profesjonalizm w relacjach zawodowych

online
Miejsce
Internet
Termin
08 maja 2025
Czas trwania
10:00 - 14:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 24 kwietnia 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie z zakresu asertywności, podczas zajęć omówione zostaną techniki asertywnego zachowania w komunikacji, wobec manipulacji, czy agresywnych postaw innych ludzi.

Ważne informacje o szkoleniu

• Przedmiotem szkolenia będzie rozwijanie kompetencji asertywnej komunikacji – umiejętności wyrażania swojego zdania, odmawiania, przyjmowania krytyki i pochwał, a także wyznaczania granic w relacjach zawodowych, przy jednoczesnym utrzymaniu kultury, szacunku i profesjonalizmu.
• Uczestnicy poznają praktyczne techniki asertywności dostosowane do realiów pracy administracyjnej, nauczą się radzenia sobie z trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi oraz budowania dobrych relacji z przełożonymi, współpracownikami, podwładnymi i interesantami.
• Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową. Poza mini-wykładami uczestnicy są aktywizowani poprzez dyskusje na forum, pracę w małych grupach oraz ćwiczenia indywidualne.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Dowiesz się:
- Czym jest asertywność i jak odróżniać ją od uległości i agresji.
- Jakie są kluczowe zasady asertywnej komunikacji w pracy urzędnika.
- Jakie są najczęstsze pułapki i mity dotyczące asertywności w kontaktach zawodowych.
• Nauczysz się:
- Odmawiać w sposób uprzejmy i stanowczy, bez naruszania relacji.
- Wyrażać swoje zdanie i potrzeby w sposób jasny i niekonfliktowy.
- Reagować na krytykę i pochwały z profesjonalizmem i spokojem.
- Budować relacje oparte na szacunku z przełożonymi, podwładnymi, współpracownikami i klientami/interesantami.
• Uzyskasz odpowiedzi na pytania:
- Jak asertywnie wyrażać własne opinie i potrzeby, unikając konfliktów?
- Jak odmawiać, nie psując relacji z rozmówcą?
- Jak radzić sobie z krytyką i jak przyjmować pochwały?
- Jak komunikować się asertywnie z przełożonym, podwładnym, współpracownikiem i klientem?
• Zdobędziesz:
- Umiejętność stanowczego, lecz uprzejmego wyrażania opinii.
- Pewność w podejmowaniu decyzji i reagowaniu na trudne sytuacje.
- Lepszą organizacja pracy poprzez jasne komunikaty i określanie granic.
- Redukcję stresu związanego z konfliktami i nieporozumieniami.
- Wzmocnienie autorytetu zawodowego i skuteczności w komunikacji.

zwiń
rozwiń
Program

1. Fundamenty asertywności:
• Definicja asertywności i jej znaczenie w pracy urzędnika.
• Prawdy i mity o asertywności w relacjach zawodowych.
• 3 kluczowe zasady asertywności w komunikacji urzędowej.
• Typy zachowań: asertywne, agresywne, uległe – rozpoznawanie i unikanie błędów w kontaktach służbowych.
• Autodiagnoza własnej mapy asertywności.
2. Techniki asertywnej komunikacji w pracy:
• Asertywna odmowa z zachowaniem profesjonalnych i uprzejmych relacji.
• Sposoby wyrażania własnego zdania bez wywoływania konfliktów.
• Oddzielanie faktów od interpretacji – jak unikać nieporozumień i błędów komunikacyjnych.
• Strategie odpowiadania na krytykę ze strony przełożonych, współpracowników i interesantów.
• Jak właściwie przyjmować pochwały i komplementy, budując własny autorytet i kulturę pracy.
3. Asertywność w relacjach zawodowych:
• Komunikacja asertywna z przełożonym – jak formułować stanowiska i wyrażać potrzeby.
• Relacja z podwładnym – jak wspierać zespół i jasno wyznaczać granice.
• Współpraca z innymi urzędnikami – dbanie o wzajemny szacunek i konstruktywną atmosferę w zespole.
• Kontakt z klientem instytucji – jak utrzymać profesjonalizm, uprzejmość i stanowczość w obsłudze interesanta.

zwiń
rozwiń
Adresaci

• Pracownicy urzędów i instytucji administracji publicznej.
• Kadra kierownicza.
• Osoby pracujące w zespołach.
• Osoby obsługujące klientów i interesantów.
• Wszystkie osoby chcące komunikować się asertywnie, nauczyć się odmawiać, konstruktywnie reagować na ocenę i krytykę, wyznaczać granice i jasno je komunikować.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trenerka komunikacji, wizerunku i etykiety biznesu z 19-letnim stażem. Magister zarządzania. Psycholog społeczny. Praktyk Dialogu Motywującego. Od 2006 roku prowadzi szkolenia i sesje indywidualne z doskonalenia kompetencji interpersonalnych i osobistych takich jak: efektywna komunikacja, umiejętności managerskie, asertywność, feedback, etykieta w biznesie, sztuka dyplomacji, obsługa klienta, savoir-vivre, dress code, autoprezentacja, profesjonalny sekretariat i recepcja. Wyznaje zasadę, że silne umiejętności interpersonalne są kluczowe dla sukcesu w dzisiejszym życiu zawodowym. Posiada dwunastoletnie doświadczenie korporacyjne m.in. w branży farmaceutycznej i medycznej, gdzie zdobyła praktyczne umiejętności w biznesowej komunikacji, budowaniu i utrzymywaniu długofalowych relacji z klientami, sprzedaży i negocjacjach. Jako ekspert zapraszana jest do programów telewizyjnych oraz radiowych. Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Piotr Kubiak
Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 533 849 116
piotr.kubiak@frdl.org.pl
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 24 kwietnia 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 5 maja 2025 r.