"Zabierz głos, bo go stracisz”

13 października 2019 roku odbędą się wybory do Sejmu i Senatu RP. Udział w nich to nasze prawo i obowiązek, ale przede wszystkim wielkie święto demokracji. W ostatnich wyborach parlamentarnych z prawa głosu skorzystała nieco ponad połowa (50,9%) uprawnionych obywateli. Liczniej bierzemy udział w wyborach prezydenckich, mimo że to decyzje parlamentu mają decydujący wpływ na funkcjonowanie naszego państwa.



Fundacja Batorego już po raz dwunasty zachęca Polki i Polaków, by poszli na wybory.

Głosujmy – jeśli chcemy zachować świat swoich wartości!

13 października zdecydujemy, w jakim kraju będziemy żyć. Głosując, wspieramy fundamentalne wartości, które tworzą Polskę i wyznaczają kierunek, w którym zmierza. Sejm i Senat są naszą reprezentacją. To od nas zależy, jaką twarz będzie miała Polska.

Jeżeli nie są nam obojętne: edukacja naszych dzieci, powietrze, którym oddychamy, podatki, które płacimy, ceny w sklepach, opieka w szpitalach, zasady refundacji leków, z których korzystamy, czy wartości takie jak szacunek, prawda, przyzwoitość – chodźmy na wybory!

„Mój głos liczy się tylko, jeśli go oddam”

W spocie kampanii różne osoby zabierają głos ponad sporami politycznymi toczącej się kampanii wyborczej. Odwołują się do swoich własnych wartości i przekonań, do tego, na czym im naprawdę zależy. Każdy z nich ma swój powód, aby iść na wybory. Młody mężczyzna myśli o czystym powietrzu, starsza pani o służbie zdrowia, ktoś inny o ludzkiej solidarności. Na koniec kobieta, od której bije siła i niezależność, zdecydowanym głosem mówi: „Kiedy mówią mi, co się liczy…ja wiem, że mój głos liczy się tylko, jeśli go oddam”.

Spot zamyka głos Andrzeja Seweryna, który do pójścia do urn mobilizuje hasłem kampanii: ZABIERZ GŁOS, BO GO STRACISZ! 13 października głosuj w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej 13 października”.

Organizatorzy kampanii

Kampanię „Zabierz głos, bo go stracisz” organizuje Fundacja im. Stefana Batorego. Wspierają ją licznie organizacje pozarządowe, m.in. Front Europejski, Fundacja Geremka, Fundacja: Projekt Polska, Fundacja im. Roberta Schumana, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych, Związek Miast Polskich.

Strategię kampanii opracował Grzegorz Markowski z CPC Brand Consultants. Za koncepcję kreatywną i realizację odpowiada agencja Directors, zaś za produkcję Flota Filmowa.

Kampania będzie emitowana w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych, w internecie, mediach społecznościowych oraz prasie. W przestrzeni miejskiej pojawi się na ekranach w komunikacji oraz nośnikach elektronicznych w kinach.