• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Praca z trudnym klientem. Bezpieczeństwo pracownika socjalnego

Szkolenie będzie realizowane z zachowaniem rygorów sanitarnych.

Cele i korzyści

- Praca nad poprawą jakości pracy z trudnym klientem.
- Wypracowanie rozwiązań w pracy z trudnym klientem.
- Zwiększenie zasobów osobistych, społecznych uczestników warsztatów.

zwiń
rozwiń
Program

I. Trudny klient.
1. Charakterystyka trudnego klienta.
2. Klient pod wpływem alkoholu.
3. Klient z zaburzeniami psychicznymi.
- Charakterystyka zaburzeń psychicznych.
- Mity i stereotypy związane z osobami chorymi psychicznie.
- Metody radzenia sobie z klientem chorującym psychicznie.
- Procedura przyjęcia do szpitala psychiatrycznego za zgodą i bez zgody klienta.
4. Klient agresywny.
5. Bezpieczeństwo pracownika socjalnego.
II. Kształtowanie umiejętności z życia społecznego, niezbędnych do pracy z trudnym klientem.
1. Wstępne umiejętności społeczne, np. Prowadzenie rozmowy.
2. Zaawansowane umiejętności społeczne, np. Proszenie o pomoc, przekonywanie innych.
3. Umiejętności emocjonalne, np. Wyrażenie swoich uczuć, radzenie sobie z czyimś gniewem.
4. Umiejętności alternatywne wobec agresji, np. Pomaganie innym.
5. Umiejętności kontroli stresu, np. Reakcje na niepowodzenie, radzenie sobie z presją grupy.
6. Umiejętność planowania, np. znajdowanie przyczyn problemu, określenie swoich możliwości”.
7. Kluczem czy wytrychem? Metody rozwiązywania najtrudniejszych przypadków.

zwiń
rozwiń
Metody prowadzenia szkolenia:

- Metody problemowe przedstawienie sytuacji problemowej i wypracowanie wspólnego rozwiązania.
- Praca superwizyjna z przypadkiem.
- Metody ekspresji i impresji nastawione na emocje i przeżycia- drama.
- Metody graficznego zapisu –flipchart.
- Metody integracyjne.
- Metody pracy we współpracy.
- Gry dydaktyczne.
- Bajka terapeutyczna.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Kierownik Działu Poradnictwa Specjalistycznego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie, doświadczony trener z zakresu problematyki społecznej i socjalnej, pracownik samorządowy, absolwentka UŚ, wieloletni wykładowca FRDL

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 18 września 2020 r. fax: (22) 351 93 10, e-mail: szkolenia@frdl.org.pl lub wybrać opcje zapisu przez stronę www.frdl.mazowsze.pl Ewentualną rezygnację ze szkolenia prosimy złożyć w formie pisemnej i przesłać do nas mailem bądź faxem najpóźniej na dwa dni robocze przed szkoleniem. W przypadku niewykorzystania zgłoszonego uczestnictwa - Urząd będzie zobowiązany do sfinansowania 100% odpłatności za uczestnictwo i materiały. FRDL zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia. Miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Żurawia 43. Lokalizacja 300 metrów od Metra Centrum. Cena: 459 zł netto przy zgłoszeniu do 11 września. Cena po 11 września to 509 zł. Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji. Zwolnienie z VAT w przypadku finansowania ze środków publicznych. W cenie materiały szkoleniowe, zaświadczenie, lunch oraz przerwy kawowe. Płatność przelewem, na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia. Szkolenia realizujemy również w formie zamkniętej na terenie Instytucji. W przypadku braku potwierdzenia szkolenia na adres e-mail podany w zgłoszeniu na 3 dni przed szkoleniem prosimy o kontakt pod numer (22) 351 93 23

Liczba uczestników szkoleń stacjonarnych została ograniczona, a układ przestrzenny sali szkoleniowej i przestrzeni wspólnych w miejscu realizacji szkolenia został zorganizowany w taki sposób by spełniał aktualne wymogi dotyczące odległości pomiędzy uczestnikami.
Do Państwa dyspozycji są środki do dezynfekcji rąk. Łazienki zostały wyposażone w płyny antybakteryjne.
W ramach przerwy kawowej każdy Uczestnik otrzyma pakiet cateringowy. Obiady serwowane są każdemu Uczestnikowi w jednorazowych opakowaniach.
Wszystkie przestrzenie takie jak: klamki i stoły dezynfekujemy na bieżąco. Wietrzymy sale szkoleniowe.
Przypominamy Państwu o obowiązku noszenia maseczek ochronnych.
Osoby uczestniczące w szkoleniu powinny być zdrowe, nie powinny posiadać objawów charakterystycznych dla chorych na covid-19, nie powinny przebywać w izolacji lub wyznaczonej kwarantannie (dotyczy również członków rodzin). Poprosimy Państwa o podpisanie oświadczenia w tym zakresie (wzór oświadczenia).