Zapraszamy Państwa na szkolenie, na którym prowadząca przedstawi zagadnienia prawa pracy, z punktu widzenia administracji jako pracodawcy, dotyczące składania skarg na pracowników w świetle obowiązujących przepisów oraz aktualnego orzecznictwa sądów w tym zakresie.
Celem szkolenia jest uzyskanie niezbędnej wiedzy z zakresu praktycznego stosowania przepisów o odpowiedzialności pracowników w tym regulacji dotyczących nakładania kar porządkowych oraz problematyki skarg wnoszonych na pracowników jst i jednostek podległych.
Na spotkaniu odpowiemy na pytania:
- jak należy postąpić ze skargami składanymi w formie pisemnej, ustnej a jak postępować z anonimami?
- kto powinien rozpatrywać skargi na pracownika urzędu, a kto na pracownika jednostki organizacyjnej?
- jak postąpić w przypadku złożenia ponownej skargi?
- czy zapisy dotyczące postępowania skargowego należy zamieścić w regulaminie organizacyjnym?
- w jaki sposób prawidłowo nakładać kary porządkowe?
- jaka jest odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy?
Szkolenie to: omówienie przykładowych zapisów dotyczących problematyki skarg na pracowników w regulaminach pracy i poznanie aktualnego orzecznictwa sądów powszechnych i administracyjnych z zakresu problematyki szkolenia.
Kadry, prawo pracy, płace