1. Podstawy funkcjonowania biura rady.
2. Zadania biura rady.
3. Organizacja biura rady i jego pracy.
4. Status prawny i zadania przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady, przewodniczących komisji i radnych.
5. Diety radnych po zmianach przepisów.
6. Współpraca pracowników biura rady z przewodniczącym rady, przewodniczącymi komisji i radnymi.
7. Współpraca pracowników biura rady z jednostkami merytorycznymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi.
8. Przygotowywanie dokumentów, ogłoszeń, zaproszeń związanych z funkcjonowaniem rady.
9. Czy dalej procedować w trybie zdalnym?
10. Praca komisji rady w trybie zdalnym.
11. Harmonogram pracy rady.
12. Zwoływanie sesji zwyczajnej.
13. Zwoływanie i specyfika sesji nadzwyczajnej.
14. Ustalanie porządku obrad.
15. Przygotowanie materiałów na sesję i ich kolportaż.
16. Otwarcie obrad, prawomocność obrad i kworum.
17. Zmiany porządku obrad.
18. Realizacja merytorycznych punktów obrad.
19. Problem interpelacji i zapytań radnych.
20. Wnioski formalne.
21. Przerwy i odraczanie obrad.
22. Głosowania.
23. Udzielanie głosu i jego odbieranie, przywoływanie do rzeczy i do porządku.
24. Publiczność na sesji.
25. Ochrona danych osobowych a udzielanie informacji publicznej w czasie sesji.
26. Zakłócenia powagi obrad i porządku na sesji.
27. Zamkniecie obrad.
28. Protokoły – zakres, sporządzanie, zatwierdzanie, przechowywanie i udostępnianie.
29. Inne płaszczyzny aktywności biura rady: uroczystości oficjalne, spotkania i imprezy okolicznościowe.
30. Orzecznictwo.
31. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi.
Radni, biuro rady